M i k e s F a n
New member
"חדר ניתוח" ../images/Emo193.gif- "מי הבוס?"
בתור רעיון תחילתי לפורום, כל יומיים אני אציג סדרה ונעשה עליה ניתוח, ואליה נאסוף את כל המידע הידוע לנו, וכמובן תגובות. הפינה תיקרא "חדר ניתוח". והפעם: "מי הבוס?"
לסדרה "מי הבוס?" הייתה התחלה לא קלה כשהיא הייתה קרובה מאוד להיעלם כמו רבים מהרעיונות העולים בכל שנה לסדרות חדשות. בתחילת שנות ה-80 כמעט לא היו קומדיות מצליחות בטלוויזיה כאשר "מלבד הסדרה "קייט ואלי". הסדרות המצליחות היו דרמות כמו "דאלאס או "שושלת" והנסיון של הרשתות לפתח קומדיות מצליחות נכשלו. סטו בלומברג היה אחראי באיי.בי.סי על פיתוח קומדיות והוא חיפש כיוון שיצליח. הוא זיהה את הכיוון החדש בשוק העבודה בארה"ב כשיותר ויותר נשים פיתחו קריירה בעוד גברים רבים יותר נשארו לטפל במשק הבית. ביחד עם עמיתה שלו לעבודה, פיליס גליק, הוא העלה רעיון על איש צווארון כחול שעובד עבוא אשת קריירה מצליחה. הם פנו לחברת אמבסי קומיוניקיישנס (שהוקמה ע"י נורמן ליר שהפיק את "הכל נשאר במשפחה", "סנפורד ובנו" ועוד) שקישרו אותם לכותבים בלייק האנטר ומרטין כהן שבדיוק ניסו לפתח תוכנית שעסקה בשינוי חברתי אך נדחו ע"י רשת אן.בי.סי. הרעיון החדש התאים להם והם קיבלו את הפניה של איי.בי.סי בשמחה. לבלומברג היה כבר שחקן מועדף לדמות הראשית. הוא רצה את טוני דנזה שבעברו היה מתאגרף והוא בדיוק סיים את הסדרה "טקסי" בה השתתף 5 שנים. טוני התלהב מהרעיון לשחק עוזר בית והסכים לקחת חלק בסדרה, בתנאי שהתסריט יתאים.
התסריטאים החלו לעבוד על הפיילוט כהם מתחילים למלא חורים בעלילה הבעיה הראשונה הייתה הסיבה שתגרום לטוני לקחת את העבודה הזו כשהפתרון היה הרצון של טוני להוציא את הבת שלו, אותה גידל לבד, מברוקלין ולהעביר אותה לסביבה טובה יותר. הבעיה השניה הייתה המוכנות של המעסיקה החדשה שלו, שנקראה אנג'לה, להכניס לביתה אדם זר עם הבת שלו וגרוע מזה להפקיד בידיו את בנה. המפיקים חששו שאנג'לה תיראה בעיני קהל הצופים האמריקני כאמא גרועה. הפתרון במקרה הזה היה הוספת דמות נוספת שתבדוק את הרקע של טוני ותתמוך בהחלטה של אנג'לה. תחילה הם החליטו שהתומכת תהייה אחותה של אנג'לה. אך הדמות הייתה בעייתית ונבובה כך שהם החליטו להוסיף לה פלפל והם הפכו אותה לשטופת תאווה בכדי שתאזן את אנג'לה העצורה. הבדיחות שניתנו לדמות היו על גבול הטעם הרע והם דרשו שחקנית טובה בכדי שיעבדו. התסריט הסתיים ונקרא "אתם הבוס".
דנזה קרא את התסריט והיה מרוצה מאוד אך האמרגן של דנזה, ג'רי ווינטרוב הכשיל את המהלך בטענה שלטוני אסור לקבל תפקיד "נשי" בו הוא יבצע עבודות בית לבוש סינר. התסריטאים החלו לבחון שחקנים אחרים אך אף אחד לא התאים והם כבר היו מוכנים לוותר על כל הרעיון. למזלם השותפה של ווינטרוב, אנדריאה איסתמן תמכה ברעיון והתווכחה עם ווינטרוב. טוני הכיר אותה גם כן והשתכנע שהצדק עימה והוא הצטרף לפרויקט עכשיו היה צורך ללהק את שאר חברי הצוות. הם בחנו הרבה שחקניות לתפקיד אנג'לה עד שהגיעו לג'ודית לייט, ששיחקה עד אז באופרת הסבון המצליחה "לחיות את החיים" כשהיא זוכה 2 פרסי אמי לסדרות יומיות.
ללייט היו כמה הצעות והיא חשבה כבר לקחת את ההצעה לסדרה בשם "דברים מהחיים" אך בפגישה עם המפיקים היא שינתה את דעתה והחליטה להצטרף המפיקים עדיין בחנו שחקניות לתפקיד והם הביאו את 4 המובילות, ובהם לייט, למבחן בד עם טוני. לייט כמעט ולא הופיעה אך האמרגנים שלה אמרו לה ללכת. הכימיה בין לייט וטוני הייתה מעולה והתפקיד היה שלה התפקיד הבא היה של האחות שטופת הזימה, שנקראה מונה. עשרות שחקניות נבחנו אך אף אחת לא התאימה ולכן הוחלט לחזור ולעבוד על הדמות. אחראית הליהוק איב ברנדסטין שמעה שהשחקנית קתרין הלמונד פנויה וחשבה שהיא תתאים לתפקיד בשינוי אחד - כאמא של ג'ודית. את אליסה מילנו מצאו מסרטון שלה שנשלח מניו יורק לאחר שאף אחת מהילדות שבחנו בהוליווד התאימה לתפקיד. היא הוזמנה ללוס אנג'לס ועברה בהצלחה את המבחן מול מנהלי איי.בי.סי וקיבלה את התפקיד. את ג'ונתן מצאו בקלות רבה יותר כשדני פינטרו בן ה -6 שכבר היה עם נסיון משחק עשיר כבש את ליבם ומבחן והתקבל. הצוות הושלם ורק השם שנבחר לא עבד ולאחר נסיונות רבים נבחר לבסוף השם "מי הבוס" כברירת מחדל אך המפיקים לא היו שלמים איתו. כיום, הם מודים, שזו אכן הייתה הבחירה הנכונה כאשר סימן השאלה בסוף עשה את ההבדל כשבוא משאיר את השאלה מי באמת הבוס פתוחה לפרשנות של הצופים.
הפיילוט צולם בהצלחה גדולה כשהקהל באולפן צוחק בקול מהבדיחות אך לפתע הסתבר שלאיי.בי.סי אין מקום לסדרה בלוח המשדרים של אמצע העונה וההחלטה על הסדרה נדחתה לעונת הסתיו כשהצוות נשאר בחוסר ידיעה ,לבסוף הכריזה הרשת על לוח השידורים החדש כשהסדרה נכללת בו ומשובצת להפתעת המפיקים, ב 20:30 - שעת המשפחה ומכיוון שבתחילה הסדרה כוונה יותר למבוגרים שינויי מבנה מסוימים הוכנסו לפרקים הבאים המתח המיני בין אנג'לה וטוני התקיים כבר מהפיילוט כשהם הביטו זה בזו כשטוני מופיע בביתה של אנג'לה - מבט שהפך למותג ובכל רגע של מתח מיני בתסריט כתבו התסריטאים שוני ואנג'לה מחליפים בינהם את "המבט".
האופי המשפחתי של הסדרה לא איפשר לפתח את הקשר מעבר לרמיזות אך התסריטאים הצליחו לשמר על המתח המיני ללא יותר מדי דברים מפורשים ב 20 לספטמבר 1984 אך ההתחלה הייתה קשה. המתחרים של הסדרה היו "מגנום" בסי.בי.אס" ו"קשרי משפחה" באן.בי.סי אך סדרה חדשה אחרת עלתה באותו ערב באן.בי.סי - "משפחת קוסבי". הסדרה של ביל קוסבי זכתה להצלחה אדירה כשהיא מחזקת בכך את אן.בי.סי ומביאה את הצופים גם ל "קשרי משפחה" שפשוט חיסלה את המתחרים Must See TV ויצרה את הערב הקטלני של הרשת שנקרא בהמשך הרייטינג הנמוך איכזב והדאיג מאוד את צוות הסדרה אך הרשת האמינה בסדרה ולאחר שני פרקים היא הפסיקה את שידורה בכדי למצוא לה מקום חדש לאחר כמה שבועות המקום נמצא ב 20:30 ביום שלישי אחרי "שלושה זה יותר מדי" (סדרת ההמשך של "שלושה בדירה אחת") והסדרה התייצבה עם רייטינג נאה. השינוי החל בפרק נוגע ללב בשם "רקוויאם" כשטוני מוכר את הדירה של אביו שנפטר והתבסס על מקרה דומה בחייו של דנזה ושהביא את הסדרה לרמה חדשה של כתיבה ומשחק. בהמשך היו ציוני דרך נוספים כמו המעבר של מונה לדירה מעל לחנייה מה שאיפשר לשלב אותה יותר בסדרה כשהיא מתערבת בנעשה עם גישה היחודית שלה גם מועד השידור שונה שוב, הפעם לאותו יום בשעה 21:00, והכל ביחד איפשר לסדרה לסיים את העונה במקום 37 ברייטינג ואפשר להמשיך אותה לעונה נוספת. הסדרה שובצה לשידורים חוזרים בקייץ והצליחה לבלוט ולצבור קהל צופים נוסף שלא ראה את הסדרה בשידור הראשון.
המשך בהודעה הבאה...
בתור רעיון תחילתי לפורום, כל יומיים אני אציג סדרה ונעשה עליה ניתוח, ואליה נאסוף את כל המידע הידוע לנו, וכמובן תגובות. הפינה תיקרא "חדר ניתוח". והפעם: "מי הבוס?"