חברה

איתן174

New member
חברה

האם רוחניות יכולה להיות מושגת רק בין חברים? האם אדם שסביבתו אינה סביבה של שומרי תורה ומצוות יכול לעלות במדרגות הסולם? תודה
 
ראה את דברי האדמו"ר מבעלז כפי שהתפרסם השבוע

" כבוד קדושת מרן האדמו"ר מבעלזא במעמד "השטייעדיגע תורה" במוצאי שמחת תורה: (מגזין קו עיתונות - השבוע בירושלים) להתחזק בין אדם לחברו ...בהמשך דבריו עורר את הציבור על מעלת ההתאספות והתכנסות בחבורה, לחזק ולהתחזק יחד לעבודת ה' יתברך, שתועלתה גדולה מאד, ואמר : "כל יהודי מחויב לקיים את כל מה שכתוב בתורה ואת כל מה שהוסיפו עליה חכמינו ז"ל. אך כלל הוא, שחוזק המצוות וחוסנן הוא כאשר עושים זאת בחבורה ובאחדות בין מרעים, ואז אפשר לקיים את המצוות כראוי וכנכון, כי כל אחד מחזק את חברו בכל העניינים, והרי כל אחד צריך חיזוק. וגם הנשים שמקיימות את המצוות הנוגעות להן, צריכות חיזוק, ודבר טוב הוא שיתאספו ויתחזקו יחדיו". וסיים בדבריו: "כבר דיברנו על עניין האחדות, ולמטרה זו נוסדו ה'שטיבלעך', שמטרתן היא התאספות והתחזקות, ועל כל אחד לחזק את חברו בכל העניינים, בתורה, ביראת שמים, במידות טובות ובחסידות. וכך בכל העניינים על ה'שטיבלך' להיות בנויים ומיוסדים ביסוד זה, שהאחד מחזק את חברו". " כך שהסביבה של שומרי מצוות היא לא רק מה שבהכרח תביא אותו לרוחניות, אלא מי החברה שהוא בוחר להיות קשור אליה היא זו שתשפיע עליו יותר מכל.
 

איתן174

New member
כיצד להתנהל?

כיצד אמור להתנהל אדם שנמצא בדרך, נפשו חשקה ברוחניות וסביבתו היא סביבה חילונית לחלוטין? שיעור שבועי באחד מהמקומות המומלצים ללימוד הקבלה, אינו מספיק. אשמח לקבל עצות :) שבוע טוב
 

איתן174

New member
חברותא

גר בגדרה. לומד פעם או פעמים בשבוע במודעות בתל אביב. מקום מואר ומלא השראה. ועדיין, לאחר השיעור, איש איש מתפזר לביתו ולא נוצרת חברותא.
 
מקום מצוין! תתמיד שם ובמקומות מהסוג הזה

ותיזהר ממקומות כגון של לייטמן ברג ורייפמן ששומר נפשו ירחק. דרך אגב "חברותא" זה לימוד של שניים/זוג ואתה נראה לי מתכוון ללמוד ב"חבורה". בכל מקרה לימוד קבלה ב"חבורה" זה מתאים יותר לשלב יותר מתקדם בשלבים הראשונים עדיף ללמוד ממורה קבלה בר סמכא כגון ברשימה בראש העמוד.
 

ירושלם1

New member
חברותא היא חובה ובעתיד כל העם והעולם יכלל בה

חבר יקר אני מזדהה מאוד עם בעייתך החברותא או קבוצת חברים היא חובה כשקוראים את מאמר הערבות ומאמר מתן תורה של בעל הסולם זה מובן בצורה נחרצת ביותר אבל אני לא אגיד לך מה כן טוב ומה לא טוב אתה תחליט נשמת אדם תלמדנו בזמננו יש את החיבור הוירטואלי של האינטרנט שהוא נוצר רק בשבילנו בשביל החיבור מעל זמן תנועה ומקום ומקשרת ומחברת תלמידים מכל מקום ואף דרכה אולי תמצא חיבור פיזי של חברים קרובים לגדרה אני יכול להמליץ לך על האתר של אברהם גוטליב שמעביר בו שיעורי בוקר יומיים תבדוק באתר שלו וגם באתרים אחרים אברהם גוטליב - http://www.kabbalah.org.il/ ובהצלחה לך ולכולנו כי כולנו יחד באותה סירה בסופו של דבר....! ציטוט מתוך מאמר הערבות של בעל הסולם: וזהו דבר הערבות אשר כל ישראל נעשו ערבים זה לזה, כי לא ניתנה להם התורה בטרם שנשאל כל אחד ואחד מישראל אם מסכים הוא לקבל עליו את המצוה של אהבת הזולת בשיעור הכתוב, "ואהבת לרעך כמוך" בכל שיעורו (כפי המתבאר באות ב' וג' עש"ה מלה במלה). דהיינו שכל אחד מישראל יקבל על עצמו, לדאוג ולעבוד בעד כל אחד מחברי האומה למלאות כל צרכיו לא פחות ממה שהוטבע באדם לדאוג בעד צרכי עצמו, ואחר שכל האומה הסכימו פה אחד ואמרו נעשה ונשמע, הרי שכל אחד מישראל נעשה ערב שלא יחסר דבר מה לשום חבר מחברי האומה, אשר רק אז נעשו ראויים לקבלת התורה ולא זולת, משום שבערבות הכללית הזאת נפטר כל יחיד מהאומה מכל דאגותיו לצרכי גופו עצמו, ויכול לקיים מצות ואהבת לרעך כמוך בכל שיעורו וליתן כל מה שיש לו לכל נצרך, היות שאינו דואג עוד בעד קיום גופו עצמו כי יודע ובטוח הוא ששש מאות אלף אוהבים נאמנים נמצאים בסביבתו עומדים הכן לדאוג בשבילו, (כמבואר באות ט"ז עש"ה).
 
בא נשאיר את הסילופים של לייטמן לפורומים שלו

‫הפיכת עיקרי הקבלה וכתבי אשלג - ללימוד בקבוצה והפצה, זו לא יהדות ולא קבלה!
 
חברותא/חבורה

חברותא או חבורה (כפי שיותר נכון לומר) היא דבר חשוב בדברי החסידות, הקבלה וכתבי אשלג, אבל לא לפני מצוות בסיסיות כגון שבת, טהרת המשפחה, תפילין, לימוד שאר חלקי התורה וכו', שבילדיהם זה זה כמו 'טובל ושרץ בידו', וחסר כל משמעות בבחינה רוחנית קבלית. לכן כל דבר בעיתו, ובשלבים הראשונים עדיף להתחזק בדברים היותר בסיסיים של היהדות והתורה כנ"ל, ורק בשלבים יותר מאוחרים לחפש לימוד קבלי בקבוצה וחבורה. ומי שאומר או מלמד שעל פי הקבלה זה העיקר, מוציא דברים מהקשרם, ומעוות ומסלף את כתבי אשלג, הקבלה, התורה והיהדות. בהצלחה!
 

ירושלם1

New member
אז מדוע בכיתבי המקור בעל הסולם כותב על כך ?

הרי במאמר הערבות שצוטט למעלה בעל הסולם כותב שללא עבודה בקבוצה גדולה וחזקה לא מקבלים את התורה ועד ליציאת מצרים לא התקבלה התורה כי לא הייתה קבוצה ואם הציטוט לא הספיק אפשר להוסיף עוד ציטוטים כמו- בהקדמה לספר הזהר כותב בעל הסולם: אמנם בזמן שכל אחד אין לו אלא הרצון לקבל לעצמו, מכאן כל הדאגות היסורים והמלחמות והשחיטות, שאין לנו מפלט מהם. שהם מחלישים גופינו בכל מיני מחלות ומכאובים. והנך מוצא, שכל אלו היסורים המצוים בעולמנו, אינם אלא גילוים מוצעים לעינינו, בכדי לדחוף אותנו לבטל את קליפת הגוף הרעה, ולקבל צורה השלמה של רצון להשפיע. והוא אשר אמרנו, שדרך היסורים בעצמו מסוגל להביאנו אל צורה הרצויה. ודע, שהמצות שבין אדם לחברו הן קודמות למצות שבין אדם למקום, כי ההשפעה לחברו מביאתהו להשפיע למקום. ובאיגרות קודש איגרת יג': אמנם כן ארגיש את כלכם יחד, אשר התחלף לכם היום למחר, ובמקום עכשיו תאמרו אח"כ. ואין לזה תרופה. זולת להתאמץ להבין הטעות והמעוות הזה, שהנושע מה', אינו נושע זולת בנצרך לישועה היום, ומי שיכול להמתין למחר ישיג שכלו לאחר שנותיו ח"ו. וזה התהוה לכם מסבת התרשלות בבקשתי להתאמץ באהבת חברים, שהסברתי לכם בכל השבעים לשון, שדי בסגולה זו להשלים כל מחסורכם.
 
גם אני כתבתי על החשיבות של הקבוצה/חבורה

רק השאלה באיזה שלב ומתי כאמור? וכבר ציטטנו לך את דברי הרב גוטליב בנושא הזה, של מה הסדר עדיפויות הנכון לבעל תשובה בתחילת דרכו! הנה שוב: " ...וה' יצילנו מבלבול ודברי שקר, ומסטיה אפילו מאות אחת מתורתו. לסיום הריני ממליץ לכל אדם השוחר להדבק בה', ללמוד את ב' חלקי היהדות, הן הנגלה והן הנסתר, כפי שרבינו בעה"ס ממליץ בהקדמה לתעה"ס. כמובן שכאשר מדברים על אוכלוסיה של בעלי תשובה, שברובם הם אנשים עובדים, אזי אין כ"כ זמן חופשי, מ"מ המינימום (מלבד לימוד הנסתר) הוא ללמוד את ספר הקיצור שולחן ערוך בצורה יסודית, ולישמו צעד אחר צעד באופן מעשי פשוט. אח"כ לעבור על ספר ה"משנה ברורה", שמקיף את כל חלק "אורח חיים" שבשו"ע. ישנה גם ספרות אשר מגישה בקיצור ובשפה קלה הלכות שונות, ובאם אין באפשרות ללמוד את ה"משנה ברורה", שהוא לימוד עיוני, אזי אני ממליץ על סוג הספרות ההלכתית ההיא, כגון: ספר "שמירת שבת כהלכתה", שמקיף את כל הלכות שבת בשפה קלה ופשוטה. ישנם גם ספרים כאלו על הלכות ברכות, הלכות בשר וחלב, הלכות טהרת המשפחה, וכו'. רק צריך להכנס לחנויות ספרי קודש, ולהתענין. ואין דבר העומד בפני הרצון. המלצתי לבעל התשובה הממוצע המתחיל להקדיש לפחות שעה אחת כל יום ללימוד ההלכה, ולישומה למעשה. כמו"כ ודאי שיש חשיבות גם בלימוד התנ"ך, המשנה, הגמרא, כפי שצריך, אבל כל אלה הם כבר פונקציה של זמן. ובאם אין זמן, אזי צריכים את ב' היסודות הנ"ל לחבוק: ההלכה, והפנימיות. בכבוד רב אברהם מרדכי גוטליב " איפה ראית המלצה על קובצה/חבורה/חברותא ? למה להכניס לפה את העיוות והסילוף של היהדות והקבלה של שרלטנים כגון לייטמן ???
 
לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין משאלותיו

שהוא בתחילת דרכו, וכנראה מ'בני ברוך- קבלה לעם' לשעבר (בקרוב אצלך בע"ה).
 

ירושלם1

New member
אני בהחלט מסכים עם החסיד והותיק

אם איתן174 בתחילת דרכו אז עצתם היא הנכונה לא צריך חברה ולא חברותא ולא כלום תישאר לבד בינתיים אבל אם איתן174 בדרך כבר כמה זמן ונפשו חשקה בקצת יותר מזה הרי שציטוטי המקור של בעל הסולם מדברים בעד עצמם וניתן לאיתן לבחור עשה לך רב וקנה לך חבר ובהצלחה לך ולכולנו !
 
לא אמרנו "תישאר לבד בינתיים" חס ושלום

אמרנו: "בשלבים הראשונים עדיף ללמוד ממורה קבלה בר סמכא כגון ברשימה בראש העמוד." תוך כדי התחזקות בשאר התורה ומצוות, שבלעדיהם זה לא קבלה ולא יהדות וכ'טובל ושרץ בידו' (כדיברי חסיד). ומה שכתב הרב אשלג בהקדמה לספר הזוהר זה מיועד לבני תורה שומרי מצוות מבית שכבר גרים בסביבה חרדית לדבר ה', והוא מציע להם להוסיף את עבודת ה' בקבוצה על מה שהם כבר לומדים ומקימים מלידה. כך שצריך להיזהר מאוד לא להוציא דברים מהקשרם!
 

איתן174

New member
תודה

תודה לכולם על התשובות המאירות והמחכימות. הפורום הזה מבורך. בכל מקרה, כדי שהאדם יהיה בדרך, הוא חייב ליצור לעצמו סביבה תומכת. להכנס לרכב ולשמוע שיעור, לקרוא ספרים וכו. ועדיין המפגש עם חברים לדרך וקניית רב, הם הערובה הגדולה ביותר להשארות ולהתחזקות. התמיכה ההדדית והערבות נחוצות כאויר לנשימה. בע"ה, נגיע למחוז החפץ.
 
צודק, רק צריך הדרכה של רב אמיתי

‫כדי לדעת מה העיקר ומה הטפל, כדי שלא יצא שכרו בהפסדו, ונבזבז את זמננו רק על דברים משניים אפילו שהם גם חשובים, ונוציא את העיקר מהספר.
 
למעלה