כירורגיית-שירה זה לא התחום שלי,
ובכל זאת בכל פעם שאני רואה את השיר הזה אני מצטמררת מהאינפנטיליות שמאפיינת פתאום את השורות האלה "ואז באנו העירה. חבצלת אותי הכירה. ובבוקר אותי העירה" ותקועה בתוך השיר כנטע זר. אני משערת שיש לזה תפקיד בשיר. אולי להראות עד כמה העניין בנאלי? עד כמה זה צפוי מראש שגבר לא ייקח על עצמו את האשמה (כי חבצלת אותי הכירה, לא אני אותה, זה לא אני, זאת היא) ויתנהג כמו ילד קטן ויצהיר שהוא בוגד לא באשמתו ורק כי הנסיבות כפו עליו? לא יודעת. בכל אופן זה מה שצועק לי לעיניים במבט ראשון, ממש אסוציאציה, כמו שהגדרת את זה. השיר מתחיל במין חנק, נחנקתי מרוב שאהבתי, נעתקו לי המילים, לא יכולתי לומר לך מרוב ש. הוא ממשיך בשמש שהשחירה - אין לי מושג למה זה נמשל (חוץ מאשר לפנתר שחור), אבל אני משערת שיש כאן הן סכנה נחבאת, אות אזהרה, (אולי בגלל ההיבלעות המוחלטת שהשחור מסמל) מצד אחד, וחושך, כלומר, עיוורון לכל דבר אחר, מצד שני. ואולי בעצם אין הרבה הבדל בין השניים. כי האור שבא אח"כ הוא בוהק, ומסנוור, ולא מותיר מקום לאשליות - הוא פשוט מכאיב מרוב שרואים צלול שהכול הבל הבלים ושאין רומנטיקה עוד. יש עובדות יבשות וקשות, החיים עירומים מחן ומעדנה, יש בהם רק זוויות קשות וצבעים מוחלטים. לבן מכיל את כל הצבעים, אבל כולם חוזרים. רואים הכול, את כל הפרטים הקטנים והלא-נעימים, את כל האמת העירומה, בלי צללים שירככו. שום דבר לא נשאר. בניגוד משווע לשחור הקודם, שגם הוא טוטאלי והוא בליעה של הכול. מסקנה שלי: מוטב לא להיבלע ולא לִירוק. לא רומנטיקה מוגזמת ולא יובשנות וציניות. ופה אין באמצע. יש או חנק והיבלעות מוחלטת או שחרור שכרוך באיבוד כל הטעם. נשמע לי שיר מאוד עצוב ומיואש.