חברת הלווין.... ומעלליה

yoramcatz

New member
חברת הלווין.... ומעלליה

שלום רב, ברצוני להתריע ולהראות את הפרצוף האמיתי של חברת הלווין "יס". בחברת "יס" היה לאחרונה גל פיטורים, אשר הכיל בתוכו כ- 100 עובדים ועובדות, נציגים ומנהלים, מכלל החברה. הפיטורים היו על רקע של "מעילה באמון החברה". חברת "יס" מצאה דרך קלה לחסוך סך של כ- 350,000 על ידי אי מתן פיצויים למפוטרים. והסיפור הוא שבחברת "יס" עשו בדיקה של המנויים השייכים לעובדי החברה. עובד, אשר נתגלו במנוי שלו הטבות מסוג כלשהו (זיכוי או קופונים), פוטר לאלתר ללא שום סיכוי ואפשרות לחזור חזרה. חברת "יס" הלכה ובדקה מנויים של העובדים אשר נמצאים בחברה כבר תקופה של למעלה משנתיים, ופיטרה את העובדים הנ"ל. חלק מהממצאים הראו שהדבר נעשה בתקופה העולה על שנה ועל שנה וחצי, כאשר בתווך הזה של הזמן, נעשו בדיקות כאלו או אחרות, ולא נעשה דבר ולו חצי דבר. דבר נוסף שלא תשמעו מפי אנשי החברה הוא, שהחברה מורידה באופן שיטטתי ובצורה יזומה על ידי תוכנת מחש, מספר ערוצים למספר לקוחות, על מנת שהחברה לא תשלם לספקית התוכן סכום גבוה, אך בכל זאת, תגזור את הקופון מכיסו של הצרכן. מדובר בערוצים כמו - 5+, פוקס ניוז ובלומברג. איך זה פועל: יום לפני שמתבצע המדרוג של הערוצים בחברת "יס" (לצורכי תשלום לספקים), החברה מריצה דבר הנקרא DLL על רשומות המנויים, ומורידה "בטעות" את הערוצים הנ"ל. למחרת היום, כאשר נעשה המדרוג, הלקוחות אשר אין בחבילה שלהם את הערוצים הנ"ל, לא נכללים ברשימה. מזה יוצא, שבסוף הדו"ח ישנם X לקוחות אשר משלמים על הערוץ, כאשר בפועל, ל- X הלקוחות הללו צריך להוסיף עוד Y (כאשר Y הוא נתון מאוד גדול). בפועל, חברת "יס" מקבלת את התשלום מן הלקוחות, אך לא משלמת אותו לחברות התוכן.
 

yoramcatz

New member
ועוד משהו שנשכח לרשום...

בהמשך למה שכתבתי, אוסיף עוד ואומר דבר מה "קטן". חברת "יס" החלה את דרכה ביולי 2000 עם שלוש חבילות (ברונזה, סילבר, גולד). כעבור זמן מה, עברה לעולם שנקרא "דיגיטל בכל הבית" ושוב לא עברה תקופה ארוכה ועברה למסלולים חדשים ושוב ושוב ושוב. כיום חברת "יס" נמצאת בעולם - שימו לב - 7 !!!. בתוך שנתיים ו5 חודשים, הספיקו בחברה לעשות 7 שינויים בחבילות הערוצים ועוד היד נטוייה. אך לא על השינויים הללו באתי לכתוב, באתי לדווח על דבר חמור ביותר אשר הם עושים. לקוחות חדשים אשר התחברו עם חוזה של העולם הרביעי, שילמו סכום מסויים כל חודש. עד כאן הכל טוב ויפה. היכן מתעוררת הבעיה? הבעיה התעוררה כאשר הלקוחות התנתקו בטווח של פחות משנה (12 חודשים קלנדריים). מה עשתה חברת "יס"? ראתה כי הלקוחות עוזבים, וחייבה אותם על "קנס נטישה / יציאה". בפועל, היא לא אמורה לחייב אותם על סכום זה, שעמד על 199 ש"ח, מכיוון שבחוזים ו/או בנספחים, אין ולו איזכור הכי קטן לנושא קנס הנטישה / יציאה. מה עשתה בעצם חברת "יס" - לקוח אשר לא שם לב, שילם וזהו. בחברת "יס" אומרים כי, אין מה לעשות עם זה ורק לקוח אשר פונה אליהם בבקשה לברר עניין זה, יוחזר לו כספו. החברה אינה מתכוונת לעשות החזר גורף לכלל הלקוחות אשר התנתקו והיה להם את החוזה של העולם הרביעי. האם שמתם לב לעוד דבר מוזר? הרי בהתחלה, כאשר היו שלושה מסלולים, ולקוח בחר בחבילת "גולד" (הכי רחבה), הוא קיבל את כל הערוצים. כאשר שינו את המסלולים ואת החבילות, והוספו ערוצים, על הלקוח היה לשלם תוספת (למרות שבחוזה הוא חתום מול החברה על ה-כ-ל). ודבר נוסף - ואחרון לעכשיו - לקוחות אשר שילמו במשך תקופה של למעלה משנה וחצי בעבור המכשירים, ועברו לתוכנית של פקדון, לא קיבלו את כספם חזרה. אין זה נכון לעשות דבר זה. כידוע לי, היו ארבעה דרכים לשלם בעבור המכשירים (השכרה, קניה, השאלה וליסינג), כאשר הרוב הגדול של הלקוחות, שילמו בצורה של ליסינג - או כך נאמר להם (התנאים לגבי השאלה או ליסינג הם אותו הדבר - 60 תשלומים של 30 או 20 ש"ח בעבור המכשיר). כאשר הלקוח עבר לפקדון, נאמר לו שהוא בתכנית של ליסינג על מנת שלא יצטרכו להחזיר את הכסף בחזרה ללקוחות. תחשבו שוב, ותנסו לעשות חישוב, לחברת "יס" נאמר יש כעבור שנה וחצי 150,000 בתי אב מחוברים (בהשאלה / ליסינג), ממוצע בבית 3 מכשירים - יוצא ששולמו לחברה סך של 10,500,000 ש"ח. את הסכום הנ"ל היו צריכים בחברת "יס" להחזיר ללקוחות אשר עזבו את העולם הראשון ו/או התנתקו, אך לא עשו זאת, מכיוון ששוב, אמרו ללקוח "אדון/גב´ X, בחוזה שעליו חתמת רשום ליסינג... ולכן אינך זכאי לקבל את כספך בחזרה", והלקוח המסכן ידע שהוא נמצאה במסלול/תכנית שבה מחזירים לו את הכסף בחזרה....
 

yoramcatz

New member
lilo היקר/ה

אין זה משנה האם אני עובד או לקוח של החברה. אוכל להגיד, שבעבר הייתי לקוח של החברה, אך נכוותי ממנה מספר פעמים, ולכן עזבתי. לא נכון לשאול את השאלה אשר נשאלה למעלה. צריך לשים לב לעובדות אשר רשמתי בשתי ההודעות הקודמות, על מנת להבין את הדברים בתוך חברת "יס" ואת אשר חברת "יס" עושה ללקוחות. חברת "יס" חושבת שהינה הבלעדית בארצינו הקטנטונת. היא שוכחת כי ישנן עוד שלוש (בקרוב מאוד אחד) חברות אשר מספקות שרותי בידור לטלוויזיה, וכן כיום ניתן לרכוש צלחת לווין פרטית, בעלות של כ- 1500 ש"ח, ולראות מגוון רחב ביותר של ערוצים. נכון, ישנן חסרונות לשיטת הצלחת הפרטית, אך היתרון של, אי מתן תשלום קבוע, ואי צורך בהמתנה לשרות לקוחות (שאני כרגע מברר דברים נוספים על מנת לכתוב על השרות דבר כלשהו) עולים בהרבה על החסרונות. יתרון נוסף ומאוד טוב - לאנשי האינטרנט למשל - הוא, גלישה דרך צלחת לווין. מי שרוצה להתחבר לאינטרנט באמת מהיר (ולא כפי שחברת "יס" מספקת - שגם על זה אני מכין משהו קטן), צריך צלחת פרטית מכיוון שהשרות לא ניתן דרך הצלחת של חברת "יס". מקווה מאוד שעניתי על שאלתך.
 

lilo

New member
אני פשוט...

אני פשוט מנסה להבין למה אתה מבזבז את זמנך היקר במחקרים והכנת "משהו" על האינטרנט ועל כל דבר שקשור ליס... כתבת שאתה לקוח ש"נכווה" מיס, ועזב אותה...איך בתור לקוח לשעבר של יס, יש לך כל כך הרבה מידע על מדוע פיטרו כל עובד ועובד בחברה... אני תוהה מאיפה המידע שאתה כותב, וכמה הוא מהיימן... מדוע כל כך חשוב לך כל הבירורים, והכפשת שמה של החברה?! אולי אתה בכלל עובד של החברה המתחרה, ואז אני יכולה בעצם להבין את כל ההכפשות... ועוד דבר... בקשר למה שכתבת בהודעה הראשונה, על כך שפיטרו עובדים ותיקים בחברה, בשל "מעילה באמון החברה", ועל כך שזו בעצם הדרך של "יס" לחסוך כסף... רציתי לספר לך (ממקור קצת יותר מהיימן), שכל העובדים שפוטרו על רקע "מעילה באמון החברה", פוטרו לאחר חקירה. מה שקורה בחברה, זה שעובדים מכניסים לעצמם הטבות (כמו סרטים חינם, וזיכויים על ימין ועל שמאל) בלי אישור החברה. דבר כזה הוא בעצם גניבה מהחברה. אם היית עובד בחברה שמייצרת נגיד עפרונות, וכל שבוע היית לוקח חבילת עפרונות הביתה (בלי אישור הממונים עליך), זו היתה נחשבת גם גניבה. אם לעובד החברה, מגיעה הטבה כלשהי או זיכוי כלשהו בתור לקוח, לחברה אין שום בעיה לתת את ההטבה או הזיכוי, כי גם העובדים הם לקוחות, ואין שום סיבה להפלות אותם לרעה או לטובה, בשל עצם היותם עובדי חברה, בנושא זה. במידה שיש לך עוד טענות בקשר לחברה (ואני בטוחה שיש לך, וגם אם לא, אתה בטח תמצא), אני מציעה שתסבדוק קודם טוב טוב, את מה שאתה טוען, ואל תציג את הדברים בתור עובדה, כי לעובדה צריך שיהיה בסיס יציב לעמוד עליה, ולדברך, מצטערת להגיד את זה, אין שום בסיס, ואפילו קטן מאוד לעמוד עליו.
 

lilo

New member
ועוד שאלה...

למה בעצם, חברה שמפטרת עובדים שמועלים באמונה (במקרה זה גניבה), צריכה להתבייש בכך? גם אני הייתי מעדיפה לפטר עובדים שגונבים ממני, גם אם זה אומר להפסיד עובד טוב, בעל ותק בחברה...
 

ערן^25

New member
../images/Emo45.gif

מסכים איתך לילו. לגבי הבחור: מהודעותיך המגמתיות בהחלט נראה שנכווית ואתה פשוט מנסה "להחזיר" לחברה שפיטרה אותך בגלל שסרחת. עוד קצת על אי דיוקיך (שלא לאמר שטויות) שזרקת כאן: א) אין אפשרות של גלישה באינטרנט עם "צלחת פרטית". כדי לגלוש באינטרנט אתה צריך ספק אינטרנט, ו2 הדרכים היחידות להגיע לכזה בארצנו הן, לצערך, הכבלים או רשת בזק. שירותי האינטרנט של "יס" כיום מבוססים על רשת בזק, מבוסס ADSL. ועוד קצת על היתרונות לכאורה של "צלחת פרטית": אפשר לקלוט ערוצים מאירופה, כאשר רובם של הערוצים הטובים הם מקודדים ועולים כסף. מה שנשאר לך, הם המון ערוצים מרוסיה, רומניה, בולגריה, קצת גרמניה וכו´. אין צורך לציין שהם מדובבים. לכן, אם אתה מבין רומנית אז זה בהחלט שווה. כמו-כן, "שכחת" להזכיר שבצלחות אלה הערוצים הישראליים היחידים שאתה מקבל הם:1,2 וערוץ 10. אה, סליחה, גם ערוץ 33 בפנים... אין את ערוצי הכבלים, אין את "יס +", ואת כל שאר הערוצים שאתה מקבל כשאתה מתחבר לכבלים או ליס. עכשיו, אני לא בא ואומר שיס הם זחיחים, כי הם לא. יש להם את הבעיות שלהם, וכך גם לכלבים, סליחה, לכבלים. לך כמה שרשורים אחורה ותראה הודעה שכתבתי כאן בפורום על הכבלים והתרגילים המלוכלכים של אנשי המכירות שלהם. לסיום, פיטרו אותך ולא נעים לך. אני יותר ממבין ללבך, אבל ללכת ו"ללכלך" באינטרנט, ע"י הצגת מצג שווא כאילו הדברים מבוססים זו עילה לא רעה לתביעת דיבה. אני במקומך הייתי נזהר שמא מישהו מ"יס" יקרא את הדברים ויחליט להראות לך מאיפה משתין הדג... צ´או ערן
 

yoramcatz

New member
lilo וערן

קודם כל, אם אתם יודעים לקרוא, תקראו בבקשה בשנית או בשלישית את התגובה אשר החזרתי ל- lilo. בשורה השניה כמדומני, רשום, שהייתי בעבר לקוח של החברה ועזבתי. מכאן ועד להיות עובד חברה, הדרך ארוכה מאוד. לגבי טענותיכם, אתחיל מטענותיה של lilo - ברשותך (או שלא). לגבי המידע שיש לי - ישנם מספיק עובדים בחברת "יס" וחלקם הינם חברים שלי. חלקם עובדים בדרום, וחלקם במטה החברה אשר נמצא בכפ"ס. מיותר לציין, שכמו כל חוקר, טבעי שאלך ואבדוק את המידע המגיע אלי, אצל מספר אנשים. לצערנו, חרושת השמועות אשר ניתן להפיץ על כל חברה או גורם או יישות בכלל, היא קלה מנשוא. אין אני רוצה לבוא ולהכפיש את שמה של חברת "יס" אלא לבוא ולהוציא את האמת לאור, להראות לקהל הציבור בישראל, שלצערי ולצער הרבה אחרים, חברת "יס" פשוט באה ולא עושה עימנו חסד. אתייחס לפיטורי העובדים. חלק מן העובדים שפוטרו, נלקחו לשיחה עם מנהל/ת הצוות, ולאחר מכן, קיבלו מכתב והלכו הבייתה. איזו חקירה הייתה פה? לא הייתה. הופק דו"ח, הייתה בדיקה של המנוי לאחר שהוצא הדו"ח, התבצעה שיחה עם הנציג/ה עובד/ת, הודפס מכתב, ושלום. האם נעשתה חקירה פה? לא! לא! ולא!. אין אני חושב, שהדרך שבה פוטרו חלק מן האנשים הייתה מוצדקת. האם נבדקו מנויים של מנהלים/ות בחברה? האם מנויים של המנהלים/ות בחברת "יס" זוכים ליחס מיוחד יותר? האם להם מותר כן להכניס הטבות, זיכויים, סרטים? אומרים שדין פרוטה כדין מאה נכון? לדעתי יש לנהוג ביד אחת בין עובד פשוט (נציג/ה בשרות הלקוחות) לבין מנהל/ת או מנהל/ת בכיר/ה! בואו ניקח לדוגמא מצב היפוטטי שבו עובד בחברה זיכה את עצמו בסך של X כסף (נגדיר ש- X אינו עולה על 50 ש"ח). נכון, זוהי גניבה אם אין בסיס לזיכוי, אך ישנה דרך נוספת לפתור את המקרה הנ"ל. לדעתי, אם אותו עובד, סרח פעם אחת וזיכה עצמו על X ש"ח, יש מקום לשוחח עם הנציג, לבקשו שישלם את סך הזיכוי ולתת לו את הזדמנות נוספת (לא משנה טיבו של העובד לחברה). ונעבור לערן. ערן היקר שלום. על מנת שנבין זה את זה טוב יותר, תקרא שוב - כפי שרשמתי בהתחלה - את התגובה אשר השארתי ל- lilo - אין הייתי עובד חברת "יס" אלא לקוח לא מרוצה. ונמשיך כעת עם הגיגיך הנחמדים אפנה אותך לאתר אינטרנט אשר מסביר על גלישה באמצעות צלחת לווין. אישי היקר, בתור אחד שלמד את מקצוע המחשבים, ובתור אחד אשר מתמחה בתחום האינטרנט, אחזור ואומר, יש אפשרות של גלישה דרך צלחת לווין (אמנם חד כיווני כעת). לגבי היתרונות של צלחת פרטית - רשמתי גם בתגובה הקודמת שלי, שיש חסרונות לצלחת פרטית. נכון, אין הרבה ערוצים עם תרגום לעברית, אך אם הייתי רוצה את "יס+" או "בריזה" או כל ערוץ אחר אשר משודר בלעדית בחברת הלווין, אולי הייתי נשאר שם.... בעצם לא, לא הייתי נשאר. וערן היקר, רשמת בתחית התגובה הראשונה שלך, "... עילה לא רעה לתביעת דיבה...". שמת לב שרשמת גם "...וכך גם לכלבים, סליחה, לכבלים...". האין אתה חושב שקריאה לחברות הכבלים כלבים לא יכולה לגרור אותך למצב בו יראו לך "מאיפה משתין הדג"? ערן, הפורום הזה נועד לשיחות ולהתכתבות של אנשים כמוך, כמו lilo, כמו הרבה אחרים וכמובן, כמוני. אין זה נאה ויאה והשתמש בשפה של "...מאיפה משתין הדג" ו-"...הכלבים...". אני מנהל כאן שיחה תרבותית ביותר, ומראה את האמת בלבד. אז בבקשה ממך, במידה והינך מעוניין להשתתף בדיון זה, אשמח מאוד אם תעשה זאת ללא שימוש במילים לא נאותות. תודה. לא אחשוש ואומר שגם חברת הכבלים אינן עושות חסד עם הלקוחות. חבר קרוב שלי, אשר הוריו לקוחות של חברת הכבלים, פנה אלי לבדוק נושא מסויים. ביום בהיר אחד, חברת הכבלים החליטה להעלות מחירים ולגבות תשלום בעבור ציוד הקצה. לאחר שבדקתי את הנושא, גיליתי כי חברת הכבלים גובה כסף בעבור ציוד קצה שהלקוח שילמו בעת ההתחברות. היכן הצדק? נעלם. את חברת הכבלים לא מעניין שהלקוח שילם בעת ההתחברות (זה היה ממזמן הרי, כמעט 10 שנים לא?). אמרתי שארשום לגבי דברים חדשים שאני יודע, אז בבקשה: מועדון הסרטים של חברת "יס". הידעתם? חברת "יס" העלתה מחירים בצורה מחפירה ומאוד מהירה. אם ניקח את המסלול הרחב ביותר שהיה בעולם הראשון שלהם (חבילת "גולד"), מחירה היה, 229 ש"ח כולל המכשיר הראשון. כיום, מחיר חבילה הכוללת את כל הערוצים, עולה בסביבות 297 ש"ח... איך העלו את המחירים ב- 70 ש"ח בתוך שנתיים? ומדוע למשל בשתי חבילות שונות, יש את אותו ערוץ? למה לקוח משלם פעמים על אותו הערוץ? בואו נחזור לרגע אחד, קצת אחורה. חברת "יס" הורידה לפתע את ערוץ 4 של הכבלים. מדוע? מכיוון שלא היה להם תקציב. עד כאן, זה בסדר. אך מדוע לא הורידו את המחיר של החבילה? מדוע הלקוחות המשיכו לשלם את אותו הסכום? הורדתם ערוץ = הורדתם מחיר, לא ככה? חברת "יס" שולחת מגזין לבית הלקוח כל חודש. מחיר המגזין - בעצם מחיר המשלוח - עמד תחילה על סך של 2.90 ש"ח ועלה ל- 4.90 ש"ח (דרך אגב, הלקוחות בכלל לא ידעו כי הם משלמים על משלוח המגזין, עד אשר התערבה ממשלת ישראל, ודרשה להפסיק את החיוב עליו או לפחות ליידע או לשאול את הלקוחות האם רוצים או לא רוצים את המגזין), ומספר העמודים במגזין היה X. כיום, כאשר צמצמו את המגזין ב- Y עמודים, לדעתי צריכים להוריד גם במחיר שליחת המגזין לבית הלקוח.
 

ערן^25

New member
תגובה.

ברשותך: אני אגיב בנקודות. א) "חוקר" ?!? אשמח לדעת מי שמך להיות כזה. הרושם אותו אני קיבלתי הוא שאתה עובד מתוסכל שגנב ופוטר, ומוציא את זעמו כאן. אם טעיתי איתך הסליחה. ב) כפי שאמרתי, אני בטוח שיס אינה טלית זחיחה ונקיה. אם זאת, "חלק מן העובדים שפוטרו, נלקחו לשיחה עם מנהל/ת הצוות, ולאחר מכן, קיבלו מכתב והלכו הבייתה. איזו חקירה הייתה פה? לא הייתה. הופק דו"ח, הייתה בדיקה של המנוי לאחר שהוצא הדו"ח, התבצעה שיחה עם הנציג/ה עובד/ת, הודפס מכתב, ושלום. האם נעשתה חקירה פה? לא! לא". תגובתי על משפט (מגוכח כשלעצמו) זה: עובד שגנב לא צריך לקבל מכתב פיטורים מהבוס, ובטח שלא צ´אנס נוסף. עובד שגנב צריך להיות בחקירה במשטרת ישראל. ניצול המשרה שלך לצורך בצע אישי היא הפרת חובת האמונים של העובד כלפי החברה, ויש בזה הרבה סירחון. אם "יס" בחרה לסגור את העניין הזה בתוכה, ולפטר את העובדים בלי לעשות מזה סיפור ולהתלונן במשטרה, לדעתי העובדים צריכים להודות לאלוהים. וזה ממש לא משנה אם הם גנבו 50 שקלים, או 5 שקלים. אם להשתמש בלשון הדמגוגית שלך יקירי: גניבה היא גניבה היא גניבה. ג) כל הכבוד לך על היותך מתמצא בתחום האינטרנט. אתה אינך היחיד. "אמנם האינטרנט הוא חד כיווני" ?? זה בערך כמו "יש לצלחת פרטית חסרונות". ז´תומרת: לא בא לך לאמר שאינטרנט חד כיווני אומר שאני, את ההודעה הזאת, לא אוכל לכתוב משום שאין לי אפשרות של יציאה לרשת....הרשה לי לגחך יקירי. ד) התשובה לשאלתך האם העובדה שקראתי לכבלים "כלבים" היא עילה לדיבה- לא. לא בא לי לפרט לך פסיקות אחרונות די דומות בנושא, אם בא לך, אתה מוזמן לפרט בעצמך. לעומת זאת, אני חוזר ואומר שהצגת מצג שווא כפי שאתה עשית, היא בהחלט עילה חזקה ביותר לדיבה. ה) מדיניות התמחור של חברות הכבלים/יס אינה מענייני ואינה מעניינך. לא איכפת לי כמה הם מרוויחים ואם זה על גבי או לא. מה שכן איכפת לי, זה כמה אני כצרכן, מוכן לשלם תמורת השרות אותו אני מקבל. זהו עניין סובייקטיבי לחלוטין. כפי שאתה רוכש חולצה, אתה אינך נכנס לכיסו של בעל החנות או היבואן, כך אין טעם שתעשה זאת כעת, מכיוון שזה לא יתרום לשום דבר. לא יעזור לך: כשאדם מחליט על קניית שירות מעין זה, הוא קורם לנגד עיניו את כל השיקולים הרלוונטיים לגביו. אחוז הרווחים (אם קיים כזה) של נותן השרות הוא לא אחד מהם. לילה טוב ערן
 

odedg

New member
yes?!

שלום לך ושלום לכולם! רשימת הדברים בהם מואשמת החברה על ידך רבים הם מאד, חלקם קשורים יותר ליחסי עבודה. לדעתי , מבלי לגרוע כהוא זה מחומרת ההאשמות, ואולי דווקא בשל כך, מן הראוי היה שתפנה ישירות לחברה ותבקש תגובתה. ואם חושש אתה משום מה, תפנה דרך ארגון צרכנים ו/או עיתונאי צרכנות לקבלת התגובה. בעקרון חברה זו כמו הקולגות הכבלים שלה פועלים כולם תחת רשיון שהמדינה באמצעות משרד התקשורת העניק להן, ויש גופים שאמורים לפקח. וזאת אכן כתובת נוספת שיש לפנות אליה.
 
למעלה