חברת הלווין.... ומעלליה
שלום רב, ברצוני להתריע ולהראות את הפרצוף האמיתי של חברת הלווין "יס". בחברת "יס" היה לאחרונה גל פיטורים, אשר הכיל בתוכו כ- 100 עובדים ועובדות, נציגים ומנהלים, מכלל החברה. הפיטורים היו על רקע של "מעילה באמון החברה". חברת "יס" מצאה דרך קלה לחסוך סך של כ- 350,000 על ידי אי מתן פיצויים למפוטרים. והסיפור הוא שבחברת "יס" עשו בדיקה של המנויים השייכים לעובדי החברה. עובד, אשר נתגלו במנוי שלו הטבות מסוג כלשהו (זיכוי או קופונים), פוטר לאלתר ללא שום סיכוי ואפשרות לחזור חזרה. חברת "יס" הלכה ובדקה מנויים של העובדים אשר נמצאים בחברה כבר תקופה של למעלה משנתיים, ופיטרה את העובדים הנ"ל. חלק מהממצאים הראו שהדבר נעשה בתקופה העולה על שנה ועל שנה וחצי, כאשר בתווך הזה של הזמן, נעשו בדיקות כאלו או אחרות, ולא נעשה דבר ולו חצי דבר. דבר נוסף שלא תשמעו מפי אנשי החברה הוא, שהחברה מורידה באופן שיטטתי ובצורה יזומה על ידי תוכנת מחש, מספר ערוצים למספר לקוחות, על מנת שהחברה לא תשלם לספקית התוכן סכום גבוה, אך בכל זאת, תגזור את הקופון מכיסו של הצרכן. מדובר בערוצים כמו - 5+, פוקס ניוז ובלומברג. איך זה פועל: יום לפני שמתבצע המדרוג של הערוצים בחברת "יס" (לצורכי תשלום לספקים), החברה מריצה דבר הנקרא DLL על רשומות המנויים, ומורידה "בטעות" את הערוצים הנ"ל. למחרת היום, כאשר נעשה המדרוג, הלקוחות אשר אין בחבילה שלהם את הערוצים הנ"ל, לא נכללים ברשימה. מזה יוצא, שבסוף הדו"ח ישנם X לקוחות אשר משלמים על הערוץ, כאשר בפועל, ל- X הלקוחות הללו צריך להוסיף עוד Y (כאשר Y הוא נתון מאוד גדול). בפועל, חברת "יס" מקבלת את התשלום מן הלקוחות, אך לא משלמת אותו לחברות התוכן.
שלום רב, ברצוני להתריע ולהראות את הפרצוף האמיתי של חברת הלווין "יס". בחברת "יס" היה לאחרונה גל פיטורים, אשר הכיל בתוכו כ- 100 עובדים ועובדות, נציגים ומנהלים, מכלל החברה. הפיטורים היו על רקע של "מעילה באמון החברה". חברת "יס" מצאה דרך קלה לחסוך סך של כ- 350,000 על ידי אי מתן פיצויים למפוטרים. והסיפור הוא שבחברת "יס" עשו בדיקה של המנויים השייכים לעובדי החברה. עובד, אשר נתגלו במנוי שלו הטבות מסוג כלשהו (זיכוי או קופונים), פוטר לאלתר ללא שום סיכוי ואפשרות לחזור חזרה. חברת "יס" הלכה ובדקה מנויים של העובדים אשר נמצאים בחברה כבר תקופה של למעלה משנתיים, ופיטרה את העובדים הנ"ל. חלק מהממצאים הראו שהדבר נעשה בתקופה העולה על שנה ועל שנה וחצי, כאשר בתווך הזה של הזמן, נעשו בדיקות כאלו או אחרות, ולא נעשה דבר ולו חצי דבר. דבר נוסף שלא תשמעו מפי אנשי החברה הוא, שהחברה מורידה באופן שיטטתי ובצורה יזומה על ידי תוכנת מחש, מספר ערוצים למספר לקוחות, על מנת שהחברה לא תשלם לספקית התוכן סכום גבוה, אך בכל זאת, תגזור את הקופון מכיסו של הצרכן. מדובר בערוצים כמו - 5+, פוקס ניוז ובלומברג. איך זה פועל: יום לפני שמתבצע המדרוג של הערוצים בחברת "יס" (לצורכי תשלום לספקים), החברה מריצה דבר הנקרא DLL על רשומות המנויים, ומורידה "בטעות" את הערוצים הנ"ל. למחרת היום, כאשר נעשה המדרוג, הלקוחות אשר אין בחבילה שלהם את הערוצים הנ"ל, לא נכללים ברשימה. מזה יוצא, שבסוף הדו"ח ישנם X לקוחות אשר משלמים על הערוץ, כאשר בפועל, ל- X הלקוחות הללו צריך להוסיף עוד Y (כאשר Y הוא נתון מאוד גדול). בפועל, חברת "יס" מקבלת את התשלום מן הלקוחות, אך לא משלמת אותו לחברות התוכן.