בעיקרון אני מסכים
רק ניסיתי ללמד זכות מול ההגדרה שלך כ"שנאה תהומית", לא מתוך נחיתיות אלא בגלל שאני באמת מאמין שרוב האנשים לא באמת שונאים אלא שהגזענות כ"כ מושרשת אצלם שהם בכלל לא מקדישים לזה מחשבה. אין ספק שאם אני מנסה להבין אשכנזי שנפגע ממודעה כזו, אני בודאי יכול להבין בת סמינר או בן ישיבה שחוו את הגזענות על בשרם, ואני מצפה גם מאותו אברך לעמוד מול מודעה כזו ולומר בלבו אני לעולם לא אנהג כך כלפי אחיי בני עמי. בכל מקרה הדוגמא של השואה, שגם את הסתייגת ממנה, ממחישה את מה שאמרתי. גם אם נניח שהדימוי לשואה ולאנטישמיות כלפי יהודים בכלל לצורך יצירת זעזוע הוא נכון כשלעצמו, שימוש בו לא מוביל כמעט אף פעם לתגובה הנכונה. איזכור של שואה בהקשר זה מקפיץ אצל האשכנזי המצוי פיוז או שניים (סליחה, איזכור השואה מייצר אנטיגוניזם, פיוזים יש רק למרוקאים) וגם את מבינה היטב את הרגישות סביב העניין.