חגיגת יומולדת ליואב אשריאל בביכורי העיתים

חגיגת יומולדת ליואב אשריאל בביכורי העיתים

ישתתף שלמה ממן יתקלט ערוסי.
בשעה 20.00 אתם מוזמנים.
 
הרקדה שלא מעניינת אף אחד....

ולמרות שישתתף בה הנוכל שלמה ממן.

אני בטוח שגם אם אני אגיע להרקדה הזו עם 1,000 ש"ח (סכום מכובד ביותר כפי שתראו להלן), את תקליטי מנגינות (כולל דיסקים של מנגינות כולל הדיסק עם זמרת הארץ אינסטרומנטלי) אני לא אוכל לרכוש שם ואפילו לא אוכל לקבל פרטים היכן ניתן לרכוש אותם.

הנוכל הגדול שלמה ממן ימלא את פיו מים וישתוק כמו דג. ואיש העסקים הממולח יואב אשריאל כנ"ל.

הרי בלי המנגינות שלמה ממן לא שווה כלום. ואת הנקודה הזו אתם לא הצלחתם עדיין להבין.

מנגינות, זה כל הסיפור שלי עם שלמה ממן!!!!

אני בטוח שאתם לא יודעים מה זה תקליטי מנגינות. אבל אתם יודעים היטב מה זה מנגינות. ובלי המנגינות שלמה ממן לא שווה כלום!!!

 
נ.ב. - יואב אשריאל לא מעניין כלל!!!

יואב אשריאל היה בעברו איש עסקים גדול, כלומר, סוחר ממולח. ולכן יואב אשריאל לא מעניין כלל!!!

ולמרות שיואב אשריאל היה סוחר ממולח, הוא בחר שלא להוציא תקליטי מנגינות.

הדבר היחידי שהוציא יואב אשריאל בימים שהיה איש עסקים גדול, זה קלטות שהיו בהן מנגינות של שלמה ממן ביחד עם שירים עבריים מתקליטים מסחריים של חברות התקליטים.

חה חה חה, איזה סוחר ממולח היה יואב אשריאל. הוא חיפש אז רק חיים קלים. שלמה ממן לעומתו דווקא עבד קשה מאוד בשנות ה-80.

 
עשו כל כך הרבה.... הרבה מאוד...

וגם הרסו את התחום והרסו את ריקודי העם והפכו את ריקודי העם לביזנס.

וראשון החלוצים שהפך את ריקודי העם לביזנס זה יואב אשריאל שהחל לערוך השתלמויות לריקודים חדשים שהרסו וחרבו את ריקודי העם והפכו את התחום לביזנס. זה היה כבר בשנות ה-70.

כיום נשארה רק אדמה חרוכה ולא ריקודי עם.

ההשתלמויות לריקודים החדשים הרסו את ריקודי העם!!! ומי שהפיק את השתלמויות ההרס הזה זה יואב אשריאל!!! וזו האמת!!!
 

EZCA

New member
כל הריקודים שלנו נקראים ריקודי עם וכולם חדשים וכל

ריקוד היה חדש בזמנו.
עד יואב אשריאל היו לנו 160 ריקודים.
זה באמת היה מעט ויואב הגדיל את כמות הריקודים.
נכון גם תמורת כסף.מי לא אוהב כסף?
בתקופת יואב נוצרו הרבה ריקודים יפים.
גם היום יש ריקודים חדשים ויפים,אלא חוברו הרבה פחות ריקודים חדשים,
אולי 30 בשנה.
כיום מחברים 220 ריקודים בשנה וזה בעיני הרס הריקודים הישראליים.
לכן כיום מתקשים הרוקדים לרקוד נכון ויפה,
כי מרוב עצים לא רואים את היער.
לריקודים שלנו אין סמכות רשמית ממשלתית.
לכן כל המרבה הרי זה גורע.
 
עד עידן יואב אשריאל הכל היה טוב יותר...

160 הריקודים שהיו לנו לפני עידן יואב אשריאל היו ריקודים טובים ואיכותיים.

ואז ביום בהיר אחד הגיע יואב אשריאל והחליט להפוך את ריקודי העם לביזנס והרס את הכל וגרם לתחום נזק בלתי הפיך.

מרבית הריקודים מההשתלמויות המסחריות של יואב אשריאל אינם ריקודי עם כלל!!!

בשנות ה-30 כשפעלו בתחום לאה ברגשטיין ז"ל ומתיתיהו שלם ז"ל, היה ניסיון ליצור משהו ישראלי מקורי המחובר לתרבות היהודית והעברית המתחדשת בארץ ישראל, משהו המבוסס על היהדות המקורית מתקופת המקרא, היה ניסיון ליצור משהו חילוני אבל שמחובר עמוק עמוק לשורשים היהודים מתקופת המקרא.

מתיתיהו שלם ידע ליצור משהו ישראלי מקורי המחובר לשורשים של העם היהודי מתקופת המקרא. ואילו לאה ברגשטיין ידעה ליצור מחולות הבעה בעלי קשר למוסיקה המקורית של מתיתיהו שלם.

לאה ברגשטיין ומתיתיהו שלם וגם אחרים שפעלו באותן השנים, ניסו ליצור כאמור משהו ישראלי מקורי עם שורשים לתרבות היהודית המקורית מתקופת המקרא. והם עשו זאת מתוך אהבה רבה ושלא לצורך רווחים.

ואילו יואב אשריאל ירק לאותה תרבות שנוצרה על ידי לאה ברגשטיין והפך את הכל לזבל מסחרי.
 
רוב הריקודים אינם ריקודי עם כלל!!!

רוב הריקודים הם בכלל ריקודי פנאי ולא ריקודי עם.

מי שחיבר אותם בכלל לא ניסה ליצור משהו ישראלי. המטרה שלו היתה להלהיב את ההמונים וגם לעשות קצת כסף על הדרך.

ולמרות שמחבר הריקודים עשה קצת כסף על הדרך אם בכלל הרוויח משהו, יואב אשריאל הרס את התחום והפך אותו לביזנס. ולמרות ההרס והחורבן, לא נראה לי שיואב אשריאל הפך להיות לאדם עשיר במיוחד.

עדיף היה אם בכלל לא היה נכנס לתחום ההשתלמויות ההרסניות שרק הרסו את ריקודי העם וגרמו לנזק בלתי הפיך.
 
הנתון של 160 ריקודים לפני יואב אשריאל אינו נכון.

לפני כ- 30 שנה היו למעלה מ 2000 ריקודים טובים ויפים לא כולם ריקודים יהודים ישראלים חלקם היו ריקודי עדות ועמים, כגון ריקודים דרוזים, בלקנים, אמרקאים, רוסים, תימנים ועוד... ולכן הייתה הפרדה בין הרקדת ריקודי עם להרקדת ריקודי עמים תמיד הייתה השפעה לריקודים זרים על הריקודים הישראלים חלקם שירים שעוברתו כגון: קטיושה http://www.zemereshet.co.il/songs.asp?rndm=1 , לא אמורה להיות בעיה עם שירים שמקורם ממקומות אחרים אולם הבעיה נובעת מההצפה של ריקודים יכול שיהיו ריקודים נהדרים שיומצאו ופשוט ילכו לאיבוד בין המון הריקודים הנשפכים על הרוקדים, אילו היה גוף בוחן שמורכב מבחירי המרקידים ושהיו נפגשים למשל פעם בחודש ורוקדים את הריקודים החדשים בלבד ומחליטים מהם אותם ריקודים המוצלחים מבין הריקודים שנרקדו יכול שריקוד יתפס מיד ואילו ריקוד אחר צריך יהיה להירקד כמה פעמים לפני שיתפס כריקוד טוב... רק לאחר שהמרקידים עצמם יחליטו שריקוד זה או אחר שווה שיתוף בין קהל הרוקדים אז יופץ בכל ההרקדות בארץ. רצוי שיהיה יותר מכנה משותף בין ההרקדות השונות, וסגנונת שונים הם לא רעים בכלל.. לדוגמא הייתי בהרקדה שמתחילתה ועד סופה הרגשתי שאני רוקדת את אותו הצעד למרות שהמוזיקה התחלפה כאשר למרקיד ספציפי סגנון טוב ככל שיהיה אי אפשר לרקוד אך ורק את אותו סגנון כל הערב מצטערת זה מביא לשעמום גיוון הוא דבר טוב, אבל גם אי אפשר ללמוד ריקודים כל הערב אדם מסוגל ללמוד עד 3 -4 ריקודים אבל כדי לזכור אותם עליו לחזור עליהם פעם אחרי פעם... מעבר לזה יש את נושא הזדקנות ההרקדות... להבאת צעירים יש צורך ביותר הרקדות בבתי הספר ... יש ריקודים טובים וצעירים היכולים להביא את הצעירים אולם אם הם מחליטים להצטרף להרקדות הצעירים צריכים למצוא הרקדות המכוונות לקהל הצעיר הנ"ל. זוהי דעתי
 
הרקדות צעירים

הרקדות המכוונות לקהל הצעיר צריכות להיות מורכבות מהרבה ריקודי שורות מקפיצים מעגלים, ריקודי זוגות מתחלפים, שלשות ושלשות מתחלפים, ולא תיבת נוח מו שקורה היום ומי שרוקד יודע בדיוק על מה אני מתכוונת
 

EZCA

New member
אם ההרקדה לא מעניינת אף אחד,אז ההרקדה היתה נסגרת מזמן

מסתבר בניגוד לדעתך שהיא כן מעניינת.
 
למעלה