חברת סולל בונה זכתה במכרז להארכת כביש 6 דרומה

ערן שחר

New member
חברת סולל בונה זכתה במכרז להארכת כביש 6 דרומה

כביש חוצה ישראל ממשיך דרומה. חברת סולל בונה זכתה היום (יום שני) במכרז להמשך סלילת כביש 6 דרומה, במסגרת תכניתו של שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, להאריך את כביש 6 עד לצומת הנגב.

המכרז שפורסם על ידי חברת כביש חוצה ישראל, כולל את קטע הכביש ממחלף רהט ועד מחלף להבים (קטע 21), באורך של יותר משישה קילומטרים. עלות הפרויקט מסתכמת בכ- 300 מיליון שקל והוא צפוי להסתיים במחצית הראשונה של 2015.

השר כץ ציין, כי הארכת כביש 6 דרומה מבוצעת במסגרת תכנית "נתיבי ישראל" שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל.
 

yogevk

New member
למה לוקח להם 3 שנים לסלול 6 ק"מ?

וזאת עוד הערכה לפני כל העיכובים שיתגלו במהלך העבודות.
 

zvir1

New member
לדעתי כי המכרז כולל 2 מחלפים

ונותנים להם גם ריפוד שיקבלו בונוס
 

ערן שחר

New member
משהוא מבין באמת מה הולכים לעשות שם ?

מה עם הקטע בין מאחז למחלף רהט ? ( יש בדיוק אחרי מחלף מאחז עיקול בכביש הולכים לישר אותו ?)

איפה זה בכלל מחלף רהט ליד צומת דבירה?
 

zvir1

New member
ההסבר

הקטע בין מאחז לרהט ברובו יהיה חדש לחלוטין וצמוד למסילת הרכבת.
מרהט פניה לכוון מזרח עם מחלף די קטן בלהבים , וממשיך לצומת שוקת ומשם דרומה למחלף הנגב.
 

עוזי ק

New member
מה שלא סותר את העובדה שעל הגשרים בקטע כבר

עובדים מזה כשלושה חודשים

מאחר ואלו נכללו במכרז נפרד שפורסם לפני שנה (ראה חלק ממודעה)

את העבודות ניתן לראות לפחות בשלוש נקודות (מחלף רהט, הפרדה מפלסית וגשר נחל תילה)
 

liorschwimmer

New member
מעניין, נפח התנועה בכביש 40 גבוה מהנפח במחלף

מורשה?
מדועה אין צפי לעבודות על מחלף שמחבר 2 כבישים ראשיים במדינה, ובמקום זה סוללים קטעי כביש הזויים שאף אחד לא צריך, לפחות לא כרגע.
 

amithi1

New member
כי מחלף במורשה לא יפתור שום פקק

הפקקים בכביש 5 מתחילים בשעות השיא כבר ממחלף התקווה עד גלילות מזרח, ובכביש 4 הפקקים מתחילים מאזור צומת דרור ונמשכים עד אלוף שדה. מחלף במורשה אולי יבטל רמזור אחד, אבל לא יקצר במאומה את זמן הנסיעה. בחזור, מחלף במורשה יכול לקצר 3-4 דקות למי שמגיע ממערב ורוצה לפנות צפונה - לא חסכון היסטרי.
מה שכנראה יקטין משמעותית את העומס בכביש 5, הוא סלילת 531, שיוריד הרבה מהתנועה שמגיעה מכפר סבא, הוד השרון, רעננה ויישובים נוספים על כביש 4.
 

zahipan10

New member
להגיד שזה הזוי לבנות מחלפים בכביש 40 זה הזוי

כביש 40 הוא כביש מספיק מרכזי ומספיק עמוס כדי שימחלפו אותו, אתה צריך לראות את הפקקים בצומת להבים, אם לא ימחלפו את הכביש הזה בעוד 5 שנים תהיה שם קטסטרופה תחבורתית, תבין מדינת ישראל לא נגמרת במרכז הארץ, וגם לצפון ולדרום מגיע תשתיות טובות, ואם יש לך נתונים שסותרים את דבריי אתה מוזמן להציג אותם.
 

נוסע234

New member
לא לגמרי הבנתי איפה נמצאים המחלפים החדשים.

האם מחלף להבים יחליף את צומת להבים הקיים, או שמדובר במחלפון רק לישוב להבים, והצומת יישאר כפי שהוא?

האם מי שיסע מהמרכז לבאר שבע ירד מכביש 6 לכביש 40 וישר יגיע לפקק בצומת להבים, או שהוא יתחבר לכביש 40 אחרי הצומת?
 

ערן שחר

New member
נראה ש ב 2015 זה מה שיקרה

עד שלא יגמרו את הקטע להבים שוקת

אבל יש להם מספיק זמן לעשות את מה שעשו ביוקנעם ולהרחיב את הצומת ל 4 מסלולים לכל כיוון ואז אולי יהיו פחות פקקים.
 

zahipan10

New member
תשובות

מחלף להבים של כביש 6 יהיה ממזרח לישוב להבים, מי שיסע בכביש 6 לכיוון באר שבע ירד במחלף רהט ויעבור בצומת להבים ובצומת גורל, צומת להבים הבעייתית תהיה פחות פקוקה בגלל שהנוסעים לכיוון ערד וים המלח יסעו דרך כביש 6, אבל כביש 6 לא יפתור לגמרי את הפקקים בצומת להבים מכיוון שהנוסעים לכיוון דרום לצומת הנגב ולרמת חובב נוסעים דרך צומת להבים ובצומת גורל פונים שמאלה, ולכן עדיין יהיו שם פקקים, שמעתי אבל שיש תוכניות לבניית נתיב שלישי בין צומת גורל לצומת להבים וגם כמה ק"מ מצפון לצומת להבים, וזה ישפר את המצב אבל בתווך הארוך יהיו חייבים לבנות מחלף בצומת להבים הבעייתית.
 

נוסע234

New member
תודה. חבל באמת שלא כבר מנצלים את העבודות

כדי להחליף את הצומת במחלף - כמובן שיישור כביש 40 וביטול צומת קמה הוא שיפור, אבל אין ספק שהצומת הבעייתי ביותר שם הוא דווקא צומת להבים, לא צומת קמה.
 

ערן שחר

New member
אתה בטוח שהיה גם מחלף רהט וגם מחלף להבים ?

לפי המפות יש מחלף ברהט ( שבמפה נקרא להבים) ועוד אחד בשוקת.
 

zvir1

New member
במפה אכן לא מצויין מחלף להבים

שהוא נושק ללהבים מצפון והוא קטן יחסית מין מחלפון
 

ערן שחר

New member
יהיה לא פשוט לפנות משם את הבדואים

הם טוענים שבתואי יש כ 400 בתים שלהם
 

liorschwimmer

New member
בטח לא יותר מרכזי ממיחלוף שני כבישי עורק 5 ו4

ממש ביזיון, מאות אלפי מכוניות ביום עוברות במחלף ראשי עם גשר שנראה מת לינפול, ללא גינון, תאורה על עמודי עץ ״זמניים״ כבר שני עשורים ופקקים מטורפים. נראה לי לא הגיוני לדחות שלבי פרויקט עשרות שנים ולא לבצע. פשוט הזוי שכך נראה מחלף ראשי בישראל.
 

oschlick

New member
הרמזור במחלף מורשה בעיקר מעצבן אך לא יוצר

פקקי ענק כמעט תמיד. הפקק מהכפר הירוק לכיוון רעננה קיים בעיקר בשעות אחה''צ וגם הוא לא משתרע על מאות מטרים
 
למעלה