חברת דרך ארץ: ביריונות ממסדית

ש מים

New member
חברת דרך ארץ: ביריונות ממסדית

מייל שקיבלתי: ראו מצ"ב קריאה שיצאה בynet לגבי העבודות המבוצעות מול רגבים. חברת חוצה ישראל אינה בוחלת באמצעים והם יוצרים עובדות בשטח שאם לא ייפסקו הסיכוי למנהרה פוחת משמעותית. בריונות לשמה. כפי שרק חוצה ישראל יודעים לעשות. כמובן שהם עושים זאת משום הגיבוי הפוליטי שיש להם מפוליטיקאים בכירים בתחום התחבורה וגם למעלה מזה. אנו זקוקים לכל עזרה בגיוס אנשים, אנא הפיצו הלאה. המאבק על קטע 18 הוא המאבק על השטחים הפתוחים בישראל. אם ניכשל בו הסיכוי להצליח במאבקים נוספים קטן ביותר. http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-188,00.html בברכה, יורם אסידון
 

גולי מ

New member
יופי.

ואם אני רוצה לקחת חלק "במאבק", חוץ מלהסתכל בכתבה בynet מה עליי לעשות?
 

ש מים

New member
טלפונים ליצירת קשר + מידע נוסף

אתמול (יום ראשון) התחדשה העבודה במטע האבוקדו מדרום לקיבוץ רגבים. להערכתנו,בתוך כמה ימים יעברו הכלים הכבדים לעבוד במה שקרוי "פתחת עדה" והכוונה לשדה הפתוח אשר ממערב לרגבים. במקום זה רוצה חב' חוצה ישראל להקים סוללה גבוהה, ואילו חברי הקיבוץ דורשים כי יוקם במקום גשר. חשיבות המאבק בענין זה משולשת א. הצלחה או כישלון במאבק על גשר אל מול סוללה כתקדים לקטע 18 כולו ב. קביעת עובדות בלתי הפיכות בשטח אשר יקשו על מימוש אופציית מנהור בעתיד ג. פגיעה קשה באיכות החיים של התושבים הוחלט שמירב המאמצים שלנו צריכים להתמקד בשלב זה למועד תחילת העבודות על הסוללה, לשם נזרים אנשים ותקשורת בזמן הנכון לענין זה קריטי שנדע מתי מתכנן הקבלן לעזוב את אזור המטע ולעבור לשדה, ולכן פועלים כמה אנשים על מנת לברר את המועד. חשוב להבין שכאשר נדע מתי מתרחשת פעולה זו נצטרך להרתם לענין ולהגיע לשטח, עם זאת, כל מי שיכול להגיע לשטח מוזמן לעשות כן טלפונים לתאומים רני בירק (רגבים): 052 5780057 ניצן מינרבי (רגבים): 057 7790657 יורם אסידון (פורום לתחבורה ציבורית): 050 6513673 אורי שיינס: 052 2723995 לירון שפירא (הירוקים של מגידו): 051 982675
 

mucool2

New member
סוללות לעומת גשרים

שתי המחלות הנוראות של תרבות הסלילה הישראלית הן סוללות עפר ו"חיתוך" גס של הרים, במקום שימוש בגשרים ומנהרות. זה יותר זול וקל טכנית ולכן בעלי הראש הקטן אצלנו לא ינסו טכניקות אחרות. למה להתאמץ, ממילא לאף אחד לא אכפת מכיעור הנוף והפגיעה בסביבה. למרות שאנחנו חכמים יותר מכולם, יש לנו הרבה מה ללמוד בנושא מהאירופאים למשל. אפילו סין, עם תל"ג לנפש נמוך בהרבה מאצלנו ושטחים גדולים הרבה יותר, נראית לי הרבה יותר מתקדמת בתחום סלילת כבישים מהירים, כפי שהתברר לי שם.
 

ש מים

New member
../images/Emo45.gif אתה לא יודע עד כמה אתה צודק!!

לפחות בעניין הסוללות... יש נושא, בתחום עבודות פיתוח שטח, שנקרא "חפירה ומילוי": לצורך פריצת תוואי כביש, למשל (בדיוק כפי שנעשה לכל אורך כביש 6, ובקטע רגבים, קטע 18 בפרט!) צריך לחצוב בטופוגרפיה. את עודפי העפר יש צורך לפנות/להעביר למקומות מרוחקים ומיוחדים, דבר העולה ממון רב. מה עושים היזמים? מחפשים פתרונות...! מה הפיתרון הקל ביותר??? למלא את הטופוגרפיה!! תכנון נופי
פגיעה סביבתית
הצחקת אותם !!!! מה לאנשי כביש חוצה ישראל ולנושאים הללו??? ממש "על הזין שלהם" !!!!
 

ש מים

New member
גולי: לא הצלחתי לנעוץ כאן את הכתבה

ואגב, היינו (3 חבר'ה) היום באתר. זו לא הפגנה, אלא ביקורת (מטעם "הירוקים") על ביצוע ואכיפת החלטת בג"ץ. מסתבר שאנשי "דרך ארץ" החליטו שהחוק מיועד לאזרחים הפשוטים (ובכל הם צודקים מאוד לצערי!) ולא לחברה "מחוברת פוליטית וכלכלית" כמותם... אנו באנו והחבר'ה הללו עצרו את העבודות בינתיים. נקווה לטוב (ונחזיק אצבעות). אגב: שווה לנסוע עכשיו לביקור באזור ובאתר, לראות במה מדובר ועד כמה גדול ההרס והפגיעה הצפויה!
 

TalHai

New member
מינהור זה הפיתרון היחיד???

אני חייב לומר שהמינהור נראה לי מאוד לא יעיל/כדאי בקטע הזה וזה אפילו יכול להיות מסוכן, ואני גם מזכיר שיכולים להיות פתרונות יצירתיים אחרים. בכתבה הוזכר "מעבר אקולוגי" אני לא בדיוק הבנתי את הכוונה אבל אני חושב שזב דוגמא לאחד מסוגי הפתרונות...
 

mucool2

New member
../images/Emo45.gif גם אני קראתי את הכתבה,

ואני חייב לומר שהיא הבהירה לי כמה דברים שלא הייתי מודע להם קודם. אם עד עכשיו תמכתי במנהרה, לצערי אני לא יכול לומר את זה עוד. היא נראית כמו פתרון מאולץ ויקר (כן - יקר מאוד!) ומסורבל (אולי זה לא העיקר, אבל נראה לי שזאת תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שמנהרה מאריכה את הדרך במקום לקצר אותה). בנוסף לכך, המעבר דרך הר חורשן, אחד המקומות היפים והשלמים בארץ, יחייב חציבת פתחי כניסה/יציאה גדולים שיכערו את הנוף, ומזה משום-מה נוטים להתעלם. נקודה נוספת בכתבה היא שמנהרות באורך כזה (7 ק"מ זה ארוך מאוד!) לא בונים "סתם" אלא במקומות שבהם קיימים קשיים טופוגרפיים כמו רכסים גדולים. הפתרון לדעתי צריך להיות סלילת הקטע בתוואי הקצר ביותר, תוך הפרדה מקסימלית מהקרקע, ע"י כמה שיותר גשרים (לא סוללות!!!) ומנהרות לא ארוכות, שיאפשרו מעבר חופשי של חיות בר ופגיעה מינימלית בנוף (ראיתי בעולם גם כמה גשרים שייפו את הנוף, אבל זה ענין של טעם אישי).
 

ש מים

New member
אני לא מתנגד לגישור!!

גם לטעמי גישור (של כל קטע 18!!) הנו הפיתרון העדיף, אבל קטונתי מלבסס דעתי על בדיקה כלכלית...
 

גולי מ

New member
מאחר וזה לא חוקי, מה עם צו להפסקת

העבודות???? סביר להניח שגם עליו יצפמפו, אבל אף בית משפט לא אוהב שזה קורה בערכאות יותר גבוהות. נ.ב. - נמלה עמלה שכמותי, אין מצב שאגיע. אולי יש משהו אחר?
 

ש מים

New member
אעדכן אותך

בקשר לפעולות נוספות. בכל מקרה, יש עוד דברים על הפרק. את יכולה ליצור איתי קשר במסרים ואעדכן אותך. בקשר לעבודות: אחרי שהם נכחו שאנו רציניים (התחלנו להרים טלפונים לכל הקודקודים) - הם הודיעו שהם מפסיקים את העבודות, עד לפסיקת בג"צ (למרות שאני צופה גדולות ונצורות בעניין הפסיקה: בג"צ יחשוש לשנות את המצב הקיים, בשל סכומי הכסף האדירים הכרוכים בכך).
 
למעלה