חבקי אותה!

חבקי אותה!

(נכתב בעקבות האזנה לקלטת מדיטציה לקבלת הילד הפנימי של לואיז היי, למרות שאיבדתי אותה איפה-שהוא, ואני לא ממש בטוחה שהאזנתי...) אנחנו נכנסות לתוך החדר. היי לואיז נכנסת אחרי. היא מבקשת ממני בקולה של איריס יוטבת לחבק את הילדה. הילדה יושבת מקופלת על הרצפה בפינה. עיניה אדומות מבכי. דמעות יבשות. היא מסתכלת עליי במבט של "לכי מפה, לא רוצה." אבל אני רואה שעוד שנייה היא עומדת לבכות. אני רוצה לפייס אותה. אני מרגישה שאני אוהבת אותה כמו שאוהבים ילד מאוד יפה וזר. לא שלי. באמת אוהבת ואכפת לי ממנה. אז אני ניגשת אליה ומחבקת אותה מהצד. מלטפת את הראש שלה ומניחה אותו בעדינות על כתפי. "אל תבכי" אני אומרת, "אני אסדר את הכל". "מפגרת", היא אומרת לי. היא כועסת עליי כעס פנימי ושקט. אני חושבת שאולי היא מרגישה את המרחק שאני שומרת, כמו עם מיצי, שאני קונה לה אוכל, מלטפת אותה, אבל לא רוצה לאהוב אותה. כאב הוא מותרות בשבילי. לכי תסבירי לילדה. לכי תסבירי לה שזה לא חכמה לכאוב כשיש מי שיחבק. לכי תסבירי לה מה קורה כשהחיבוק שלך נבהל ובורח. כמו האוויר שמחובק בתוך הבלון, כשהבלון נדקר ומתפזר לתוך האוויר. בום! אני אומרת לה, את מתוקה, את יפה, קל לאהוב אותך עכשיו. אני רוצה לעזור לך, אבל אל תתרגלי. עכשיו מותר לך ליפול, אבל כשתגדלי אף אחד לא ישלם את שכר הדירה שלך אם לא תקומי בבוקר לעבודה. אצל הגדולים מי שנופל נופל חזק! תחשבי מגלשת מים, דמייני את המהירות הולכת וגוברת, תרגישי את הרוח מול הפנים שלך שמאיצות לכיוון התחתית, ועכשיו תביני שהבריכה ריקה ממים, בתחתית שלה יש כמה סלעים קשים ומשוננים ואקווריום קטן עם שני דגי הזהב שלך, שהנפילה שלך הולכת להפוך ולמחוץ. דמייני אותם נשפכים לרצפה עם מי האגרטל, נפצעים קלות משברי הזכוכית, סובלים, פוחדים בטירוף. הנפילה שלך תדפוק גם אותם. זה מה שאת רוצה? היא מביטה בי בעיניים נורא מוכרות. אני נזכרת שאחותי הקטנה אמרה לי פעם שהיא נורא הייתה רוצה להיות טיפשה. היא הסבירה שאם היא הייתה טיפשה היא הייתה חיה את החיים שלה באופן שונה לגמרי, נהנית מהרגע בכל רגע, עושה רק מה שכיף לה ועושה לה טוב. מי שלא חכם מספיק להבין את המושג "תוצאה עתידית של הנאה רגעית" המושג הזה פשוט לא קיים לגביו. שאלתי אותה, ומה עם העתיד? אתחתן לי עם עשיר, היא אמרה. חשבתי לעצמי שהלוואי ואפשר היה לעשות ניתוח שבו פותחים את המוח, מנתקים מתוכו את כל האזור שעוסק בניתוח וחשיבה וסוגרים חזרה. במקום תכנות מחשבים הייתי עוסקת כל היום במלאכת יד וכל האנרגיות שלי היו הופכות למרץ, אושר ואור. הייתי מושכת אליי אנשים נמרצים ומלאי שמחת חיים, והילדה הקטנה? היא הייתה יוצאת לחצר, משחקת עם ילדים אחרים, וצוחקת. הכל היה עטוף בחום ואהבה. אהבה הייתה מקבלת משמעות חדשה לגבינו.
 

Ella M

New member
אמרי לה-../images/Emo24.gif

נעים מאוד ילדה קטנה... בעולם המבוגרים, יש הגדרות,מחשבות מגבילות שיוצרות פחדים ושנאה... אבל אם נבין שכולנו ילדים, שמילא נראה תמיד את העולם מהחלון שלנו, אולי נבין שאנו יוצרים את הראייה שלנו, האמונות שלנו וההשקפה.. תני לה יד, לאט-לאט תכירי אותה והיא אותך,היא תשפיע עלייך ואת עליה, והעיקר- למדי לאהוב אותה באמת, כי אולי שקטה ואולי כואבת ואולי נסתרת- אבל תמיד היתה שם איתך..
 

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
ella- מקסים!!בובת פורצן-מקסים!!!

בדיוק לפני מספר ימים הייתי בכנס של הילד הפנימי ששם דיברו על לחזור ולחוות את הילד שבתוכנו. נראה לי שכל החיים שלנו זה התפכחות מהאשליות שנתנו לנו שהיינו ילדים (זה כמובן גם תלוי בחינוך- אם הוא היה מגונן ואני נגד- אז האשליות חזקות יותר וההתפכחות מהם קשה יותר, אם החינוך היה לקראת סיכון ואני בעד-יהיה לילד יותר קל להסתדר בחיים). כשמבוגרים- אם לא עושים, פשוט נופלים, אף אחד לא עושה את העבודה של ההחלטות בשבילך. הקטע הזה ממש תיאר יפה את העניין. הייתי אפילו ממרכז קצת את הקטע ליותר ממוקד ככה שהוא יהיה גם בעל השפעה מרפאת.
 
הילד, הילד הפנימי, וחינוך

תקפות האמת נקבעת ביחס למסגרת שמכילה אותה. האם האמת היא שלא צריך לגונן על ילדים מחשיפה לעולם האמיתי, אלא להניח להם לחוות אותו, ורק לספק להם תמיכה שתוכל להכיל את הרגשות שלהם, ולספק להם זויות ראיה שונות בנוגע לדרכי התמודדות ותגובות אפשריות מגוונות למצבים? כן, בוודאי! אבל מה קורה כשההורים לא מספיק מפותחים כדי לאפשר לילד 'קרקע בטוחה' לשחק עליה, להתפתח בה, לשכלל כישורים ולמידות? במקרה כזה, האמת הזו כבר לא תקפה, ורצוי שאותם הורים יגוננו על ילדם מפגישה מוקדמת מידי עם החלק האפל של החיים. עם מצבים שיקח לו זמן ארוך יותר, ללמוד להתמודד איתם. אותו ילד יוכל בסופו של דבר לפתח את אותם כישורים, רק שאם מגוננים עליו ושומרים אותו יותר בתוך הבית, הוא יוכל לקבל 'שלב ביניים' דרך החשיפה שמאפשרת צפייה בטלוויזיה או קריאת ספרים, שהם הרבה יותר בטוחים בשביל ילד עם הורים כאלה. בנוגע ל-"הייתי אפילו ממרכז קצת את הקטע ליותר ממוקד ככה שהוא יהיה גם בעל השפעה מרפאת". לא הבנתי איך עושים זאת, ואיך זה אמור להיראות כדי שתהיה לו השפעה מרפאת. אני רוצה להבין.
 

Ella M

New member
אני חייבת לומר בהקשר הזה...../images/Emo221.gif

שלא מזמן רק הבנתי שאני גדלתי בבית סופר מגונן ו "ורוד" (ועל כך אני מודה לאלוהים בכל יום). אבל בשלב של היציאה לעולם וההתמודדות איתו (שעדיין בהתהוות), היה שוק בהתחלה, שלקח זמן אבל אחרי זה מן השלמה ומן אמונה שלמרות שמגלים שהעולם אולי לא ורוד, ההסתכלות עליו והפעולות שלי כן יכולות להיות לפי מה שהיה לי טוב ומשמח בבית ולפי מה שאני בוחרת- לא משנה מה בחוץ.... זה קשור גם למה שכתבתי כתגובה לדברים המקסימים של בובת פורצלן. אני חושבת שמה שהכי הייתי רוצה שהילד שלי ידע, זה שהוא בוחר איך להתמודד ולראות את הדברים. הגדרות, הגבלות, השפלות ודיכויים שתמיד אנחנו בוחרים לתת להן יותר מדי מהמקום הראוי תלויות בו. ברור שיש נפילות וקושי אבל אפשר לא לבחור להסתכל כקורבן... נראה לי..
 

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
נכון מאוד....

הבעיה שלא פשוט כל כך לשנות נקודת מבט. עשיתי את זה בשרשור של הפחד של raindrop בהקשר של להיות לבד.זו התרפיה בכתיבה.
 

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
קשה לי להסביר לך את זה ממש

זה צריך לבוא ממך. הכוונה היא להיחשף יותר ולגעת יותר בנקודות כואבות. אין התמודדות בצורה אחרת!!!במהלך הזמן תביני אותי יותר טוב.
 

מורןא

New member
מדהים!!!

אהבתי את סגנון כתיבה שלך. יש בו משהו פתוח ללא מעצורים. חושף את הרגש על שלל גווניו . אני מסכימה לגבי הניתוח במוח- החלקים החושבים שלנו יכולים להביא אותנו להרס עצמי...
 
למעלה