חדשה... יש מקום?? רציתי עצה.....

googit

New member
חדשה... יש מקום?? רציתי עצה.....

פגשתי את הפורום בעקבות חיפוש אחרי פורום שכנראה לא פעיל,
אשמח לקחת חלק בפורום, ויש לי גם מס' שאלות,
יש מקום לחדשה/חדשים??
googit
 
כמובן שיש מקום, ברוכה הבאה!

מוזמנת להציג את עצמך (אם את מעוניינת) וגם לפצוח בשאלות
 

googit

New member
אז הנה אנוכי...

אני גוגית, אמא של תאומים בנים בני 5 אוטוטוטו (ווואאאאאאאוווווווו כ"כ מהר עבר מאז יום ההולדת הקודם).
2 בנים מתוקים, חברים טובים, ילדים טובים, נעימים, חברמניים, אוהבים להעניק ולתת וכמובן כמו כל ילד גם לקבל.
השנה בפעם הראשונה הפרדתי אותם במסגרות החינוכיות שלהם לשני גנים נפרדים,
הראשון פורח בגן החדש, פשוט מדהים, אומנם יש קשיים כי ככל שהגיל עולה הדרישות עולות, אבל יחסית הילד פורח מאז ההפרדה.
השני, פשוט .... נובל, רגרסיה בהרבה דברים, התנהגות, הרטבה, פחדים, שאני מאמינה שזה טבעי,
אבל נכנסים גם מוטיבים נוספים לעניין, הגן אליו הוא נכנס, התחל, כמעט כל הצוות, רוב החברים שלו עברו לגן השני,
אין כימיה בינו לבין הגננת ,
כבר זומנתי לשיחת משמעת, נבנתה תוכנית התנהגותית (כן בשבוע השני ללימודים). ואני מרגישה שהילד הולך ומדרדר,
היום כשבאתי לאסוף אותו, הגננת קראה לי ואמרה לי על כך שהוא משחק באיבר מינו במהלך המפגשים בגן, כל עניין ההתעסקות לדעתי הוא טבעי כי זה הגיל, אבל המתי? ואיך? נראה לי צריך להיות התפקיד שלה לתת את הטון במהלך השהייה בגן, לא שלי,
אני יכולה לפקח על כך בבית, אבל מה אני אמורה לעשות בעניין?
כיצד מסבירים לילד בגיל הזה על העניין? (מה לעשות אני בת, לא נולדתי עם בעיה כזו)
googit
 
היי גוגית,

יש לך מספר שאלות עבורך, לפני שאשיב על שאלותייך:
1. האם השינוי בהתנהות של התאום שפחות השתלב, החלב לפני הכניסה לגן החדש או מרגע הכניסה לגן?
2. למה בחרת להפריד את התאומים עכשיו ולא העדפת לחכות לכיתה א'?
3. האם המצב הפיך (כלומר, האם ניתן להעבירו לגן של אחיו התאום מייד לאחר החגים).

מחכה לתשובותיך.
 

googit

New member
הי... אז כמה הסברים

לגבי שאלותיך:
1. השינוי חל ממש כמה ימים (אולי שבוע לפני תחילת שנה"ל אבל עוצמתו היתה חלשה בהרבה מעכשיו) והתחזקה יותר לאחר הכניסה לגן ובעיקר לאחר אותה שיחה אליה זומנתי.
2. בחרתי להפריד בינהים מכמה סיבות:
א. הרגשתי שתאום ב' מאפיל על תאום א' ומשתלט עליו (תאום ב' הוא התאום עליו אנחנו מדברים).
ב. המלצת הגננת שראתה את השתלטותו תאום ב' על תאום א' והנסיונות להכתיב לו את צעדיו ומהלכיו וכמו כן גם מבחינת ההתפתחות ראתה כי מאוד נוח לתאום א' שתאום ב' עושה לו לא מעט פעמים את העבודה.
ג. הרגשתי צורך להפריד כי ידעתי שבבי"הס הם יופרדו והעדפתי לעשות את ההפרדה עכשיו מאשר לצור את המשבר מאוחר יותר.
ד. ראיתי לנכון שכל אחד צריך את מעגל החברים שלו והיות ותאום ב' ניסה גם לשלוט במעגל החברים של תאום א' . אם כי לא ידעתי כי רוב חבריו של תאום ב' יעברו לגן של תאום א'.
ה. גננת האם של הגן בו לומד תאום ב' מאוד אהבה את תאום א' דבר שלעיתים העיק על תאום א' (מדובר בחצר משותפת בה יש 3 גנים :טרום -טרום חובה, טרום חובה, חובה), לכן היתה המלצה של הגננת בו למד תאום א' לפהריד ולהעביר אותו לגן הסמוך).
ו. לתאום א' היה עיכוב התפתחותי וכל קצב הלמידה היה איטי יותר, אני צופה גם קשיים בהמשך והגננת בו הוא לומד מאוד דידקטית וכבר עכשיו היא ראתה דברים שיש לשים עליהם דגש בהמשך.
ז. להערכתי ההתפתחות האישית והעצמאות של כל אחד צריכה להיות באופן אישי של כל אחד ולא יחד, לכל אחד אופי ותכונות שונות.

3. נכון לעכשיו המצב לא ממש הפיך, שני הגנים מלאים, הם גנים מאוד מבוקשים בגלל הצוות הידוע כצוות נהדר, דידקטי, חם, איכותי.

האם החסרתי עוד פרטים?
googit
 
למעלה