תודה אורנית
הדוגמאות שהבאת מתאימות למצבים די קיצוניים - אני מסכימה שאלו המקרים בהם ההורה מגיע למצב של חוסר אונים, ודילמה איך לנהוג. כאשר בדיבור הילד לא מקשיב, ובאלימות אנחנו לא רוצים לנהוג. מסכימה אתך שצריך לקרוא את הספק, כי בודאי כשמוציאים את הדוגמאות מהקשרן, הן נשמעות ממש איומות - לא לאפשר פרטיות בשירותים, לחסום את הדלת בגוף ... אבל אם חושבים מתי זקוקים להשתמש בהן פתאום הן נראות טובות יותר לעומת האלטרנטיבה. הגעתי פעם למקרה מאד קיצוני ודומה: יום אחד כשיצאתי לעבודה, ראיתי ששכחתי משהו וחזרתי הביתה באופן לא צפוי - מצאתי את הבת אורזת תיק כדי לברוח מהבית. היא לא היתה מוכנה לדבר אתי בשום אופן וניסתה לצאת בכוח מהבית. במצב הזה אחזתי בה והבאתי אותה לשכנה (שהיא עובדת סוציאלית במקצועה), ובעצם החזקתי בה כל הזמן , תוך כדי טלפונים שהשכנה עשתה, וקבעה פגישת חירום עם מטפל לאותו היום - הרפיתי ממנה רק לאחר שהצלחנו להגיע להסכם שעד שהיא לא מדברת עם ... היא לא זזה לשום מקום. בדיעבד, הארוע הזה היה טריגר לתפנית חיובית - בעקבותיו ירדנו קודם כל לתהום השחורה מכל - גילינו שהתנהגות של הילדה לא נובעת מסתם קריזה של גיל ההתבגרות, אלא יש לה סיבות עמוקות ונוראות. אבל בעקבות המידע הזה, יכולנו לטפל, ולתת לילדה גב של הורים אוהבים שהיתה כל כך צריכה וכל כך לא בטוחה שיש לה.