חדות ראיה

אמללי

New member
חדות ראיה

האם ניתן לדעת את חדות הראיה על סמך בדיקה הכוללת הרחבת אישונים בעזרת טיפות? כלומר ללא צורך בשיתוף הפעולה של הילד? (עבור ילדה לבקנית) הייתי מאוד רוצה להבין מה הילדה רואה ומה לא. האם יש דרך להמחיש זאת? בבדיקה האחרונה היא ראתה את הציורים של השורה השניה (סולם ושעון) ושניים מתוך שלושת הציורים בשורה השלישית (ממרחק 5 מטר). אחר כך שאלתי אותה אם היא רואה טוב את הסולם והיא אמרה שהיא רואה אותו מצויין. אז שאלתי כמה שלבים יש בסולם אז היא אמרה שהיא לא רואה שלבים. שאלתי אותה אם היא רואה טוב את השעון והיא אמרה שוב שהיא רואה אותו טוב מאוד אז שאלתי אותה על איזה שעה הוא מראה אז היא אמרה שהיא לא רואה שיש בו מספרים. האם זה נקרא שהיא מצליחה לראות את השורה השניה? (אגב הילדה כמעט בת שש)
 

280388

New member
חדות ראיה

שלום אמללי. לראות את השורה בברור, זה לא אומר שצריך לראות את הפרטים הקטנים בציורים, צריך רק לראות את הציור בברור. לילדה שלך אכן יש ליקוי ראיה אם היא רואה רק 2-3 שורות ראשונות מתוך ה-5-6 שיש.
 
חדות ראיה

שלום רב! בדיקת חדות ראיה מגלה את יכולת הראיה וזה נעשה על סמך זהוי צורות או מספרים על לוח הבדיקה.הרחבת האישונים מאפשרת לגלות האם הילד צריך משקפיים כדי להגיע לראיה התקינה.יכולת הראיה מוגדרת על פי מרחק הבדיקה 6/6 או 5/5 פרושו של דבר שאדם נורלי רואה גודל של צורה או מספר שגודלו קטן ממרחק 6 או 5 מטר.6/60 פרושו שאדם עם ראיה תקינה יראה את גודל הצורה או האות הזו ממרחק 60 מטר בזמן שאדם עם לקוי ראיה חייב להתקרב למרחק 6 מטר כדי לראותה.איני יכול לתת לך תשובה אם לא תתני את המידע הדרוש.
 
חדות ראיה

שלום רב! בדיקת חדות ראיה מגלה את יכולת הראיה וזה נעשה על סמך זהוי צורות או מספרים על לוח הבדיקה.הרחבת האישונים מאפשרת לגלות האם הילד צריך משקפיים כדי להגיע לראיה התקינה.יכולת הראיה מוגדרת על פי מרחק הבדיקה 6/6 או 5/5 פרושו של דבר שאדם נורלי רואה גודל של צורה או מספר שגודלו קטן ממרחק 6 או 5 מטר.6/60 פרושו שאדם עם ראיה תקינה יראה את גודל הצורה או האות הזו ממרחק 60 מטר בזמן שאדם עם לקוי ראיה חייב להתקרב למרחק 6 מטר כדי לראותה.איני יכול לתת לך תשובה אם לא תתני את המידע הדרוש.
 

אמללי

New member
חדות ראיה - המשך

טוב, השאלה כמה הילדה רואה לקרוב ולרחוק זו בדיוק השאלה שלי. לפי בדיקות הרופא (והיו עד עכשיו המון) לרחוק: במקום אחד אמרו 1.75/7.5 במקום אחר 2.5/7.5 ובעוד מקום 3/15 (בשתי עיניים פתוחות). לקרוב: כושר קריאה של 1/3 RW במרחק של כ- 10 ס"מ. לגבי המצב הכללי של העין קיים ניסטגמוס, המקטעים הקדמיים והאחוריים מצטיינים בחוסר פיגמנטציה בולט עם transillumination++ של האיריס. בדיקת הפונדוסים מצביעה באופן ברור על חוסר פיגמנט. כמו כן אין דיפרנציאציה ברורה של איזור המקולה ועצבי הראייה עושים רושם היפופלסטיים. במשך כל זמן המעקב לא נצפה כל שינוי בולט ברפרקציה של שתי העיניים. נמצאה היפרמטרופיה קלה ללא כל חשיבות קלינית. בנוסף חלה הרעה בתופעת הפזילה האקסוטרופיה גדלה בעקר במבטים כלפי מעלה אך גם במבט ראשוני ובמיקוד לקרוב ולרחוק. אני מקווה שהפעם זה מספיק מידע. בכל מקרה זה כל המידע שבידי. ועכשיו סוף סוף לשאלות שלי אז מה היא רואה ומה לא? באיזה מרחק היא יכולה לשבת מהטלביזיה (היא יושבת מאוד מאוד קרוב) ושאלה שמאוד מאוד מציקה לי האם היא תצליח לקרא מהלוח בכיתה? (היא אומנם עדיין בגן חובה אבל היא כבר יודעת לקרא ולפי בדיקה חפוזה נראה שהיא לא מצליחה לקרא אלא אם היא ממש מתקרבת ללוח - מרחק של 30-60 ס"מ).
 
אלביניזם

שלום רב! חדות ראיתה לרחוק לקויה מאד ולכן יש לתת לה לשבת קרוב כל האפשר לטלביזיה או ללוח בכתה.בד"כ אין להם בעיה מקרוב ולכן לקרוא ולכתוב תוכל לראות היטב.יש היום גם אמצעים המגדילים את התמונה לרחוק ולקרוב כמו טלסקופים למיניהם.
 

אמללי

New member
תודה, ועוד שאלה

למה הכוונה 1/3 RW או RW 1/2? אני מבינה ממך שהיא לא תתקשה לקרא. האם הכוונה גם אותיות קטנות (כמו בספרים של מבוגרים)? כיום היא מתקשה כאשר האותיות קטנות.
 
למעלה