חברת הובלה או מוביל עצמאי מה עדיף?

תוכן-מקודם

Member
מנהל
young-courier-his-colleague-unloading-cardboard-boxes-from-delivery-van (1).jpg
קרדיט לתמונה FREEPIK

במציאות דינמית כמו זו שאנחנו חיים בה, מתבצעות בכל יום הובלות רבות. יש מי שעוברים דירה, יש מי שמעבירים את המשרד, לפעמים נדרשות הובלות קטנות של פריטים בודדים, ובכל המקרים האלה עולה השאלה מה עדיף: לבחור חברת הובלה, או למצוא מוביל עצמאי? כאן בעמוד תמצאו את השיקולים הרלוונטיים ומידע שיעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם.

אמינות​

השיקול החשוב ביותר כשמחפשים הובלה הוא אמינות. האיכות הזו הכרחית כדי שתוכלו לדעת בוודאות שבמועד המתאים יגיע אליכם צוות מתאים ויספק את השירות הדרוש. אמינות היא מפתח קריטי גם לאופן ביצוע ההובלה, כך שלא ייגרם נזק לשום פריט. באופן עקרוני חברה שמספקת שירותי הובלה מקצועיים לקהל לקוחות רחב תהיה אמינה יותר ממוביל עצמאי. מצד שני, אם יש לכם המלצה ספציפית, מאדם שאתם סומכים על חוות הדעת שלו, המצב כמובן שונה ואפשר לבחור גם במוביל עצמאי.

זמינות​

כדאי להקדים ולהזמין שירותי הובלות כדי שתוכלו לעבור בדיוק במועד האידיאלי מבחינתכם. ההמלצה הזו תקפה במיוחד בקיץ, כשהביקוש גם למובילים עצמאים וגם לחברות ההובלות נמצא בשיאו. אם לא הזמנתם בזמן, או כשנדרשת הובלה בדחיפות, מכל סיבה שהיא, סוגיית הזמינות הופכת לקריטית. לחברת הובלות גדולה יש מספר צוותים שיכולים לבצע מספר הובלות במקביל, אבל גם ביקוש רב. במצב כזה דווקא מוביל עצמאי עשוי לספק את הפתרון. דרך אפקטיבית במיוחד למצוא איש מקצוע גם מהרגע להרגע היא לחפש מוביל מחברת המובילים בישראל - חברה שמחזיקה מאגר של אנשי מקצוע שנבחנו בקפידה והוכיחו את עצמם כאמינים ורציניים.

ביטוח ואחריות​

עוד מרכיב שממש לא כדאי להתפשר עליו הוא ביטוח. הכוונה היא לביטוח מלא על כל התכולה המועברת, כך שאם ייגרם נזק לרכוש שלכם תקבלו על כך פיצוי מלא. חשוב לוודא שהכיסוי תקף לכל סוגי המצבים שבהם נגרם נזק, בין אם עקב רשלנות של המובילים ובין אם עקב נסיבות שלא בשליטתם. דגש נוסף הוא תקרת הכיסוי - שימו לב שהיא מספיק גבוהה כדי שגם אם אתם מעבירים פריטים יקרי ערך, בשום מקרה לא ייגרם לכם נזק כספי. כל חברת הובלות שמכבדת את עצמה מבטחת את עצמה בביטוח מתאים שאפשר לסמוך עליו, ואם בחרתם במוביל עצמאי - אל תתביישו לבקש לראות את הפוליסה.

הובלה גדולה​

עבור הובלות גדולות או כאלה שמוגדרות כמורכבות ההמלצה החד משמעית היא לבחור בחברת הובלות ולא במוביל עצמאי. במקרים אלה יש חשיבות רבה לגודל הצוות שמגיע אליכם, ורק חברות רציניות יכולות לשלוח מספר מובילים שיוכלו להתמודד עם היקף התכולה ועם מורכבות ההובלה בזמן סביר - כך שתוכלו להתאקלם במקום החדש במהירות וללא עיכובים שלא לצורך.

שירותים נוספים​

יש מקרים שבהם נדרשת לא רק הובלה. למשל כשתרצו עזרה גם באריזה ובעצם להפקיד את המשימה התובענית הזו בידי המובילים. במקרים כאלה רצוי למצוא חברה בעלת ניסיון שפועלת בפריסה ארצית. כשהחברה מצהירה על שלל אזורי שירות בהם אנו מבצעים הובלות רבות זוהי אינדיקציה טובה ליכולת שלה לספק גם לכם מקסימום תועלת. גם כשיש רהיטים שצריך לפרק ולהרכיב, רצוי להיעזר באנשי מקצוע מנוסים ולא לנסות לעשות זאת בעצמכם, ובהתאם לבחור בחברת הובלות עם צוות גדול מספיק.

מחיר​

לחברת הובלה יש בדרך כלל מחירון מפורט שעוזר לכם לקבל מושג מהי עלות השירות המבוקש מבחינתכם. מוביל עצמאי עשוי להיות גמיש יותר מבחינת התמחור, ובמיוחד כשאין לו עבודה. בכל מקרה חשוב להתעקש על הצעת מחיר מפורטת, כתובה וחתומה - כך שלא תופתעו בהמשך.
 
למעלה