ברית חדשה
שלום רב להלן חלק ממאמר שכתבתי ממקומי לפני זמן מה ומקלידה אותו כעת עבורך והקשרו למשמעות הברית החדשה ראשית יש לקרוא את הקטע כולו שיובנו הדברים הפרק הנו לא הפסוק המתיחס לברית חדשה הנו ל ( הקשר מובן דע את יהוה אלוהיך - למד אל יש לשים לב למשמעות פסוק לא ביום החזיקי בידם -כאב במוביל את ילדו שהנו עדיין חסר דעת ובשלבי למידה מהמאמר : יש להבין משמעות העמוקה של עם ישראל מלווה לגויים יעודו האינסופי של עם ישראל והקשר השכלה הדבר הנו על משקל הברית ראשית נבין עם ישראל לוי- יציאת מצרים כמיקרו לגאולה הכללית של יציאת מצרים הכלל עולמית הדבר כך בשל הברית שבין עם ישראל לקדוש ברוך הוא ומילוי חלק זה משכך מובן יהושוע בן נון והקשר למען תשכיל בכול אשר תלך המיקרו של מובן ההשכלה הרחבה כפי שהובא כול העולם תורה שהנו הברית שבין הקדוש ברוך הוא לעם ישראל ברית הקודש הברית הישנה במובן מקור ולא במובן דבר ישן שנשחק משמתמלא מתקיים בכך ברית הקודש שבין הקדוש ברוך הוא לעם ישראל וברית קודש זאת בברית עם ברית הקשת = ההשכלה הכלל עולמית לידיעת השם אחד לזאת נקראת הברית החדשה שבין הקדוש ברוך הוא לעם ישראל -בית יהודה כלומר המשכיות הברית הישנה למילוי יעודה בהקשר השכלה -דעת כִּי-כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם (הגויים ועם ישראל ) כול העולם תורה רבים טועים לחשוב שברית חדשה מובנה כפי שהנה בנצרות "ומתבטל" חו" הברית הישנה הדבר נובע בשל בורות ואי הבנה של "שני" חלקי תפקידו של עם ישראל כעת נתבונן ירמיהו לא למובן משמעות הברית החדשה אל(למד)ל הִנֵּה יָמִים בָּאִים, נְאֻם-יְהוָה; וְכָרַתִּי, אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה--בְּרִית חֲדָשָׁה. לא לֹא כַבְּרִית, אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם, בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם, לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם: אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי, וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם--נְאֻם-יְהוָה. לב כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם, נְאֻם-יְהוָה, נָתַתִּי אֶת-תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם, וְעַל-לִבָּם אֶכְתְּבֶנָּה; וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים, וְהֵמָּה יִהְיוּ-לִי לְעָם. לג וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד, אִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת-אָחִיו לֵאמֹר, דְּעוּ, אֶת-יְהוָה: כִּי-כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם, נְאֻם-יְהוָה--כִּי אֶסְלַח לַעֲוֹנָם, וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר-עוֹד. {ס}נבין מובן פרק א ופרק ב (שני חלקי יעודו של עם ישראל ) ושפרק ב אינו נפרד מפרק א והקשר השכלה לדעת את השם הכרת הטוב והיש בעולם במובן הרחב הקשר השגת השכל ממקומו את השם למשל כול החוקים והמצוות בשלב של מלווה לעמים הנם גם אם אינכם מבינים משמעות החוקים עשו תעשו הדבר הנו בהקשר למובן יציאת מצרים וטהור הגוף (למותר לציין שהזקנים משה ומובן 600000 ההשכלה השלמה בם והגילוי האינסופי) פרק ב (יש קצת בעיתיות עם אמירה זאת של פרק א ופרק ב שכן זהו רצף אולם למען ההמחשה נאמר פרק א הנו על משקל ולהבדיל האלף שמלפני בראשית פרק ב הנו בראשית אלא שאב ראשית ובראשית ממנו כך באותו אופן יובן מובן ברית ישנה -א וברית חדשה -ב שאין משמעות לפרק ב אלמלא הנה ברצף לפרק א ואינה שונה ממנה והנה זהה לה אלא שמישור ההבנה הוא המתחדש כלומר על כול אשר נצטרכתם לעשות כול החוקים וכו שגם אם לא הבנתם לא השכלתם לדעת משמעותם הרוחנית העמוקה ההשכלה שבכך בפרק ב הנו שלב של הבנה זאת כפי שמשה הזקנים 600000 הנם המלווים הלוי בהקשר הרחב לעמים וההשכלה בם כך ביהושוע בן נון ניתן לראות שההשכלה שבו בם הזקנים 600000 אינו נפרד ממובן לוי שאין קיום לזה מבלעדי זה אין קיום לברית הקשת ללא ברית עם ברית הקודש וברית הקודש הנו הברית שבין הקדוש ברוך הוא לעם ישראל -הלוי שנחלתו נחלת השם הגאולה השלמה הנה בינה עלאה המתאפשרת רק אחרי שהכול יוצאים ממצרים עוברים את הירדן ונכנסים לארץ ישראל כול אחד ממקומו במובן הרוחני ומתקיים בראשית שבכתיב מלא =בית ישראל שפוי נדתו במובן הכלל עולמי נפש בריאה בגוף בריא לכך ראשית ההכרה השם אחד ושמו אחד החכמה כול החכמה הנצרכת לאדם כבר נתנה שלמה (שלמה המלך ) הבינה של האדם אינה שלמה להבין החכמה השלמה באם נקח הדברים הנל" והקשר מדע למשל דומה הדבר והנו על משקל איזה דבר מתגלה שזה על משקל להמחשה החכמה השלמה אולם יש לחקור את אותו הדבר המתגלה את אותה חכמה לרבדיה העמוקים הפנימיים שזאת מובן בינה ובכך כול רובד המתגלה הנו לכאורה איזו חכמה אלא שבאמת הנו חכמה שאינה חכמה ממש אלא בינה של החכמה הדבר הקשרו למובן סבות וסבת הסבות הגילוי האינסופי של אותו הדבר התורה הבלתי משתנה אמת נצחית וגילויה האינסופי התחדשות בהתאם להכרת האדם את בוראו כלומר לאינסוף הבנה זאת של מובן משמעות פרק ב של עם ישראל ביחס לגויים הנה המשמעות של אור לגויים ומשמעות יהי אור =יהודי ישראל פדו בן (גאולה) ניתן להבין פרק ב על משקל בראשית כפי שהובא באופן של התורה שעשועי חושך על פני תהום -מהות -עם ישראל מלווה לגויים ליהי אור -השכלה במובנה הרחב שהתורה מאירה לכול ולמשמרת עם ישראל ובכך הכול שבים להיות ישר אל ממקומם בהתאמה הזוית היחס שבין איזו דת לשלם וביהדות אין זוית זאת לכן מאירה הזויות כולן -התורה וניצוצותיה ובכול ניצוץ השלם כלומר התורה השלמה המאירה את אותו ניצוץ בשלמות בהקשר הרחב כול ניצוץ מואר אלא שהמקור מאירו אלמלא כן הנו חכמה שאינה מאירה וחכמה שנהיית אמונה הנקרא אמונה עוורת במובן חשוכה ההכרה בשם אחד אינה התכלית אלא תנאי הכרחי להגשמת התכלית כלומר בראשית כול הדתות הנן לטוב כדי למלא חלקן כנדרש הבעיה הנה שמאמיני הדתות השונות אינן מבינות את דתותיהן בשל התנתקות מהמקור המאיר להם ועל כך בהמשך בברכה הלה