זקוקה לעצה טובה...

גלירון1

New member
זקוקה לעצה טובה...

שלום רב, בני בן שנה וחצי , תאום, ונולד חודשיים לפני הזמן. אינו מבצע את הג'סטות כגון: ביי ביי, הצבעה. אך נותן 'כיף' , מוחא כפיים לבקשתי, מרים ידיים שאקח אותו. אני מנסה ללמד אותו להצביע וניכר שהוא מנסה איתי או עם עצמו... יודע לומר מילה אחת ברור ועוד 2 משובשות. אני מרגישה שיש מילים שיודע אותן, והוא מתקשה לבטאן. מרבה להגות אה או אי, ולכן אומר אבא. האם בגיל כזה אפשר להתחיל טיפול של קלינאית תקשורת? ועד כמה הוא אפקטיבי בשלב זה? כמו כן אשמח לקבל המלצה על שיטת לימוד מוצלחת ומוכחת. תודה.
 
גלירון שלום,

לפני שאני מתייחסת לשאלה האם יש צורך בטיפול או אבחון, כתבי בבקשה מהן המילים שהוא יכול או מנסה להגיד- יכול להיות שאוצר המילים שלו הוא בסדר. בגיל כזה לגיטימי ביותר שהדיבור יהיה משובש. כשאני אומרת "מילה" אני מתכוונת לכל הברה או צירוף הברות שהילד מבטא בהקשר מסוים, גם אה לאוכל, או בו לבקבוק.
 

גלירון1

New member
המשך

ראשית, תודה על התיחסותך. הילד אומר 'אבא' (אינני יודעת אם מתייחס רק לאבא), כה' לכדור, אר ל-אור, כשאני ששואלת איך צופרת רכבת הוא עונה 'אה אה'=טו טו.כשנשאל איך מתקתק שעון עונה: ק...ק... מבטא הברות-קולות בעלי חיים: פרה, כבשה, ברווז, כלב (לא האו אלא אה אה), חתול, סוס,דג, (תנועות פה ללא היגוי). כמו כן לדברי בעלי, אומר: לצבע אדום אומר אה ולכחול כה. מה דעתך?
 
המשך

זה נראה כמו אוצר מילים יפה מאוד לגיל שנה וחצי. כל מה שציינת נחשב למילים. אז סבלנות...
 

גלירון1

New member
בהחלט עודדת אותי, אבל...

אם לא היו לנו סימפטומים מדאיגים כמו: אי עשיית 'ביי ביי' או הצבעה (ג'סטות) ועוד כל מיני תנועות סטריאוטיפיות כלל לא הייתי חוששת...או מודאגת... האם 'כיף' שהילד בא ונותן כשמבקשים ממנו, הרמת ידיים (שיקחו אותו) או מחיאת כף לפי בקשה נחשבות לג'סטות? ואיזה עוד ג'סטות קיימות? והאם עדיין אין צורך בקלינאית תקשורת למרות כל האמור לעיל... ותודה רבה על תשובותייך.
 
גלירון שלום,

לא כל ג'סטה שקיימת הילד חייב לעשות בגיל הזה. לעשות "ביי ביי" זה בסה"כ לא הכרחי. נראה לי יותר חשוב שהילד יביע את רצונותיו בדרך מילולית או לא מילולית. הוא יודע להצביע, להראות מה הוא רוצה ולהביע התנגדות? זה טוב. נראה לי שכדאי לחכות ולא לדאוג- כרגע זה בסדר לגילו.
 
למעלה