זקוקה לעצה (ולהרגעה)

אספרגר?

הי טל, הבן שלי אובחן אצל ד"ר מנור כסובל מהפרעת הקשב והיפראקטיביות. ההתנהגות שלו (גם חברתית) מתאימה לתאורים של ADHD. עשינו גם אבחון דידקטי שבמהלכו הוצגו לו סיטואציות חברתיות ולא היה לו קושי לזהות ולהסביר את המצבים. לכן אני מעריכה שאין לו ת. אספרגר.
 
זקוקה לעצה (ולהרגעה)

בני בן ה-8 לומד בכיתה ב'. בגיל 6 הוא הובחן כ-ADHD .לאחרונה המליצה לנו המורה להעביר אותו "לכיתה קטנה יותר" כוון שהקשב של הילד מוגבל ולדעתה לא יוכל לעמוד בקצב של הכיתה בכיתה ג'. לבני יש גם קושי חברתי והוא לא לא מתחבר עם הילדים בכיתה ובכלל.אני לא יודעת מה לעשות, מצד אחד ברור לי שבני לא מאושר בבית הספר בו הוא לומד היום, מצד שני אני חוששת להעביר אותו לחינוך מיוחד ובכך "לחרוץ את גורלו" ולהשאירו במסגרת בה לא יוכל לממש את כישוריו (הרבים). מה נסיונכם עם הכיתות המיוחדות? האם , עם הזמן, הוא יוכל לחזור לכיתה רגילה? מה עלי לבדוק עם מע' החינוך בעיר, לפני שאני מחליטה האם להעביר אותו?
 
מענה ללחץ..

שלום לך, אני מורה לחינוך מיוחד מלמדת בכיתה ה' ילדים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז, אני יכולה מאוד להבין את החששות שלך לגבי המעבר לחינוך המיוחד אבל אתן לך דוגמא שמתוכה תביני כמה טוב תעשי לילד שתעבירי אותו למסגרת המתאימה לו. יש לי ילדה בכיתה שלמדה עד כיתה ה' בכיתה רגילה, היא חוותה כישלונות רבים ודחייה חברתית, היא לא רצתה ללכת לביה"ס, היא בכתה יום יום לאמא שלה שרע לה, עד שהיא הגיעה אלינו השנה ועכשיו הילדה זורחת,חווה הצלחות ויש לה הרבה חברות, היא בוכה לאמא שלה אם היא מפסידה יום לימודים היא פשוט קיבלה מענה לצרכים שלה, מענה שלא יכלה לקבל בבית הספר הקודם. אז את לא חורצת את גורלו של הבן שלך כי זה לא סוף העולם (הילדים שלי משתלבים גם בכיתות הרגילות כמה שאפשר וחלקם אפילו יילכו למסגרות רגילות בחטיבה) שיהיה בהצלחה בכל מה שתבחרי לעשות
 
למעלה