חברות וחברים ..

חברות וחברים ..

בימינו ההלכה נפסקת אך ורק ע"פ שולחן - ערוך ! ! ! , כל שחורג מהכלל הזה , אינו יכול להיקראות אדם דתי . . .
 

חי אדר

New member
חבר יקר..

כמדומני שגגה רבה נפלה לידך. בדוק בעדות ישראל וראה כי לא כך הם פני הדברים.חלק מהאשכנזים הולכים לפי הרמ"א, שבעצם מטרתו היא: להצביע על מנהגים ודינים שלא כדעת השו"ע. כמו כן בכיוון זה צעד המשנה ברורה. חסידי חב"ד פוסקים לפי שו"ע האדמו"ר הזקן ר' זלמן שניאור מלאדי.ויש הרבה מהליטאים ומחכמי הוהגריה הפוסקים לפי ערוך השולן של ר' חיים אפשטיין. חלק ניכר מבני עדת העירקים הולכים בהתאם לפסקי הבן איש חי. וןכך בעצם נוהג גם הרב מרדכי אליהו. עדת תימן ברובה הגדול צועדת בעקבות הרמב"ם. מה גם כי השו"ע ר' יוסף קארו כתב באורח מפורשת בשו"ת אבקת רוכל, כי עדה הנוהגת לפי פוסק מסויים אסור לה לבטל מנהודתיה ולפסוק לפי השו"ע. ושם הביא בחרם מי שיעה כן. נמצצא כי אף אליבא דהשו"ע אסור לנהוג לפי השו"ע. ורראה גם בהקדמה לספר אור לציון של הרב ציון אבא שאול זצ"ל במה שכתב על קבלת השו"ע. ולפי דברין אין זה מוסכם על הכל.
 
הבקיאות שלך ר' חי אדר מרשימה

אך נראה שאתה לוקה בהבנה, ע"פ הבנתי מה שהתכוון ידידנו לוי יעקב לאמר הוא, שמי שהולך על פי ההלכה, לפי הפירוט אותו אתה מונה בהודעתך, (דהיינו כל אחד לפי פוסקו, כשכל הפוסקים כולם נשענים על השולחן ערוך) הוא הנקרא דתי. ויתקן אותי ר' לוי אם אני טועה... זהו פירושי לדברי ר' לוי, אולם, לעניות דעתי, למרות שכל הנהרות, הזרמים, היובלים, וכו' ביהדות נובעים מים התורה, אם החילוקים גורמים, לפירוד עד כדי כך שזרם אחד יחרים זרם אחר, או אפילו ילעיג על זרם אחר ביהדות, ברור מעל לכל ספק, שלא זאת היא כוונת בורא התורה...! וכשאני אומר זרם, איני מתכוון ח"ו לעובדי עבודה זרה, כגון רפורמים או קונסרבטיבים, אני מתכוון, ליטאים, חסידים, אשכנזים, ספרדים, חב"ד, וכו'. עד שיבוא משיח צדקנו, ויבהיר במדוייק איך רצון בוראנו, עלינו לסבול אחד את השני, עם כל הקושי שבדבר...
 

חי אדר

New member
ואעפ"כ

אם זו היתה כוונתו מה טוב ומה נעים. אך הואיל והיה כתוב "אך ורק". הרי שבא למעט את השאר. ואין לדיין אלא מה שעיניו רואות.
 
האם מצאת פסיקה .......

שאינה מתייחסת לשולחן ערוך???? אפילו החולקים, מזכירים את המקור בשולחן ערוך, כדי לערוך את משנתם החלוקה על המקור. והחכם עיניו בראשו....
 

חי אדר

New member
היא הנותנת

התייחסות זה דבר שונה. באותו מידה הראית פסיקה שאינה מתייחסת לרמב"ם? ואדרבא עיון מדודק מלמד, כי הפוסקים כאשר דנים בדברי השו"ע מזכירים אותי תחת הכינוי 'המחבר'. מאידך כאדר דנים ברמב"ם מזכירים אותו תחת הכינוי 'רבנו". ואין צורך להיכנס לפני ולפנים כי התואר רבנו בעל משמעות מחיבת יותר מאשר 'המחבר'.
 
הפילפול ידידי...

מזמן, עשה מהעיקר טפל... והנצחון, אמר ר' נחמן מברסלב, אינו סובל את האמת. רבנו, או המחבר, איך שלא יהיה, שבת צריך לשמור? תפילין צריך להניח? ישנו בסיס שעליו אין ויכוח. עכשיו אחרי כל שנות הגלות, הויכוחים, והמחלוקות, יחזור הכל לשורשו בע"ה, שם, גם רבנו, וגם המחבר, יהיו אחד.
 

חי אדר

New member
לא על כך הדיון

דומני כי הינך מערב מין בשאינו מינו. הדיון שלי לא נסב האם צריך לשמור אם לאו. זה ברור מאליו ועל אין חולק. אך במסגרת שמירת המצוות,האם כולם כפופים לפסיקת השו"ע? על כך הערתי את מה שהערתי. גם אני מצטרף לאיחולים ולתקוות שהכל יצטרף לאחד. אך עד אז איש על דגלו יחנה. וכמובן לא מתוך זילותא בשיטות אחרות, אלא מתוך הכרה כי זה וזה דברי אלהים חיים. ומאן עביד כמר עביד, ומאן עביד כמר עביד.
 
למעלה