בניתי בניתי שיידר לצבע מטאלי של רכב, נראה מצויין - חוץ מההשתקפויות. מה שחסר לי שם זה displace קטנטן, כמו שאפשר למצוא על הרכבים החדשים. אני עובד במאיה והתכנון הוא לרנדר עם מנטל ריי. יש רעיונות? או אפילו כיוון?
אם כן אז בזמן ה shader declaration אתה צריך לתת apply statment שמגדירה לו displace כעקרון מפת דיספלייס היא מפה סקלרית אז צריך להצמיד את שניהם בזמן ההצהרה. ועוד משהו חשוב, מנטל ריי יודע לעשות דיספלייס רק למשטחים פוליגונליים ולא לNURBS למעשה נהוג לפני רנדור שיידר דיספליסמנט במנטל ריי, לעשות טסלציה לכל המודל. אם לא הבנת כלום ממה שכתבתי אז כנראה מה שאתה מחפש איך לגרום עיוות קטן בהשתקפות, ובשביל זה שווה לנסות לשים בהשתקפות מפת falloff עם יציאה פרהפנדיקולרית, וליצור כמובן ריפלקטורים (משטחים לבנים שישתקפו במכונית). שיהיה בהצלחה
תכניס מפת BUMP מאד קלה(1-5%) של סוג של NOISE דחוס וזהו.. זה ישבור את ההשתקפות. דרך אגב להשתמש בDISPLACEMENT זה מאד פשוט אותה צורה רק תלוי במה אתה רוצה להשתמש ולפי זה החיבור משתנה.
הסיבה היחידה להשתמש ב-DISPLACEMENTS זה "בליטה" של המפה מחוץ לשטח האובייקט בקצוות של המודל. אלא אם כן הוא שם טונות של בוץ על המכונית אני לא רואה שום סיבה להשתמש בזה, חבל על זמן הרינדור.