חבר שלי קיבל במז"ט טייפון חדש

gilben

New member
חבר שלי קיבל במז"ט טייפון חדש

והבחור לא מתכוון לשמור על כללי ההרצה ב 1000 ק"מ הראשונים איזה נזק יכול להיגרם לו מכך?
 

ixmix

New member
נזקים אפשריים:

אני ממש לא בטוח, אבל ההגיון אומר שלא בטוח שייגרמו - אבל ישנה סבירות שייגרמו: בעיקר שבירת חלקי מתכת שמתחככים אחד בשני או שריטתם, נזק לבוכנה, נזק לצילינדר ועוד.
 

mishakim

New member
אמרו לי שלפיג'ו הרצה 500 סמ'ק,נכון?

אמרו לי שלאופנועי פיג'ו ההרצה היא 500 סמ"ק, עדיף לעשות 1000 או מספיק 500?
 

HypeRoy

New member
500 ק"מ הכוונה... אני מקווה

ולא, ההרצה שלהם היא כמו כן למיטב ידיעתי 1000 ק"מ
 
טעות בידך

לפחות בקטנוע ויוה סיטי (קניתי חדש) לפי הספר ההרצה היא של 500 ק"מ בלבד.
 

tygger

New member
שום דבר רציני,

רק ביטול אחריות מיידי ושיכין כסף למנוע חדש.
 

gilben

New member
ביטול אחריות בטוח שלא

איך ניתן לדעת שהרוכב אכן נסע במהירות של 60 קמ"ש וגם לא נראה לי שאפשר לגמור את המנוע נראה לי שההסבר על השימון של החלקים הפנימיים הוא הנכון גם ממה ששמעתי מעוד אנשים
 

HypeRoy

New member
הסבירו לי בעבר

רק לא מבין יותר מדי. אסביר בצורה פשוטה: כאשר המנוע חדש, גלגלי השיניים וכל החלקים הפנימיים של המנוע יבשים ולא משומנים. כדי שמנוע יפעל במיטבו כל אותם חלקים צריכים להיות משומנים היטב לפעילות חלקה. אם הוא לא יתן את ה 1000 ק"מ הללו לשימון כל אותם מכלולים, הוא פשוט יאבד מביצועי הקטנוע. כמובן, כפי שנאמר קודם תיווצר שחיקה של המנוע עקב חוסר שימון בהתחלה. מקרה שבאמת קרה: 2 בחורים שאני עובד איתם יש להם DERBY SEDNA 50 סמ"ק - כזה של שטח. שניהם קיבלו אותם חדשים. אחד עשה הרצה כמו שצריך ושימן את המכלולים אחרי נסיעות שטח, שני שבכל מקרה אמא ואבא קנו לו את האופנוע לא היתאפק ונתן לו בראש מהקילמוטרים הראשונים. ואחרי שטח לנקות מכלולים? נראה לך! קיצר, כאשר הם עשו פתיחות אחד עם השני, הבחור ששמר בזמן ההרצה על הנהלים היה לוקח את זה שלא שמר בגדול! גם בתאוצה מהמקום וגם במהירות הסופית. הבחור שלא ניקה אותו אחרי השטח מהר מאד נאלץ להחליף את השרשרת וגלגלי השיניים בזמן שהבחור הראשון עדין היה נותן לו בראש בשטח.
 
הרצה נכונה

בהרצה נכונה, יש להעלות את העומס בהדרגה לאורך ה- 1000 ק"מ הראשונים. לנסוע את ה- 1000 ק"מ הראשונים ב- 50-60 קמ"ש ואז החל מ- 1001 לפתוח לאופנוע את התחת - זו לא הרצה נכונה. פשוט להתחיל בעדינות וכל 100 ק"מ להעלות את המהירות ב- 10% עד ה- 1000 ק"מ שם כבר אתם אמורים להגיע לעומס מקסימלי על המנוע. הנזק שעלול להיגרם זה בעיקר ביצועים ירודים. אם ממש קורעים את המנוע מהתחלה - זה גם יקצר את חייו. במירוצים, נהוג לעשות הרצה לפני כל מרוץ - ז"א 20 הקפות בלי לעבור את 5,500 סל"ד, החלפת שמן וכיוון עדין של המנוע לאחר ההרצה. מכאן ניתן להסיק שהמטרה העיקרית של הרצה היא לתת ביצועים טובים יותר (מאחר ובמרוצים לאורך חיי המנוע אין משמעות) טוב, נסחפתי מעט
 
למעלה