חבר בעל שם עולמי בפורום

yulevi

New member
חבר בעל שם עולמי בפורום ../images/Emo229.gif

יש לנו חבר בפורום בשם יואב ליברמן,במאמרי הפורום מופיע מאמר שכתב על כלים שעובדים במתח 110V,מצורף מכתב שקיבלתי הבוקר מיואב ויש בו קישורים למאמר שכתב לעיתוןWoodwork Magazine שלום חברים, מאמר שכתבתי למגזין האמריקני Woodwork יפורסם החודש (יצא לדוכנים בארה"ב מחרתיים). המאמר דן באחת מעבודותיי, שידת מגירות על מעמד גבוה ושמה: Attn: John Everdell השידה או High-boy מכילה גם מחבר עץ מיוחד שפועל על עקרון הידוק טריזי מחוזק בברגים שפיתחתי. http://www.woodwork-magazine.com את העבודה קראתי על שם אחד המורים שלי John Everdell (אל דאגה, הוא עדיין חי). ממנו קיבלתי - יותר נכון מפח העץ למיחזור שלו דליתי - את העץ עבור התיבה. העץ היה פעם ארגז שהכיל ושינע אגוז מזן קלארו שג'ון קנה בקליפורניה ושנשלח למאסצ'וסטס. אחרי שקיבל את המשלוח ג'ון פירק, ניסר, והשליח את חלקיו למה שאנו קוראים "Fire-place wood bin" (ארגז לעץ עבור האח). על אחד הקרשים שזרק היתה עדיין חקוקה כתובת המשלוח והיא בתרגום לעברית כוללת את המשפט "לתשומת לב ג'ון אברדל" שזה השם שנתתי לעבודה. במאמר גם כללתי דיון בגורמים שמשפיעים על החלטותיי כמעצב ונגר, ובדרכי תכנון ופיתוח של רהיט ורכיביו. כמו כן אני מתעקב ומשוחח על תשומת הלב שאני נותן לחפצים זנוחים, למיחזור ושימור וגם לרהיטי מסע - Campaign Furniture יש במאמר הרבה תמונות וסקיצות והוא מופיע בשלמותו בגירסת On-line בקישור הבא: http://www.woodwork-magazine.com מקווה שיהיה לכם מעניין לעיין בו. כל טוב, יואב
 
האמת ? לא אוהב עבודות "פלצניות" אהבתי את התכנון והעיצוב שהושקעו ברהיט. לא התחברתי לשימוש בעץ רקוב ומתפורר. נראה לי מעט הזוי להשקיע כל כך הרבה עבודה, כאשר מה שימשוך בסופו של דבר את עיינו של המתבונן, זה מצבו של העץ.
 

Ron 99

New member
גישה שונה ומאוד יצירתית

פגשתי את יואב לזמן קצר והתרשמתי מאוד מהיצירתיות שלו. להבדיל מהעבודות שרגילים לראות, מכוונות מישתמש, כלומר מילוי הצרכים שלו בצורה יפה תוך בניה נכונה בעץ (אפילו SAM MALOOF אומן גדול ייצר דברים יפיפיים מכוון מישתמש), נראה לי שהגישה של יואב היא ליצור פריט אומנותי תוך עבודת נגרות נכונה ומיחזור של עץ. הוא חושב מחוץ לקופסה ומכין עבודות אומנות שלא בחריטה
. חובב: נראה לי שהעבודות הן לא פלצניות אלא שונות. תשים לב שקודם כול יש עבודת נגרות נכונה ומעל זה גם סיפור וגם יצירתיות שלא פוגשים הרבה בימינו.
 

yulevi

New member
לא רואה שום פלצנות

בעבודה כזו,אלה מה שאני רואה זו השקעה ומחשבה רבה,והאתגר בעבודות מסוג זה הוא לא ללכת למחסן עצים ולקנות עץ ויאללה לעבודה,עצם התוצאה ממיחזור עץ ישן חבוט ורקוב,הוא האתגר.זכור לי ארון לאמבטיה שבניתי מלוח אגוז מתפרק שמצאתי ושיקמתי,כל יום אני מתרגש מחדש מהתוצאות שקיבלתי וזה לא הזוי להשקיע כל כך הרבה עבודה,כי הסיפוק שביצירתיות והתגברות על אתגרים הוא רב מאוד. יואב
ושוב
 

artagel

New member
מצבו של העץ

זה שנאמר העושה זהב מזבל להבדיל העושה זבל מזהב.
 

arsar

New member
לגבי "עץ רקוב ומתפורר"

איני יודע אם הבנתי אותך נכו. אבל בעולם כבר מזמן משקיעים הרבה בעץ מסוג זה, ולדוגמה האתר הבא: http://www.alldriftwoodfurniture.com/ וראיתי גם פסלים נהדרים מעצי סחף. ולמעשה - מי יגדיר מה הוא החומר שנכון לעבוד בו? ראינו עבודות אמנות מקליפות ביצה, מקצוות של גפרורים ומה לא. רק לאחרונה הוצגה בטמבלוויזיה גברת צלמת שערכה תערוכה מצילומיה של אבריה הפנימיים של הפרה (אותי לא שאלו...) אז זכות קיום לכולנו, והזכות לאהוב אם לאו - בטח ובטח!
 

yoavliberman

New member
עוד על חומרים "בלתי שגרתיים" בנגרות

ליהודה, לרון, וכל החברים שפירגנו, העריכו וכיבדו את המאמר שכתבתי לWoodwork. אני אסיר תודה לכם ולתמיכתם בי. המאמר האחרון, כמו שני המאמרים הקודמים שכתבתי למגזנים אמריקנים מקדמים את שמה של הנגרות בארץ ואת קרנה של נגרות-האמן הישראלית בפרט. נגרות איכותית, המקפידה על תכנון נכון, התאמה וביצוע של מחברים, ושליטה בטכנולוגיות יצור ממוכנות כמו גם עיבוד בכילים ידניים, הולכת ופוחתת במקומותינו. פעילותם הברוכה של בודדים והתאגדויות, כמו איגוד חרטי העץ בישראל והפורום בו אנו חברים, יכולים להשביח את איכות הנגרות בישראל ולהחזיר עטרה ליושנה. נגרות-אמן היא תחום המשיק לנגרות פונקציונלית; היא מאתגרת את המוסכמות של הגדרת "מה היא נגרות" ומדרבנת את התחום כולו מעלה מעלה לקראת הישגים עיצוביים-שימושיים חדשים. כל מה שאנו מכירים כיום כנגרות היה פעם תוצאה של ניסוי, בדיקה, שכלול ולעיתים אף טעות שהתנחלו בלב המבקרים והציבור לאחר זמן. הדוגמאות לכך רבות. מה שאנו תופסים כיום כמוסכמה נכונה לשימוש בחומר: סנדוויץ, פורניר או פורמייקה היה נחשב עד לפני כמאה שנה ככפירה בעיקר. בעולם שבו נגרות היתה בנית רהיטים מעץ מלא, התיחסו לשימוש בחומרים חדשים כאל חידוש שיש לחשוד בו. רק לאחר כמה עשורים של ניסוי והתמעה התקבל הדבר כמובן מאליו. שימוש בצבע, שלוב מתכת, עיטורים ופרזול אף פעם לא היו מובנים מעליהם. הנגר הראשון שהרכיב גמלון שבור על ארון שתקרתו שטוחה עשה דבר שלא נעשה קודם לכן ואולי נחשד בהגזמה ורהב. אחרי כמה עשורים זכה פיתוח אסטטי זה לעדנה וכל השידות הגבוהות (High-boys) זכו לאותו "טיפול". דוגמה: כך ניראו High-boys לפני הוספת הגמלון: http://www.bennettauctions.com/2003/121103_portsmouth/MaineHighboy.jpg וכך לאחר השיכלול מסוף המאה ה18: http://coloradocolonialfurniture.com/Images/highboy.jpg שימוש בעץ ברהיטים והחצנת מה שנדמה כמחוייב הצנעה אינו דבר חדש. לפני שלשה עשורים חשיפת לביד ליבנה (סדנוויץ' בירץ') כחומר החיצוני ברהיט נחשבה כשיקוץ. כיום לא רק שאנו רואים ואוהבים את זה יותר ויותר אלא שיצרני רצועות פי. ווי. סי להדבקה (על פאות רהיטי סיבית) מיצרים רצעות במראה של לביד ליבנה כדי להסוות רהיטי סיבית ולהשוות להם מראה של לביד בירץ'. לפני כמה עשורים נגרים פסלו שימוש בעץ המכיל פטרת מתה. זהוי פיטרייה שהצליחה, בתרם יובשה, לצבוע את הסיבים בשלל גוונים וצורות. היום אנו רואים הרבה יותר דוגמאות בהם נגרים מתהדרים בשימוש בעץ מוכתם -- Spalted wood והרהיטים הנבנים מחלקים אילו זוכים לחשיפה ואהדה נרחבת. כמה דוגמאות: http://www.finewoodworking.com/uplo...rces/Web_Only/99932485-spalted-cabinet_04.jpg http://www.davidbarronfurniture.co.uk/images/furniture_1_interior.gif http://www.davidbarronfurniture.co.uk/images/furniture_17_exterior.gif מאמר מן השנה שעברה בFine Woodworking אף לימד נגרים איך "להדביק" לוחות עץ בריאים בפטריה על מנת לקבל את המראה המיוחד. לפני שנים לא היה מוכר השימוש ב עפץ ( wood burl ) -- שהוא גידול סרטני המתפתח בדופן הגזע ולאחר הסרתו וניסורו ניתן להכין ממנו דפי פורניר מרהיבים. חרטי עץ חושקים ב Wood burl וכילים החרוטים ממנו ניראים ונמכרים במחירים נאים. http://www.aseasontoturn.com/showcase/mid_RedOakBurlBowl(2).jpg http://www.woodworkforums.com/attac...-burl-bowl-other-wood-pics-jarrahburlbowl.jpg http://www.burlwood.org/burlwood_files/burl_wood_slabs.jpg לסיכום, ככל שנשתמש בחומרים מקוריים ומעניינים יותר כך נהפוך את עבודותינו לבולטות, מאתגרות ורב גוניות יותר.... והעיקר שלא נשתעמם כלל.
 
אין ספק שכל הנאמר לעיל מחכים, ומעשיר.........

שלא לדבר על הקישורים למשכיות הנפלאות הנעשות מהעצים, על כל צורותיהם, ומסעותיהם בזמן, ובתקופות האמנות! עבודות מרהיבות, ותודה על ההשקעה במאמר, ובהסבר... אבל, אני חייבת לצטט את שכתבת בסוף ההודעה לעיל: " לסיכום, ככל שנשתמש בחומרים מקוריים ומעניינים יותר כך נהפוך את עבודותינו לבולטות, מאתגרות ורב גוניות יותר.... והעיקר שלא נשתעמם כלל." צודק בכל מילה בציטוט הנ"ל...
 

yulevi

New member
יואב ../images/Emo140.gif ../images/Emo47.gif

תודה על הכתוב ,וכדי לשמור זאת העתקתי והוספתי את המאמר למדור מאמרים בקטרוריה נגרות. ואנחנו צמאים לעוד מאמרים
 

Dor It

New member
עפץ מדרון אנריקה. מה מידות האיש../images/Emo35.gif

נראה מצויין. אני מפסלת דמויות בחימר (מעיזה מעט לגוע גם בעץ) והאיש העץ הזה כל כך אמיתי. יצירה יפה
 
אין לי שמץ ../images/Emo9.gif

ראיתי אותו בחנות שעושים מזה מאפרות. שכנעתי אותם ב8 "פסו" (8 ש"ח בערך.) ולא חשבתי לשאול מאיה עץ.
 
מרהיב../images/Emo70.gif../images/Emo140.gif

איזה חומר גלם מדהים, זה
פשוט נפלא.... וההוא ששוכב למטה, מעורטל, מבהיר, שמאוד נוח לו.......
 

arsar

New member
יואב - תודה על המאמר שמוסיף רמה ואיכות לפורום

רק כמה מלים מקדימות ואישיות: בשנים האחרונות התפשט הטרנד ברשת של טקסט חיוור! אני אישית שייך לכ-10% מאוכלוסיית העולם המערבי שסובל מראייה לקויה תלוית גיל, ולכן כשאני רואה טקסט שכזה - אני מיד נרתע ןלא מנסה לקרוא בו כיוון שזה גורם לי סבל רב כך שלא ניסיתי לקרוא את כל המאמרים, אבל מתוך קריאת כמה קטעים ידעתי להעריך כראוי את עבודותיך ורעיונותיך. לדעתי מאמרים כמו שלך ובטח גם תמונות של יצירות כשלך תורמות הרבה לרמתו של הפורום. אני מקווה שאתה נהנה מהשתתפותך ושתמשיך לתרום לנו מרעיונותיך ומפירות עבודתך. כבר שנים רבות שעברתי והחלפתי צד מהמועיל והמעשי לכיווןן האמנותי בעץ. יש לי הערכות והשגות לגבי השידה הגבוהה, שאגב תצלומיה מצוינים ונותנים מושג ברור לכוונתך - אך אני מבכר להסתכל עוד כמה פעמים, ללמוד כוונותיך ולהתרשם ממה שאתה באת "לומר" - לפני שאתן את התרשמותי. לעומת זאת, הערכתי והציון שאני הייתי נותן כבר בשלב זה - 100 לגישה הטכנולוגית והרעיונית (ככל שהצלחתי לקרוא). אישית אני שמח מאד להיכרות עם עבודותיך. אל תירתע מביקורת - עבודותיך נשארות כאן כדי להעיד שהביקורת חולפת.
 
למעלה