חדר לידה

חדר לידה


אשמח לשתף אתכם בנושא שדיי מלחיץ אותי בשל העבודה שאני מתקרבת לסוף ההריון הראשון שלי. מלחיץ אותי להגיע לרגע האמת, לסוע לבית החולים הכי קרוב לביתי וליפול על חדר יולדות לא מקצועי בעליל, עם אחיות ורופאים שבקושי ישימו עלי.

אני רואה בביבי בום איזה יחס נפלא היולדות מקבלות, אך ברור לי לחלוטין שזה טמון בכך שהן מצולמות לתוכנית ריאלטי. רק בשביל זה שווה להשתתף בתוכנית - בשביל הידיעה שיש לך את המקום שלך הבטוח...

יצא לי לקרוא על הסוויטה המטורפת של קים קרדשיאן שילדה לא מזמן... גם זה לדעתי מטורף, 4,000 דולר ליום!!!
זה ברור לי שבכסף אפשר לקנות הכל, אבל אני הולכת ללדת בבית חולים ציבורי ואני רוצה ללהיות רגועה שאקבל יחס מתאים, רציני ואחראי.
מה דעתכם על זה? אשמח לשמוע על חוויות טובות שירגיעו אותי....
 
לידה בחדר לידה

שלום לך אמא חדשה 35

היות ואת רוצה לשמוע על חוויות טובות שירגיעו אותך, חשבתי שהכי טוב זה לספר לך מה קורה באמת בחדר לידה. ובכן, בחדר לידה ברוב המכריע של הלידות, היולדות מקבלות צוות אמנם לא מוכר, אך מקצועי ומוכן לעזור. הבעיה היא שקיימים אילוצים אשר משפיעים לרעה על איכות הטיפול. ביניהם יש המחסור בתקנים, העליה המתמדת במספר הלידות, עבודה בתורנויות אשר גורמת לפעמים לעבודה 24 שעות רצוף, העובדה ששני שליש מהזמן (משלוש אחהצ עד שמונה בבוקר למחרת) העבודה מתקיימת במתכונת של כח עבודה מצומצם.
למרות כל זאת, במרבית הלידות קיימת שביעות רצון ניכרת אצל היולדות. נתון זה לא נובע ממחקרים (לא מצאתי מחקרים עם תוצאות ברמה ארצית) אלא מהתרשמות שלי עם נסיון של למעלה משלושים שנה בחדרי לידה. זה נכון שיש נשים שטוענות שלא קבלו טיפול ראוי ומתלוננות ברשתות, אך קחי בחשבון שעל כל אחת שמעלה פוסט עם תלונה, קיימות עשרות שזכו לטיפול טוב ולחוויה מעצימה שאינן כותבות מילה באף מקום.
את מבקשת יחס "מתאים רציני ואחראי" . רציני ואחראי תמצאי בטוח. "מתאים" זו שאלה אחרת כי מתאים זה אומר שצריך להיות מתאים לאמא חדשה 35 . אמא חדשה 35 זאת אישה מיוחדת עם הסטוריה משלה, עולם משלה, רקע תרבותי משלה, צרכים משלה, רצנונות משלה, רגישות משלה, עם בקשות עבורה, עם בקשות עבור התינוק שלה, עם קווים אדומים שלה, וכו'. בקיצור, זאת אישה מיוחדת ויש רק אחת כזאת בעולם הזה ולמזלנו היא בפורום שלנו (תודה שאת אתנו :) ). בשביל לתקשר אתה באופן שהיא תרגיש שהיחס הוא "מתאים לה" הצוות חייב להכיר אותה ורק כך הוא יוכל להתאים את עצמו אליה. וכאן נכנס למשחק המזל. אם יש ליולדת מזל, היא מתקבלת עי אדם שמנסה "לדעת" מי זאת היולדת הזאת והוא בעל הרגישות המתאימה המאפשרת להתאים את השפה (גם בצורה וגם בתוכן) אליה. ממש עניין של מזל. יש בכל צוות אנשים כאלה.
העצה שלי אלייך היא להגיע לחדר לידה עם ההבנה שאת יכולה לעשות את זה יחד עם בן זוגך ויחד עם התינוק (או תינוקת) שלך. בעניין הזה, התינוק שיש לך בבטן הוא השותף הטבעי הכי טוב שיכול להיות לך למשימה זו. ואת השתופה הטבעית הכי טובה שלו. אתם צמד לעניין.
הנוכחת של בן זוגך הופך את זה למושלם. כל היתר (צוות) זה nice to have אך זה לא חובה.
הגישה וההבנה הפנימית חשובות: תבואי שלמה עם עצמך, אתם השחקנים הראשיים, בלעדיכם אין הצגה.
בהצלחה, אשמח להתעדכן. במידה ואת רוצה עוד לשאול, אנחנו כאון.
 
תודה לך על התשובה היפה!

אתה באמת כל כך צודק. אקח את הדברים שלך איתי לחדר הלידה
 
למעלה