פעם אחרונה שטסתי איתם
לברלין, בתחילת ספטמבר, הצוות כבר היה בדיכאון כי הם הבינו שאין עתיד...
דרך אגב, פשיטת הרגל שלהם שונה לגמרי ממונארך אבל זהה לחלוטין לאל איטליה.....
אייר ברלין הינה בבעלות של קבוצת עסקים מהמפרץ (קטאר)שמחזיקה בבעלות על חברות תעופה נוספות וביניהן איבריה , בריטיש איירוייס ואל איטליה ( קבוצת IAG) .
לאחר הרכישה הושקעו כספים רבים בחברה וכשהגיעו להבנה כי אין אפשרות במודל הנוכחי להרוויח כסף פשוט נטשו את החברה ל״גסוס״ , תוך הבנה שעקב העסקה של עובדים רבים הממשלות לא יתנו לחברות באמת ליפול....
במקרה של אייר ברלין הממשלה הגרמנית החליטה להלאים את החברה, הזרימה סכום כסף (לא גדול כ 150 מליון אירו) על מנת לתת עוד זמן להתארגנות....בזמן זה דאגו למקסימום עובדים להיקלט בתעשייה בחברות אחרות (למעט טייסים שלהם יש ביקוש גבוה מאוד בכל מקרה) ולאחר מכן ימכרו את המטוסים והנכסים על מנת לצמצם את החובות.
לדעתי אף נוסע לא אמור להיפגע בצורה משמעותית . יש מספיק זמן להתארגן עד הסגירה...
המקרה באל איטליה שונה לדעתי בעיקר כי זו החברה הגדולה והלאומית באיטליה שבה יש הרבה יותר עובדים ואין אף חברה איטלקית אחרת שבאמת יכולה להיכנס לנעליים שלה ולכן הממשלה האיטלקית מזרימה כספים מהמאגרים המאוד ריקים שלה....
חג תורה שמח.