זקוקה לעצה

  • פותח הנושא TULU5
  • פורסם בתאריך

TULU5

New member
זקוקה לעצה

איך לשווק את עצמי נכון? איך לעשות לעצמי יחסי ציבור טובים? מכירים את זה שבראיון עבודה מבקשים ממכם 2 תכונות שליליות? איך אתם עונים על זה מבלי "להפליל" תכונות לא מחמיאות?
 

ענבר.

New member
יחסי ציבור טובים

לא הולכים בלי "התנשאות קלה". המשפט הכי דבילי ששמעתי פעם מיצרן גלידות, שניסה לעשות יחסי ציבור לתוצרת שלו, היה - "לא נעים לי להשתחצן, אבל הגלידה שלי הכי טובה". למה לא נעים? למה לא להדגיש את הטוב? אגב, אם מישהו עדיין עורך ראיונות עבודה שבהם מתבקשים להצביע על תכונות שליליות, הוא ממש, אבל ממש מיושן. עבר זמנן של הראיונות האלה. ואם בכל זאת את "חייבת", תגידי, למשל, ש- "אני נוטה לאחר, אבל מפצה בהישארות עד לניקוי כל השולחן"
 

היי11

New member
2 תכונות שליליות

שתי תכונות שלילות שמתפרשות כחיוביות בדרך כלל זה עקשנות,הקפדה על פרטים. אבל המלצתי שמי לב שזה גם מתאים לך. בהצלחה
 

TULU5

New member
עקשנות מתאימה לי בהחלט- במובן

הטוב של המלה- איפה שכולם הרימו ידיים: שם אני נמצאת... דון קישוט שכזו... הצעה מצויינת- תודה.
 

הזוייה

New member
איך לשרוד את המראיין

תנסי לחשוב שמרגע שאת נכנסת לראיון עבודה (מבלי שפתחת את פיך עדיין) לרושם הראשוני שהוא ב 7 שניות הראשונות, יש משקל חשוב מאד להמשך: החיוך בפנים, הלבוש שמכבד אותך, לחיצת יד, ישיבה נינוחה. מילות הפתיחה בטון בטוח ונעים הן אלו שתקבענה את המשך הכימיה בינך לבין המראיין. אל תשכחי שהגעת לסינון שני מתוך אלפים ששלחו קורות חיים- בואי תראי מדוע את זאת שנבחר בה ולא באחרת. אל תתייחסי למראיין כאילו הוא זוכר את כל מה שרשמת בקו"ח שלך ומכיר אותם על בוריין, ובואי נצא מתוך נקודת הנחה שהרבה מן הנכתב בקו"ח נועד להאדיר את עצמנו ולא כל מה שנכתב בו הוא אמיתי לחלוטין. המראיין יבחן את קו"ח החיים שלך וישים לב (אם הוא מספיק מיומן) מדוע קיימים "חורים" בין השנים שציינת. לדוגמא: מה עשית בין שנת 04 ל 05 שלא רשמת? אל תתייחסי למראיין כאילו את תחת חקירת השב"כ, המראיין מנסה לבדוק את אמינותך, הכישורים שלך והאמינות שלך. אם תילחצי ותנסי להתגונן או תתאמצי over זה יוריד מהר מאד מערכך. תכונות טובות וחיוביות הן תמיד תכונות מנצחות. על מנת להצליח בראיון, תעשי קצת שיעורי בית, בדרך לפגישה אולי תשאלי קצת על הארגון מהעובדים הקבועים, אל תשכחי שמקום העבודה שלך צריך לגרום לך קודם כל הנאה. הנאה מביאה תפוקה טובה ורווחים לארגון. אם תגיעי מוכנה לראיון עם שאלות מכוונות למודעה שבגללה באת, מאד תוערכי על כך. רצוי שתצייני בראיון את התכונות החיוביות שמתאימות למשרה הדרושה, את המומחיות שלך כי המראיין ישאל שאלות מקצועיות ויחפש שליטה ומיומנות. (זה שיש לך עיניים יפות, גוף של יעל בר זוהר, וחוטיני זוהר- זה אולי יגרה את המראיין, אבל הוא צריך להביא רווחים לארגון והוא יחפש את מי שיעזור לו בכך). ולסיכום, מותר לדבר על החולשות שלך ועל הדברים שאת פחות חזקה בהם תוך הבעת נכונות ללמידה, צמיחה ורצון עז ליישם. שיחה בלתי פורמאלית עם המראיין, תעזור לך להרגיש נינוחה יותר, רק אל תשוחחי איתו בטעות על "מהן התנוחות הנוחות לך". אל תתקיפי אותו במטר של שאלות, מלבד עניינים טכניים. שלא תגיעי למצב שאת מראיינת אותו. שפת גוף-שבי בנוח, אל תמרחי על השולחן שלו, אל תשחקי בעצבנות בעט החדש שהוא הביא מאיטליה, אל תחטטי באף, אל תלעסי מסטיק , שילוב ידיים קצת מראה על התגוננות. אל תפתחי בטעות תיבות פנדורה אישיות עלייך, זאת לא ספת הפסיכולוג, ואין צורך לגלות ברגע זה שאת אולי סכיזואידית על כדורים. לגבי התכונות השליליות- פרפקציוניסט, עקשן וכו' יש להן קונוטאציה חיובית אך הן תכונות שליליות, תנסי למצוא להן מילים חלופיות או שפשוט אל תצייני אותן. קצת תשוקה והתלהבות לעולם לא הורידה נקודות. בכל זאת הגעת עד הלום, תראי שאת חושקת במשרה. בכל אופן, בהצלחה. נ.ב התגעגעתי אז באתי: ) מגי, פנה, ענבר והשאר}{
 

TULU5

New member
תודה רבה לך על התשובה המושקעת

והכל כך מפורטת!
 
למעלה