חדשה בפורום וכבר מתוסכלת

fairytale10

New member
חדשה בפורום וכבר מתוסכלת


היי לכולם..
לאחר ארבע שנים בהן לא עבדתי (סיום תואר+הריון ולידה+שנתיים עם הילדה בבית) , מצאתי עבודה כמוקדנית במוקד שירות של חברת הסלולר הכי גדולה ופופלארית בארץ (או לפחות כך נאמר לנו בקורס
)
רק לפני שניה סיימנו את הקורס, שלא היה מספיק ממצה לדעתי, וכבר אנחנו במוקד ללא עזרה אחרי כמה ימים שהיה נציג שטח שהיה עוזר לנו.
אני מרגישה שהכל גדול עלי... אני לא מתמצאת מספיק במערכת, גם לעשות דברים פשוטים אני עוד לא יודעת לבד...שמה המון על 'החזק' ו'השתק' ומחכה שיבואו לעזור לי, השיחות שלי ארוכות מה שמעמיד אותי בממוצע שיחות מאוד נמוך לשעה, 3 שיחות בשעה במקרה הטוב...וכבר התחילו להלחיץ אותנו עם יעדים ומכירות למרות שזה לא מוקד מכירות, עדיין צריך להציע בכל שיחה מכר. בסך הכל המוקד עצמו קטן יחסית ומשפחתי, היחס בסדר גמור, השעות נוחות לי כאמא אבל אני כל כך שונאת את העבודה עצמה... וזה אפילו לא בגלל הלקוחות שלעיתים מעצבנים אלא בגלל שקשה לי עם זה שעוד לא תפסתי את העבודה, מה שנקרא. אני מתוסכלת... נדמה לי שכל אלו שהיו איתי יחס בקורס יודעים הרבה יותר טוב ממני.
לצערי אין לי כרגע יותר מדי ברירה, אני חייבת עבודה שתהיה לי נוחה עם השעות אבל אני ממש עצבנית כל הזמן ומסתובבת עם מועקה שממש לא בא לי ללכת לעבודה.
זה משתפר בהמשך או שאני לא מתאימה לשם?
 

rasmus girl1

New member
זה משתפר,

וזה רק נדמה לך מהצד, יכול להיות גם שלצעירים יותר קל יותר (ככה אני שמתי לב שכשעבדתי במוקד לאמהות היה קצת יותר קשה 'להיכנס' לעניינים) .
יש אנשים עם קצב הסתגלות ולמידה יותר מהיר ויש שפחות- כמוני וכמוך, כשאני עבדתי במוקד שירות גם לי היה קשה אחרי הקורס וממש קינאתי באלו שכבר 'מתקתקים', אחרי בערך שבועיים הלחץ יורד, אחרי חודש כבר יותר טוב , לא כמו הותיקים אבל ממש לא כמו בהתחלה , ואחרי עוד כמה שבועות את כבר תיהי כמו כולם וכשיבואו עוד חדשים זה יעלה לך חיוך של 'איזה מזל שאני כבר עברתי את השלב הזה'
.
אגב, תמיד, גם אחרי שנה במוקד, עדיין יהיו פה ושם שאלות לבכירים, כמובן שלא אחרי כל שיחה אבל כל כמה ימים. אגב זה שיש כאלו שלא שואלים הרבה שאלות כמוך והגיעו איתך, זה לא בהכרח אומר שהם יותר טובים, אני כבר הכרתי כאלו שבקושי היו שואלים או ניגשים וגילתי (אחרי שהשיחה החוזרת שלהם הייתה מגיעה אלי כי היינו מאותו צוות
) שהם היו אומרים הרבה דברים לא נכונים ללקוחות או פשוט מחפפים בשיחות.
 

fairytale10

New member
במקרה היינו קורס קטן

סה"כ כ-10 אנשים אז לא קשה לדעת איפה נמצא כל אחד מבחינת התקדמות. באמת רוב החבר'ה צעירים, אחרי צבא או סטודנטים ממש בתחילת שנות ה-20 שלהם ויש עוד אמא אחת חוץ ממני וגם לה הולך נראה לי יותר בקלות.
קשה לי עם תחושת הלחץ הזו שמחדירים בנו להציע מכר ולעמוד ביעדים, כי אז ברגע שאתה החוליה החלשה, זה משפיע על מדד ביצועי הצוות ואף אחד לא רוצה להיות זה שבגללו הביצועים יורדים.. אני מקווה שכמו שאת אומרת, זה ישתפר בהמשך...
מאוד חשוב לי להיות טובה בכל מה שאני עושה וכאן הקושי הגדול הוא שאני עוד לא ממש יודעת מה אני עושה ולכן ההתחלה כ"כ קשה לי.
 
ברוכה הבאה


לא נשאר לי הרבה מה להוסיף על קודמותיי - זה הכל עניין של זמן והסתגלות, כשלכל אחד יש קצב שונה. לפעמים זה גם תלוי בניסיון קודם ולפעמים זו סתם אשליה שאחרים מסתדרים יותר טוב ממך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ההתחלה תמיד קשה וגורמת לחוסר אונים, זה טבעי

כשעבדתי בחברה סלולרית גדולה (אולי אותה אחת?
) היה קורס של כמה שבועות שכלל האזנות לנציגים ותיקים; אחריו חניכה (מענה בליווי צמוד של חונך) ואחריו מענה עם נציג שטח שמסתובב באזור של החדשים ועוזר, ואז מגיע השלב שאין בררה, זהו, מורידים את גלגלי העזר... והוא תמיד קשה, לכולם.

מנגד, היו מערכות מידע תומכות שבאמת הכילו הכול. לפעמים החיפוש לא היה פשוט (צריך לדעת מה לחפש), ובפועל רוב נציגי השירות פשוט העדיפו לשאול מישהו מלחפש בעצמם... (מה שיצר גם בעיה של מידע לא אמין שהשתרש מתוך שמועות, נהלים לא עדכניים או רסיסי זיכרון
). אני חושבת שאם תלמדי יותר על המערכות תרגישי פחות לבד, כי יהיה לך כלי לסמוך עליו.


אם את עדיין מרגישה מאחור, אל תהססי לבקש עזרה. דברי עם המנהל/ת שלך, בקשי שישבו איתך בנחת (המנהל, המדריך/ה מהקורס, נציג ותיק) ויעזרו לך להתגבר על נקודות החולשה (נסי להכין מראש רשימה של נקודות כאלה, להתמקד במקומות שאת מרגישה שבהם את נתקעת).
 

fairytale10

New member
לפי מהלך הקורס זה נשמע אכן אותה חברה.

האמת שהשלב של החניכה לדעתי היה לא מספק. וכל הקורס הרגיש קצת חפיף...
אני משתמשת במערכות, הבעיה שלא תמיד מוצאת את הפתרון שם או קוראת ועדיין לא מבינה מה לעשות בפועל

גם לא הייתי בעבודה שבוע ימים בגלל בעיות אישיות אז בטח כשאחזור אמצא את עצמי בכלל בכאוס..
לגבי בקשת עזרה, בינתיים אני מעדיפה ללמוד בעצמי ולא למשוך אלי תשומת לב.. כבר קרה לי במהלך ימי הקורס כשכבר היינו במענה
עם ליווי שאמרתי דבר או שניים והבעתי כנראה יותר מדי את רגשותיי ליד בכירים וזה יצר מצב שסתם משכתי אלי תשומת לב מיותרת שגרמה לכך שיבדקו אותי ולקחו אותי לשיחה שבה קיבלתי בעיקר ביקורת שלילית. כשלדעתי בשלב כ"כ מוקדם אין מה לבקר בכלל את ההתנהלות (אלא אם מדובר בדברים קיצוניים כמו אי נימוס ללקוחות, בעיות משמעת וכדומה).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה דווקא לא אומר כלום, זה מהלך סטנדרטי


דווקא לפי התיאור שלך זו לא אותה חברה (או שחלו שינויים גדולים) כי הקורס שהיה לנו היה ארוך ומקיף, ממש לא חפיף, ושלב החניכה נמשך כשבוע (ארבע או חמש משמרות) ומי שלא עבר את המבחן של תום החניכה המשיך לענות בליווי חונך.

אם את מעדיפה לנסות להסתדר לבד, שבי אולי בסוף משמרת (או לפני, אם אין לך זמן בסופה) ונסי לקרוא עוד חומר, ללמוד ולהשלים פערים, או לבקש עוד האזנות לנציגים ותיקים. לפחות במוקד שבו עבדתי קיבלו בברכה רצון של נציגים ללמוד ולהתמקצע.

קיטורים וביקורת על העבודה (בכל מקום עבודה) עדיף שתשמרי לסיטואציות פרטיות מחוץ למקום עצמו. אכן בשלב כ"כ מוקדם אין מקום לביקורת על ההתנהלות (גם של מקום העבודה) ומסתכלים עלייך בצורה שלילית, כפי שנוכחת לראות (וגם בהמשך כדאי מאוד להיזהר ולשים לב מה ואיך אומרים, מתי ולמי).
 

fairytale10

New member
היי שוב =)

כנראה חלו שינויים ואולי זה כך בקורס הספציפי שלנו כי הוא מצומצם.
חזרתי לעבודה לאחר שבוע שלא הייתי ולאט לאט נכנסתי לעניינים.. אני חושבת שכבר תוך כמה ימים אני כבר כמעט ולא נמצאת בלא פנוי
ובאופן כללי יודעת הרבה יותר, הבעיה היא שיש עוד המון דברים שאני טרם יודעת.. ספרתי כמה ימים הייתי במענה ומדובר בסך הכל ב-10 ימים מסיום הקורס. בכל שאלה כשאני צריכה עזרה (ואני צריכה דיי הרבה) עושים לי פרצופים והאחמשיות תמיד עונות בחוסר רצון ומזלזלות, כאילו אני כבר עובדת שנה במקום ולא יודעת כלום.
לא מספיק שגם ככה קשה לעבוד כשלא יודעים הרבה, אז אני חושבת אלף פעם האם לשאול שאלה או לקרוא לעזרה...אם אפשר להסתדר לבד אני מסתדרת אבל לרוב אני קוראת כשאני באמת לא יודעת מה לעשות.
יש אחמ"ש נחמד שתמיד מסתובב ועוזר (האמת שהוא עובד הכי קשה) ואני לא יודעת מה קרה ביום שישי האחרון, בקשתי עזרה עם לקוח שצריך השלמת תהליך ניוד, לאקטב לו סים. זה משהו שעוד לא עשיתי, הוא טען שלא הבנתי מה הלקוח רוצה למרות שאמרתי לו בדיוק את זה.
הוא פשוט סירב לבוא אלי במשך 20 דק' שנמשכו כמו נצח, והלקוח התייבש על הקו (אבל גילה הבנה וסבלנות ואפילו שאל אם אני חדשה) ואני פשוט נהייתי מתוסכלת והתחלתי להרגיש כלכך רע שאני לא יודעת את זה (וזה לא נמצא שם, במערכת המידע שלנו) והתחלתי לבכות... בסוף הוא הגיע, רק שאני כבר לא הייתי מרוכזת..
מאוד קשה לי השלב הראשוני הזה של העבודה, אני בטוחה שכל יום אני הולכת לעזוב. כל בוקר שאני הולכת לעבודה אני עם מועקה...
כבר עומדים לנו על הראש עם מכירות וסקרים, אני עוד לא מציעה. בקיצור, נראה לי שאני לא בנויה לזה.
הדבר הטוב היחיד זה המשמרות הנוחות והמיקום, שזה בעיר מגורי, וכאמא לילדה זה אידיאלי.
 
למעלה