חברת אקסטרה מובילה בשירות אבל תקועה בגלל קרב בעלים

הפסקה האחרונה מדגימה את אחת הבעיות לדעתי עם שיטת המכרזים, פיזור גאוגרפי. לאקסטרה, וגם להרבה אחרות, יש 2 אשכולות שאין קשר ביניהם. נניח שהמכרז בהם יסתיים והם יזכו באשכול אחר במקום. הם יכנסו לאזור חדש שהם לא מכירים, ייקח להם זמן עד שיבינו את אופי העבודה שם, העברת רכבים ונהגים. מפעיל צריך להתמקד באזור גאוגרפי אחד, באשכולות גדולים יותר ובערים הגדולות רשות תחבורה עירונית.
 

d1f2

Active member
הפסקה האחרונה מדגימה את אחת הבעיות לדעתי עם שיטת המכרזים, פיזור גאוגרפי. לאקסטרה, וגם להרבה אחרות, יש 2 אשכולות שאין קשר ביניהם. נניח שהמכרז בהם יסתיים והם יזכו באשכול אחר במקום. הם יכנסו לאזור חדש שהם לא מכירים, ייקח להם זמן עד שיבינו את אופי העבודה שם, העברת רכבים ונהגים. מפעיל צריך להתמקד באזור גאוגרפי אחד, באשכולות גדולים יותר ובערים הגדולות רשות תחבורה עירונית.
מכרזים אבל זה עניין של שנים.
אם הם אפילו לא ניגשים למכרזים ואין להם צפי קדימה של אשכולות שהם יכולים לזכות כדי להחליף אשכול קיים (שלא לדבר על מכרזים שנדחים או שהם לא יזכו), הם יכולים להגיע למצב שהם מאבדים אשכול בתום התקופה מבלי שיש להם משהו אחר בקנה שיחליף את התזרים הכנסה שהסתיים.
 
מכרזים אבל זה עניין של שנים.
אם הם אפילו לא ניגשים למכרזים ואין להם צפי קדימה של אשכולות שהם יכולים לזכות כדי להחליף אשכול קיים (שלא לדבר על מכרזים שנדחים או שהם לא יזכו), הם יכולים להגיע למצב שהם מאבדים אשכול בתום התקופה מבלי שיש להם משהו אחר בקנה שיחליף את התזרים הכנסה שהסתיים.
אם השירות מספיק טוב מבחינתי שמשרד התחבורה ימשיך להאריך את הזיכיון למפעיל שוב ושוב, למה להחליף. אם יש בעיות בצמרת ההנהלה, עם הזמן זה יתחיל לחלחל מטה ואז ציוני השירות כבר לא יהיו גבוהים כל כך. הם במודע לא ניגשים למכרזים אז אולי הם גם ככה בדרך לפירוק. אגב יש עוד חברה שלא ניגשת למכרזים במודע כי אין להם את היכולת התפעולית לזה, GB TOURS אז גם כאן ברגע שיצא מכרז לאזור נצרת הם יסיימו או יתמזגו.

ברמה הארצית אני מדבר על כך שצריך לצמצם אשכולות וליצור רצף גאוגרפי בין מפעילים ולא להגיע למצב כמו שיהיה למשל אצל סופרבוס, 3 אשכולות: טבריה והעמקים, ירושלים ודרום גוש דן...אין בזה שום הגיון.
 
למעלה