חברת חשמל הרסה את כביש 4 מגהה דרומה

חברת חשמל הרסה את כביש 4 מגהה דרומה

ממש פיגוע בריאותי ואסטתי.
תושבי רמת גן לא רצו עמודי חשמל בשכונה שלהם, אז מעבירים את העמודים לאמצע הכביש, שם עוברים כל יום מאות אלפי נוסעים שלא יכולים להתלונן?
כי אין להם כתובת, למרות שהם שם כל יום?
הבאמת ניתן ככה לזהם כביש, מאם המושבות עד אשדוד ודרומה?
אין שום פיקוח על תהליך פיתוח מערכת ההולכה של חברת חשמל?
 

ש מים

New member
אני לא מבין מה מפריע לך

ועל מה אתה מתלונן?
האם אתה מעוניין במעבר קבלי חשמל עיליים במקום מגוריך, צמוד לחדר השינה שלך?
קווי תשתית עיליים הינם בעיה (ולא רק אסטטית, אלא אפילו בטחונית! ובזה אנו נוכחים בימים האחרונים ממש), אבל כשהאלטרנטיבה היא בין ריכוז-תשתיות ("מסדרון תשתיות") לבין פיזורן, אין ספק שאפשרות הראשונה עדיפה.
 
אם כבר ריכוז "פרוזדור תשתיות" שיוקם במנהרות

תת קרקעיות ולא כמפגע אסטטי עם רגישות לטילים בקיץ או מזג אוויר חורפי סוער וביוחד בצירים מרכזיים שבהם "המפגע האסטטי" חשוף לעיני מאות אלפי אנשים ושתקלות כמו התנתקות כבלים עלולה לחשוף צירים ראשיים לזמן ארוך. בכל אופן אי אפשר להשוות בין תושבים שחיים ליד מפגע יומיומי משך שנים לבין נוסעים בכביש שחשופים להשפעת הקרינה שניות או דקות ספורות בלבד.
 
הרכבים המזהמים הם המפגע האמיתי.

נסיעות של מכוניות חצי ריקות, מכוניות ישנות, רכבים גדולים ונסיעות מיותרות. משם מגיע זיהום מסוכן.
 
לא גם. אין שום נזק מקווי מתח גבוה.

בעוד שאין שמץ של הוכחה מדעית לסיכון בריאותי כלשהו מקרינה אלקטרומגנטית מקווי מתח גבוה, הנזק הבריאותי שנובע מזיהום האוויר מתחבורה מוכר וידוע מזה עשרות שנים.

אני ממש מתפלא ממה שאנשים בוחרים לפחד ממנו. קרינה מקווי מתח? קרינה סלולרית? קשקוש מוחלט. אנחנו חיים בסביבה הזו כבר מעל 100 שנה, די זמן כדי למצוא כל השפעה ארוכת טווח אם רק הייתה.

לעומת זאת, תחנות כוח פחמיות, רכבים פרטיים בעלי מנוע בעירה פנימית, עישון, זיהום קרקעות שחודר למי תהום - כל אלו מזיקים לבריאות בשלל דרכים ומחלת הסרטן היא רק אחת מהם. אתה לא שומע על אנשים שמציתים דירות של מעשנים. אבל לשרוף אנטנות סלולריות - למה לא? לבכות על קווי מתח גבוה? בכיף!

טוב שאנשים דואגים לבריאות שלהם רק שחבל שהם משקיעים את המאמצים שלהם איפה שבא להם, במקום איפה שצריך.
 
אני מסכים איתו

ולמעשה זהו לא ממש עניין של הסכמה... גם אירגון הבריאות העולמי מפרסם בעמוד האינטרנט שלו שקרינה אלקטרומגנטית לא נמצאה כמהווה סכנה בריאותית, ולמעשה מקוטלגת כמסוכנת לבריאות כמו קפה.

הנתון הזה לא מונע ארגונים י-ר-ו-ק-י-ם בישראל להתנגד נחרצות לחשמול הרכבת בשל הסכנה הבריאותית המלווה בכך, אך מעודדים את המשך השימוש ברכבות הדיזל המזהמות (בלי לדבר בכלל על השיכולים הכלכליים בהעדפת החשמול).
 

ש מים

New member
ובאליכין

ולחברת חשמל (שמסכימה להגדרת קווי-בניין מקווי-מתח גבוה).
ולכל האירגונים והמוסדות - בארץ ובחו"ל שמדברים על "נזקי קרינה" ממתקני חשמל.

אבל בכך אנו סוטים מן המטרה: אני לא דיברתי דווקא על "נזקי קרינה", אלא תמכתי באיחוד-תשתיות מסיבות אחרות.
 

אבישי ק

New member
בארץ יש הרבה רכבים ישנים ורכבים מזהמים

אמנם לא כמו בארה"ב, ואני מתכוון לכמות הרכבים המזהמים.
אבל רכב ישן לפעמים מזהם יותר כי הוא שורף גם שמן בנוסף לדלק.
הסיבה היא מחירי הרכבים הגבוהים בארץ
והעובדה שכדי למכור רכב במחיר זול מביאים רכבים סוג ד
הסיבה למחירים הם כרגיל מדינה קרטלים וכו...
 

zvir1

New member
כזה קישקוש לא שמעתי כבר הרבה זמן

גם לי יש ביקורת על מחירי המכוניות
אבל יש דרישה חד משמעית לעמידה בתקני בטיחות וזיהום ארופאים
וכעת יורו 6 גם לפרטיות וגם למשאיות וגם לאוטובוסים.
אז אם אתה לא יודע, עדיף שלא תכתוב.
תודה.
 

אבישי ק

New member
אתה צודק בנוגע לאזורים מבוססים

אבל איפה שאין הרבה כסף, שזה ברוב המדינה, אין עמידה בשום תקנים ויורו 5 לא מכירים יותר מדי.
אז מוהלים טיפה את הסולר ומוכרים במחיר זול. מסתובבים שם רכבים ששורפים יותר שמן מדלק.
 

zvir1

New member
סליחה מה ענין מחט לתחת

אתה כתבת
"והעובדה שכדי למכור רכב במחיר זול מביאים רכבים סוג ד"
וזה קשקוש . הסברתי למה. תקני הבטיחות והזיהום הם כמו במערב ארופה .
מה זה שייך לרכבים ישנים.?
 

אבישי ק

New member
כי לא אוכפים את התקנים

באזורים שאפשר לאכוף רואים את האכיפה והשינוי
אבל באזורים רבים לא אוכפים ורכבים לא תקניים עולים לכביש עם אישורים
הרכבים סוג ד' הם הרכבים שתוך כמה שנים מועטות הופכים לרכבים המזהמים ביותר.
 

zvir1

New member
תסלח לי אבישי מאיפה אתה לוקח את הנתונים?

כל רכב חדש שמיובא לארץ ב 15 שנה האחרונות (וזה גם היום רכז זול) כפוף לדרישות מאוד מחמירות שהלכו והתגברו עם השנים , כמו ABS EBD כריות אויר ומנוע בדרגות זיהום נמוכות מאוד כולל דיזלים.
אים קשר לאכיפה -ויש גם ניידות של משרד לאיכות הסביבה שעושות בדיקות זיהום.
אם זה לא היה היינו מוצפים ברכבים סיניים או רוסיים זולים ומסוכנים
 

bralor4247

New member
מזדהה עם כל מילה

וכמובן שיבואו אנשים ויגידו: מה זה מפריעי
עצוב שהישראלים עוד לא מבינים שאסטטיקה וניראות של המרחב הציבורי חשובים מאוד, ויש להשקיע בהם כספים רבים.
ובדיוק כמו שזה לא יפה ולא בריא להעביר את הכבלים דרך הבית שלי גם הכביש הוא הבית שלי ומייצג אותי.
לא יתכן שכביש שבו עוברים מאות אלפי כלי רכב ביום יאלצו להתבונן בנוף הרוס כי מישהו היה צריך להשקיע כסף וזה פשוט לא ״מפריע״ יותר מדי לאנשים.
 
מי שלא מתחשב בכביש, לא מתחשב בכלום, גם לא באנשים

מי שמוכן לחרבן כביש שלם, על ידי חברת חשמל שחושבת שהארץ שייכת לה
ומי ששותק לחברת חשמל
סופו שגם יחרבנו עליו.
הארץ נראית איום ונורא והכבישים מאויימים על ידי מפלצות ענק ממתכת מעל ראשי הנהגים. מזעזע.
 
למעלה