זקוק לתמיכה טכנית קלה...

kromus

New member
זקוק לתמיכה טכנית קלה...

שלום לכולם, יש לי מקלדת חדשה של חברת studiologic מדגם SL-161pro, ומתאם בין היציאת מידי לבין הusb של חברת RomIo, חיברתי את כל הרכיבים ביחד ויש לי אור שדולק במקלדת ואומר שבעצם יש חשמל במקלדת, האור של הלינק בין המקלדת למחשב גם כן דולק. התקנתי דרך דיסק מצורף את הדמו של הקיובייס ואני עדיין לא מצליח לשמוע שום קול מהמקלדת... ניסיתי לשחק עם כל מיני הגדרות בווינדוס ובקיובייס ולא הצלחתי לגרום לזה לפעול. יש לכם רעיון איך אני פותר את הבעיה?
 

ammihay

New member
האם הגדרת איזשהו פלגאין בקיובייס?

להגדרה לחץ על function 11 ובחר את הפלג הרצוי (ללא הגדרה לא תשמע דבר מפני שהמקלדת היא מקלדת שליטה ללא צלילים משל עצמה).וודא שערוץ המידי זהה בערוץ (ערוץ מידי כמובן)לערוץ שנבחר במקלדת.האם כשאתה מנגן אתה רואה אות כניסה בערוץ? בהצלחה
 

kromus

New member
נראה לי שאתה יודע על מה אתה מדבר

אבל אני ממש לא, אם תוכל בבקשה להתחיל מהתחלה אני אודה לך. יש לי על האורגן עצמו ארבעה מקשי zones שונים, שלושה מקשי up, down, enter/edit, ולוח נוריות שמורה על המצב שאני נמצא בו. נכון לעכשיו אני במצב midi channel לגבי הקיובייס אין לי מושג מה לעשות שם (מבחינת מה שדיברת על ערוץ מידי נבחר...)
 

ammihay

New member
"למדני את כל התורה על רגל אחת..."

נראה לי שחסר לך מידע בסיסי על תוכנת הקיובייס ועל הפלטפורמה שסביבה.(מקלדת שליטה,vst ,midi וכו')לדעתי יוכל להועיל לך ספרו המצויין של דני קוריטו (בעברית) על תוכנת הcubase.קצת קשה לתת הנחיות מרחוק יען כי ישנם דברים בסיסיים שצריך לדעת כדי לנווט ניווט בסיסי בתוכנה ובמכמניה.חשוב מכל !!! אל תבהל "לא בשמיים היא" אבל קצת ידע ראשוני ואוכל לעזור לך בהמשך.
 

kromus

New member
למען האמת התוכנה היא מעבר לרצונותיי

אני בסך הכל רוצה לשבת ולנגן. לא להקליט ולא לשחק עם ערוצים ושאר ירקות ואפשרויות. הייתה לי אורגנית של CASIO מאוד ישנה (מאוד), אבל לצערי הרב היא הלכה לעולם שכולו טוב ותווים ואני קיבלתי מחבר את האורגנית הנ"ל. השאלה היא בסיסית: איך אני גורם לה להשמיע קול?
 

ammihay

New member
המקלדת שברשותך

לא מכילה צלילים בתוכה אלא מהווה מקלדת שליטה היודעת לנפק אותות midi (בשפה פשוטה הוראות נגינה) למחשב או לאורגן/מודול חיצוני לה אשר הוא כן מכיל צלילים משל עצמו ואת הוראות הנגינה הוא מקבל ממקלדת השליטה.זהו ההבדל הבסיסי בין המקלדת הישנה שלך (גם אני התחלתי עם casio) אשר למרות היותה ישנה הכילה בתוכה צלילים, לזו הנוכחית. הלכך ובהתאם לזאת אם תרצה להאזין לאי אילו צלילים תיאלץ לפתח יכולת שליטה מינימלית בתוכנה הנ"ל. יגעת ומצאת....
 

kromus

New member
השאלה היא האם הקיובייס הכרחית?

מההבנה (המועטה) שלי בנושא, אני יודע שקיובייס נחשבת למאוד מקצועית ונלמדת במקומות רבים במסגרות פורמליות של חודשים ושנים. האם אין תוכנה הרבה יותר בסיסית. שבסך הכל תזהה את המקלדת ותפיק את הצלילים הנדרשים?
 

ammihay

New member
קשה לי להמליץ על משהו שאין לי הכרות איתו

אך אולי מישהו מחברי הפורום יוכל. בכל אופן נכון שקיובייס מאוד מתוחכמת אך לדעתי כדי לענות על דרישותיך כל תוכנה אחרת תצריך את אותה השליטה הבסיסית בחיבור ותקשורת מקלדת-כרטיס קול-תוכנה-צלילי התוכנה/vst-יציאה לרמקולים ולא יהיה הבדל מהותי בין הקיובייס לאחרות.
 

kromus

New member
אתה יכול להפנות אותי למקום שבו ידעו לענות לי?

אולי איזה פורום אחר או אתר המכיל מאגר תוכנות בנושא?
 
עשית סמנטוחה בכל הפלאגים

המקלדת שברשותך "מקלדת שליטה" היא ותו לא אל תצפה שמהמקלדת עצמה תקבל סאונד - כי לא! לא משנה לאן תתחבר איתה - הסאונד שיצא לא ממנה הוא כי אם מהתוכנה שאליה תתחבר או מהסינטי וכדו' בהתחברך לתוכנת הקיובייס עליך להגדיר בVST instruments פלאג סאונד ספיציפי לפתוח ערוץ מידי ולהגדיר את הפלאג הנ"ל עליו בקיובייס עליך להגדיר את כרטיס המידי שברשותך - וראה זה פלא! הכל עובד!
 

Shards

New member
אז ככה

הקיובייס... מומלצת, בחיי שהזאב הרע לא מפחיד כמו שהוא נשמע. אם אתה לא מוכן כלל ועיקר לשמוע על ללמוד אותה... יש פלאגינים שיש להם גרסאת "Stand alone", המאפשרת לך להשתמש בהם מחוץ ליישום מארח (כגון קיובייס). למשל FM7, B4, Garriton Personal Orchestra, פלאגינים מסוימים של EWQL, וכו'... אם תרצה עוד מידע או לינקים להורדות דבר איתי במסנג'ר [email protected]. עומרי.
 

MTench

New member
מה שאתה צריך זה לא קיובייס

קיובייס זה תוכנה שטובה בשביל לערוך את המוסיקה על המסך, ולא בשביל לנגן בזמן אמת, שלפי הבנתי זה מה שאתה מחפש. תנסה את התוכנות one man band או Live Styler. זה תוכנות שמאפשרות לא רק לנגן ולשמוע תווים, אלא גם להריץ קבצי מקצבים ולנגן כמו באורגן רגיל.
 
למעלה