חדשה בפורום עם שאלה

מיכל153

New member
חדשה בפורום עם שאלה

היי יש לי 4 ילדים : 2 גדולים בגיל ההתבגרות ו- 2 קטנים (שלוש וחצי ושנה וחצי). שלי בת השלוש וחצי היא התחיל העכשיו את התקופה שבד"כ מוגדרת כגיל שנתיים הקשה. היא פתאום רוצה לשבת בכיסא האוכל של תינוק של אחיה אייל כשהופכים את הכיסא זהו שולחן ציור וצד אחר של הכסא הוא נדנדה. זהו כסא גבוה ליד השולחן אוכל שלנו. העניין הוא שהיא רוצה דוקא כשאייל יושב בו ואוכל. אני מסבירה לה שכרגע אייל יושב וכשהוא יקום והיא תוכל לשבת, אבל היא מתעקשת באותו רגע. בקיצור איך מלמדים תורות בלי לגרום למריבות גדולות ?
 
שלום מיכל ברוכה הבאה לפורום../images/Emo24.gif

קראתי את מה שכתבת ואני רוצה לשאול: האם מה ששלי עושה זה דפוס התנהגות שחוזר על עצמו? אני שואלת כיוון שיתכן שהקושי הוא לא עיניין התורות אלא זהו מקרה מייצג למשהו אחר שמפריע לשלי. שאלה נוספת כשהמקרה קורה את מסבירה לשלי שכרגע אייל יושב על הכסא, שלי מתעקשת שזה יהיה באותו רגע. ומה אז קורה? כיצד את מגיבה? מה את עושה? מה שלי אומרת? אנא כתבי ואתייחס. שמחה על השיתוף. תרי
 

מיכל153

New member
שלי מתעקשת שזה יהיה באותו רגע

היא ממשיכה להגיד : "עכשיו", " לא רוצה" לפחות 5 פעמים. אני אומרת לה : "עכשיו תור של אייל, תחכי לאח"כ". חוץ מזה, היא גם התחילה להגיד לעוד דברים : "לא רוצה". נגיד אייל באמבטיה איתי והיא מתחילה לשחק עם המים, אבל מבחוץ. היא מתרטבת וגם זה מפריע לי והיא יכולה ליפול לתוך האמבטיה.
 
מיכל, רק כחומר למחשבה../images/Emo24.gif

תחילה... האם את לוקחת בחשבון שמבחינת המקום של שלי במשפחה משהו השתנה. סביר להניח, ששלי כילדה בכורה ויחידה עד שנולד אייל, התרגלה לכך שבכל דרישה ותביעה שלה נענית מיד. ופתאום, הצטרף אח נוסף ואין ביכולתך לספק את צרכיה באופן מידי.ואז??? מתחבר אלייך??? תרי
 

מיכל153

New member
היא לא הבכורה, היא הגדולה בין

ה- 2 הקטנים. יש לי עוד 2 גדולים בני 14 ו- 12 וחצי. הבן הקטן בן שנה וחצי וזה לא חדש. מה שקורה עם שלי ("לא רוצה") - חדש. יכול להיות שהיא מזהה שאנחנו מאוד לחוצים בזמן האחרון, למרות שלא חסר לנו גם לחצים בזמנים אחרים. אני לא ארפ יותר מידי כדי לא להכביד אבל יש לנו מטלות על כל אחד מהילדים שכולם ילדים עם קשיים (לקויי למידה). מטלות של טיפולים, בתי ספר(חיפוש ביה"ס תיכון לגדול ואבחון ללקויי למידה, מעבר לחטיבת ביניים לגדולה ואבחון ללקויי למידה, הגן המיוחד ששלי נמצאת בו כלקויית למידה, מרכז להתפתחות הילד לטיפולים לאייל.
 
מיכל, בהפרש גילאים כזה../images/Emo24.gif

ההתיחסות לשלי מבחינת המערך המשפחתי, היא כאל ילדה בכורה ולכן אני חושבת ששלי נלחמת על מקומה במשפחה. בנוסף צריך לקחת בחשבון שאם קימיים קשיים אוביקטיבים הם חיביים להילקח בחשבון. האם יהיה זה נכון לומר שאייל גדל והוא לאט לאט תופס יותר משמעות בבית? אם כן, יתכן ששלי משלמת את המחיר אך יחד עם זאת היא ללא ספק חייבת להבין שכרגע היא חייבת להתחלק עם עוד ילד. האם הכיוון נראה לך? תרי
 

מלמלה

New member
מיכל תקני אותי אם אני טועה

אבל נראה לי שזו די התקדמות בשביל שלי היכולת לבטא מה היא רוצה בכל מקרה מה אומרות המטפלות בגן? איך היא נוהגת בגן?
 

מיכל153

New member
היא תמיד ידעה "להגיד" מה היא רוצה

ומה לא. רק שעכשיו זה במילים. העניין הוא שעכשיו זה חוסר רצון שלה להבין לפעמים שיש תורות או שיש דברים שאסור. כמו בדיקת גבולות כזאת. קודם זה היה קשור רק בה וכעת לרצונות שלה או ההפך יש השפעה גם על אחרים!! ולא תמיד זה לטובה!!! את מזכירה פה משהו שלא ממש ידוע : לשלי היה קושי גדול לדבר, רק בזמן האחרון היא התחילה לדבר ופתאום זה יוצא לה יחסית בקלות. היתה לה בעיה טכנית איך לדבר, אבל מאז שהתגברה על כך היא לא מפסיקה לשיר ולדבר.
 
מיכל היקרה,../images/Emo24.gif

עכשיו אני מבינה שבעצם לשלי היה קושי אוביקטיבי אמיתי שלא ניתן להתעלם ממנו.תשתדלי להסתכל על הצדדים החיוביים של שלי: נחישות ויכולת לעמוד על שלה. חשוב להבהיר לה שאמא תמיד אוהבת אותה גם אם את לעיתים עסוקה עם אייל, חשוב לאפשר לה להרגיש שיש לה חלק חשוב ומשמעותי בבית, לאפשר לה לתרום להועיל ולעזור גם בטיפול באייל והכל בהתאם לגיל וליכולתה, חשוב לשתף אותה בחוויותיך, להתייעץ איתה, כל זה מעביר מסרשסומכים עליה, שהיא חשובה והעיקר לעודד. בנוסף אם מתאפשר, ליזום אחת לכמה זמן שעה טובה לך ולה ,שזהו זמן איכות לשתיכן. אני סבורה שקיים סיכוי גבוה שהדבר יפחית את הצורך שלה להשתמש ב"התנהגות מפריעה" על מנת להרגיש משמעות ובעלת ערך. האם מתחבר אלייך? תרי
 

מיכל153

New member
מתחבר מאוד ואכן אני מנסה כל הזמן

לייישם זמן איכות. לא תמיד מצליחה, אבל משתדלת על כל הילדים.
 
עצם זה שזה נמצא במודעות../images/Emo24.gif

זה המון, ולא תמיד מצליחים זה נכון. אבל חשוב לזכור שבחיים לא תמיד מצליחים לעשות את מה שבדיוק רוצים או חושבים לנכון ולעיתים יש סדרי עדיפויות כאלה ואחרים. מיכל, המודעות אצלך קיימת והיא הפתח ליישום הדברים. חזקי ואמצי. תרי. אשמח לענות על שאלות נוספות
 
למעלה