זקוקה לעצה!

השאלה היא אם הם יהפכו למתפקדים.

אם הם יהיו אזרחים תורמים ואנשים מאושרים ומתפקדים מכל בחינה חשובה, זה לא ישנה במיוחד אם יש להם עוד סימפטומים. יכול גם להיות שיהיו להם תקופות תיפקוד כמעט נורמלי ותקופות פחות טובות שיתחלפו זו בזו. החברה מורכבת מהרבה אנשים. בריאים יותר ובריאים פחות ועם הזמן אנחנו אמורים ללמוד להפוך כל אזרח לכמה שיותר תורם ומאושר. יש הצלחות עם שילוב של בעלי צרכים מיוחדים אחרים ואין סיבה שילדינו ישארו לא פרודוקטיבים לנצח.
 
שבת שלום לך אילנית

שאלה מאוד פילוסופית והכל תלוי מאיזה צד של המטבע את מיסתכלת על הפסימי או האופטימי יצאה לי לקראה את הספר של אוליבר סאקס "אנטרופולוג על המאדים" ושאבתי המון אופטימיות מהבחורה שהוא כותב הלאה [אינני זוכרת את שמה] אומנם היא לא מנהלת כמעט שם חיי חברה אישים אך היא מתפקדת בחברה היא מרצה באוניברסיטה היא אמציאה משחטה שלמה שהחיות שהולכים לשחיטה לא יסבלו היא מאוד מוצלחת אך עדין אוטיסטית ממליצה לך לקרוא את הפרק הזה בספר גם את שאר הספר הוא מרתק אך אוכל לומר לך ששאבתי מימנו הרבה אפטימיות שבני יוכל לנהל חיים "נורמלי " יחסית אבל למי בדיוק יש חיים נורמלים. האיתי מזמינה אותך לראות את בני ברגע זה משחק עם האחים שלו הם למדו את כל הפסטיגל האחרון בעל פה כל אחד לוקח תפקיד של דמות מהשחקנים שהגישו את הפסטיגל והם מציגים אותו כולל השירים והוא חלק בלתי נפרד מהמחזה יודע בדיוק את התפקיד שלו איזה שירים הוא צריך לשיר תפקוד של ילד רגיל לגמרי למרעית עין ברגע זה . בעוד דקה הוא יכול להיתנתק ולא להיות איתם . שהיה לך שבת שלום ואופטימי אדית
 
ניבית שבוע טוב שאלה על הסיעות

מזאת אומרת סיעת מיקצועית היא בעלת הכשרה מסוימת? מפני שלפי מיטב אבנתי הסיעות שמצמידים לילדים בחינוך המיוחד לאין להן שם הכשרה מקצועית בשום נושא כך נאמר לי במשרד החינוך באשקלון כאשר רצוא להצמיד לבני סיעת הם אמרו שהם משמשות כביבי סיטר ולא יותר מי זה האירי את עני בנושא אדית
 

ניבית2

New member
זקוקה לעצה!

בני בן 6, בשנה הבאה עולה לכיתה א'. אני רוצה את הכי טוב בשבילו אבל אני יודעת שבכיתה רגילה הוא לא יוכל להתמודד יהיה לו מאוד קשה, הוא בתפקוד די טוב, מדבר, יודע לקרוא, יודע חשבון, מתקשר (עם מבוגרים מצויין) בסדר אפשר להבין אותו וכ'. אני והצוות בגן, מניחים שאם נצמיד לו סייעת (שתעלה המון כסף, אם לא יאושר תקציב בספטמבר 2004), בבי"ס רגיל הוא יהיה "דבוק" בה לא ימצה את המעלות החיוביות שיש בו, לא יתקשר עם הילדים כי זה מה שקורה בגן, לפי נסיונם ומקצועיותם עם בני לפחות 3 שנים מתחילת הגן, קשה לו מאוד לתקשר עם הילדים בגןוחבל שיהיה במסגרת שרק "תפגע" בו ותייגע אותו, חשוב מאוד למצות את הפוטנציאל שיש לו ויש לו הרבה. כמובן תהיה ועדת השמה ואיבחון מקיף לקראת סוף השנה. בגן חושבים שמתאימה לו מסגרת (בי"ס מיוחד או כיתה תקשורתית בבי"ס רגיל) שבה הוא יוכל לתת מעצמו ושלא יצא נשכר. מה דעתכם : כיתה תקשורתית או בי"ס מיוחד שיותאם בדיוק לרמתו ולפי צרכיו, יהוו בעבורו מכשול להמשך הדרך או להיפך מסגרת שתוכל לקדם אותו ולשפר אותו ? ישנם מקרים שילדים היו בכיתה מיוחדת ובמשך הזמן עברו לביה"ס רגיל ? אני זקוקה לעצות מאנשים שנסיונם עשיר בנושא הנ"ל. בגן הצוות הפרא-רפואי רק ממליץ את הכי טוב הם לא מחליטים ואני זו שבסוף צריכה לתת את המילה האחרונה, ואני באמת לא רוצה שבני "יסבול" בזמן שהותו בכיתה למעלה מ - 8 שעות. תודה לכולם.
 

נונינה1

New member
לדעתי..............

בכיתה קטנה בבית ספר רגיל הוא גם יהיה במסגרת מגוננת, וללא סייעת אישית שלדבריך גורמת לו יותר נזק מתועלת, וגם כן יוכל להתקדם לפי יכולתו משום שבהרבה בתי ספר היום הילדים מהכיתות הקטנות כן משולבים בכיתות רגילות בהתאם ליכולתם. את רק צריכה לברר שבית הספר שאליו הולך הילד באמת תומך בשילוב הדרגתי כזה.
 

doroniz

New member
מסגרת מיוחדת

ניבית שלום, בתחילת דבריי עליי לציין שהתאמת המסגרת והתכנית החינוכית והטיפולית היא אינדיבידואלית לכל ילד, ומה שנכון לבן שלי לא בהכרח יהיה נכון לגבי הבן שלך. לדעתי האישית ולאור המימצאים החד-משמעיים שאומרים שההתערבות המוקדמת היא מכרעת לקידומו של הילד הלוקה באוטיזם - נכון להשקיע בילד במסגרת חינוכית אינטנסיבית כדוגמת כיתות התקשורת של החנ"מ. בכיתות אלה יום לימודים ארוך ושנת לימודים מורחבת, עם מיגוון של טיפולים פארא-רפואיים וצוות מקצועי. כל הגורמים הללו יכולים רק לעזור, להועיל ולקדם את הילד לקראת העברתו למסגרות חינוכיות שניתן לבצע באמצעותן שילוב חלקי או מלא במודלים שונים ומגוונים. אינני רואה סיבה לגרימת נזק או סבל (עם או בלי מרכאות) שיגרם לילד בגלל שיהיה במסגרת תומכת ומרובת שעות טיפוליות. באופן אישי - הבן שלי היה במסגרות שונות של גן תקשורתי ואין לי ספק ששהייתו שם תרמה רבות לקידומו. היום עומר הולך לכיתה מיוחדת שנמצאת בבי"ס רגיל - עדיין יום לימודים ארוך ושנת לימודים מורחבת, אבל עם התנסות בקודים ובחוקים של מסגרת רגילה (הפסקות למשל). המעבר לא היה קל לנו (ההורים), לצוות ובעיקר לעומר אבל...יש פירות. בהצלחה, דורון.
 

ניבית2

New member
תודה,../images/Emo20.gif

גם בני נמצא בגן תקשורתי מעולה וגם שתורם הרבה לקידומו מכל הבחינות. ואני גם בדעה שלך מה שהכי טוב לילד וזה לא אומר שאם הוא יימצא במסגרת מיוחדת אז זה יפגע בו. אפשר לשאול בבקשה הכיתה המיוחדת שאתה מדבר עליה, זו כיתה תקשורתית ? והמסגרת היא רגילה ? בהתחלה הוא היה בבי"ס של החינוך המיוחד ? ורק אח"כ עבר לכיתה מיוחדת בבי"ס רגיל, כאמור. אודה לתשובותייך. דרך אגב, בן כמה בנך ?
 

doroniz

New member
כיתה תקשורתית

התשובות לכל שאלותייך הן כן
עומר היה שנתיים בגן תקשורתי, ועוד שנתיים בכיתת גן תקשורתית בתוך בי"ס לילדים עם בעיות תקשורת ואוטיזם. השנה הוא עבר לכיתה א' תקשורתית בתוך בי"ס רגיל - בי"ס שנפתחה בו בשנה שעברה כיתת PDD, כך שהיום יש בו את הכיתה של עומר (כיתה א) וכיתת PDD נוספת (כיתה ב). עומר יהיה בן 8 באפריל (בעוד כשלושה חודשים). וואוו איך שהזמן רץ.... דורון.
 

ניבית2

New member
עוד שאלה...

סליחה שאני שואלת, אני מאזור רמת-גן מאיזה איזור אתם ? הכיתה התקשורתית עליה אתה מדבר באיזור רמת-גן ? לאחר התמצאות בעניין, כרגע באזור רמת-גן אין כיתות תקשורתיות בבתי ספר רגילים ומה שמציעים לי בי"ס יחדיו. אתה מכיר כיתות תקשורתיות בבי"ס רגיל באיזור רמת-גן ת"א. תודה מראש.
 

doroniz

New member
כיתות תקשורתיות

אני מאזור הצפון. אינני מכיר מספיק טוב את המסגרות באזור המרכז. הייתי מציע לך ליצור קשר עם המרכז למשפחה (בית לורן). אשלח לך גם מסר אישי. דורון.
 

נונינה1

New member
יש בתל-אביב מספר בתי ספר עם כיתות

קטנות בבתי ספר רגילים. לא בכל בית ספר נפתחת כל שנה כיתה א' קטנה, צריך לברר את זה. אפשר גם אולי ליצור קבוצת ילדים רמת גנית ולגשת לעירית רמת גן ולדרוש זאת - בחסרון שזו הפעם הראשונה ואין להם נסיון עם זה. ספר בתי ספר בתל-אביב עם כיתות קטנות : אוסישקין אילנות אלחריזי - בשנים האחרונות דוקא כיתה שפתית ולא תקשורתית
 
לא ידעת עם זה קרוב לביתך

אבל בראשון לציון בית ספר יסוד המעלה אני שולכת את בני מאשקלון מה משנה בעצם המרחק רק שהיה להם מתאים
 

ריקי 04

New member
כיתה קטנה - מנסיון של אחרים

היתה לי השבוע שיחה עם אמא לילד בכיתה ב', קטנה, בבי"ס רגיל. הילד CP וברור שזה עולם אחר לגמרי, אבל היא דיברה על ההתלבטות של להעביר אותו בשנה הבאה לכיתה רגילה, ופה לדעתי טמונה הבעיה. כשדיברנו, הוא הכין שיעורים, חשבון, ברמה של חיבור חיסור עד 7 (אנחנו עושים היום עם הבן, 4, משחקי חשבון דומים). וזה בכיתה ב'!!! אח"כ הלכתי לקחת את הבת מחברה, אחיה, גם כיתה ב', הכין שיעורים, גם חשבון - הבדלי הרמות - שמיים וארץ. גם לאותה אמא ברור שאם היא רוצה להעביר אותו בשנה הבאה היא צריכה להתחיל לתגבר אותו כבר היום, כי הפער הלימודי עצום. וזה למרות שהובטח להם שלא יהיו הבדלי רמות עם הכיתות הרגילות. הובטח להם גם שילוב - שאין. והבעיה שלה - הילדים האחרים, לחלקם בעיות התנהגות, שהילד לומד. השפה שלו, שבגן היתה מקסימה, יורדת מאד בגלל איך שהילדים האחרים בכיתה מדברים. בקיצור, זה לא ההשפעות שהיא רוצה על הילד, ורמת הלימודים לא תקל עליו בהמשך... אני מניחה שיש גם דוגמאות אחרות, אבל זו הדוגמא שלה...
 
איכות התוכנית התקשורתית תלויה

בכיתה עצמה. יש כיתות תיקשורתיות מקסימות ויש פחות. בקרי בכיתה שתומלץ לך על ידי ועדת ההשמה ותני לה הזדמנות להפתיע אותך לטובה. הביטי איזה יחס מקבלים הילדים האחרים ואם באמת מלמדים שם בקצב משביע רצון.
 
למעלה