הסבירו לי בעבר
רק לא מבין יותר מדי. אסביר בצורה פשוטה: כאשר המנוע חדש, גלגלי השיניים וכל החלקים הפנימיים של המנוע יבשים ולא משומנים. כדי שמנוע יפעל במיטבו כל אותם חלקים צריכים להיות משומנים היטב לפעילות חלקה. אם הוא לא יתן את ה 1000 ק"מ הללו לשימון כל אותם מכלולים, הוא פשוט יאבד מביצועי הקטנוע. כמובן, כפי שנאמר קודם תיווצר שחיקה של המנוע עקב חוסר שימון בהתחלה. מקרה שבאמת קרה: 2 בחורים שאני עובד איתם יש להם DERBY SEDNA 50 סמ"ק - כזה של שטח. שניהם קיבלו אותם חדשים. אחד עשה הרצה כמו שצריך ושימן את המכלולים אחרי נסיעות שטח, שני שבכל מקרה אמא ואבא קנו לו את האופנוע לא היתאפק ונתן לו בראש מהקילמוטרים הראשונים. ואחרי שטח לנקות מכלולים? נראה לך! קיצר, כאשר הם עשו פתיחות אחד עם השני, הבחור ששמר בזמן ההרצה על הנהלים היה לוקח את זה שלא שמר בגדול! גם בתאוצה מהמקום וגם במהירות הסופית. הבחור שלא ניקה אותו אחרי השטח מהר מאד נאלץ להחליף את השרשרת וגלגלי השיניים בזמן שהבחור הראשון עדין היה נותן לו בראש בשטח.