אולי
לעשות במליאה מפגש של "קשת מושגים" : מציירים קשת של צבעים וכל ילד מתבטא לגבי הרגשות שהוא חש לגבי השנה שעבר בכיתה א´: שמחה, עניין, התרגשות, פחד, הכל קביל אפילו "משעמם". אפשר לאחר מכן לכתוב את הציפיות לשנה הבאה: להצליח בלימודים, שיהיו חברים, ואפילו שניסע לחו"ל...שוב, הכל קביל! אפשר להציע להם לצבוע ציור מוכן, או שהם יציירו בצבעים שמשקפים את ההרגשה שלהם: בצבעים "שמחים" ותני להם להחליט מה הם הצבעים השמחים (אדום? צהוב? כתום?) או בצבעים "עצובים" (כחול? שחור? אפור? חום?). אפשר לעשות קולז/ בגזירה מז´ורנאל על תמונות שמשקפות את ההרגשה, אנשים מחייכים, בעלי חיים, פרחים וכו´. ועוד רעיון אחרון: להכין איתם טבלת יאוש לחופש הגדול: את מכינה טבלה לפי שבועות והם יכולים לכתוב את הימים, אפשר לצבוע את ריבועי הימים ואז לצייד אותם במדבקות והם ימלאו את הטבלה עד היום הראשון לשנה הבאה...היום הזה בטבלה יהיה בולט במיוחד...כמובן! לא לשכוח לשלוח מכתב הסבר להורים איך ממלאים את הטבלה, בערב מסמנים עם המדבקה את היום שחלף, וההורים יכולים להוסיף תאריכים חשובים כמו: נסיעה לים, אירוע משפחתי וכו´ את משיגה כמה דברים חשובים בדרך: קירוב הילד למושג הזמן, התארגנות, תכנון, קשר הורה ילד, ומשהו מבית הספר שנשאר עם הילד כל החופש.... מקווה שעזרתי. אשמח גם אני לשמוע עוד רעיונות יותר יצירתיים. מצטערת אני לא מורה לאמנות...רק לחינוך מיוחד...!