חדשה פה
ואשמח להכוונתכם לגבי ביתי בת ה5.
מאז גיל שנתיים אנחנו במכון התפתחות הילד של הקופה. במהלך השנים עברנו שלל אבחונים, וצברנו שלל אבחנות, הכל מעיכוב שפתי ועד הפרעת קשב וריכוז. הפרעה תקשורתית די נשללה ע"י כל אנשי המקצוע שראו אותה, אבל ללא אבחון מסודר. היא קיבלה טיפולי קלינאות תקשורת וריפוי בעיסוק דרך המכון, וכן הדרכת הורים, אך ללא שיפור משמעותי. ובשלב מסוים סוכם כי המקור לכל הבעיות הוא 'קשיים רגשיים', מה שזה לא אומר, ונשלחנו לחפש טיפול ריגשי בחוץ.
לפני מספר חודשים, במסגרת המעקב השנתי במכון, ראה אותה בפעם הראשונה נוירולוג ילדים חדש, ושאלת האוטיזם שוב הונחה על השולחן. מאז הייתה לנו פגישה אחת עם פסיכולוגית המכון שסיכמה שהיא ילדה מאוד מבלבלת, מכלול הקשיים שהיא מציגה יכול להתאים לאוטיזם, למרות שחלק מהקריטריונים חסרים. נקבע לנו אבחון ADOS בעוד מספר חודשים וכן היא הכניסה אותנו להמתנה לקבוצה חברתית תקשורתית במסגרת הקופה. כרגע אין זמינות לטיפול פרטני.
ביתי כרגע בגן חובה רגיל, ללא סיוע במסגרת הגן (לאחר שוועדת שילוב קבעה שאנחנו לא זכאים לסייעת או גננת שיח), הולכת לקבוצה חברתית דרך מת"י אחר הצהריים. בסך הכל מסתדרת בגן, הולכת בשמחה ויש לה חברים, אך ישנם קשיים חברתיים ורגשיים. היא מדברת שוטף אך מובנות הדיבור שלה ירודה, מה שמהווה גם כן מקור לתסכול גדול.
השאלה שלי בגדול איך ממשיכים מכאן, מרגישה אבודה לגמרי.
1. האם כדאי לי לחכות לאבחון בקופה, או לפנות לאבחון בחוץ? ואם כן - איפה? יש כל כך הרבה מכונים ... מעדיפה מקום שגם יוכל להתאים תוכנית טיפולית.
2. איזה כיוון של טיפולים כדאי לנסות בינתיים? כרגע אנחנו כאמור בקבוצה חברתית, וכן בשחייה טיפולית וטיפולי קלינאית תקשורת דרך הקופה שעומדים להסתיים.
3. והשאלה הקשה ביותר עבורי - למיטב הבנתי מדובר במצב מאוד גבולי, ואני מאוד מתלבטת אם כדאי לאבחן אותה על שלל המשמעויות שבכך. מאוד חוששת להלביש עליה אבחנה לא מדויקת. ואם כבר לאבחן - מה לעשות עם תוצאות האבחון והאם להעביר אותן הלאה, למשרד החינוך וכו'.
קצבת הנכות וכל יתר הזכויות מהמדינה לא מעניינות אותי כרגע, אני רק רוצה למצוא את הדרך שתקדם אותה כמה שיותר, תעלה כמה שתעלה.
אשמח לכל עצה, וסליחה שיצא ארוך.
ואשמח להכוונתכם לגבי ביתי בת ה5.
מאז גיל שנתיים אנחנו במכון התפתחות הילד של הקופה. במהלך השנים עברנו שלל אבחונים, וצברנו שלל אבחנות, הכל מעיכוב שפתי ועד הפרעת קשב וריכוז. הפרעה תקשורתית די נשללה ע"י כל אנשי המקצוע שראו אותה, אבל ללא אבחון מסודר. היא קיבלה טיפולי קלינאות תקשורת וריפוי בעיסוק דרך המכון, וכן הדרכת הורים, אך ללא שיפור משמעותי. ובשלב מסוים סוכם כי המקור לכל הבעיות הוא 'קשיים רגשיים', מה שזה לא אומר, ונשלחנו לחפש טיפול ריגשי בחוץ.
לפני מספר חודשים, במסגרת המעקב השנתי במכון, ראה אותה בפעם הראשונה נוירולוג ילדים חדש, ושאלת האוטיזם שוב הונחה על השולחן. מאז הייתה לנו פגישה אחת עם פסיכולוגית המכון שסיכמה שהיא ילדה מאוד מבלבלת, מכלול הקשיים שהיא מציגה יכול להתאים לאוטיזם, למרות שחלק מהקריטריונים חסרים. נקבע לנו אבחון ADOS בעוד מספר חודשים וכן היא הכניסה אותנו להמתנה לקבוצה חברתית תקשורתית במסגרת הקופה. כרגע אין זמינות לטיפול פרטני.
ביתי כרגע בגן חובה רגיל, ללא סיוע במסגרת הגן (לאחר שוועדת שילוב קבעה שאנחנו לא זכאים לסייעת או גננת שיח), הולכת לקבוצה חברתית דרך מת"י אחר הצהריים. בסך הכל מסתדרת בגן, הולכת בשמחה ויש לה חברים, אך ישנם קשיים חברתיים ורגשיים. היא מדברת שוטף אך מובנות הדיבור שלה ירודה, מה שמהווה גם כן מקור לתסכול גדול.
השאלה שלי בגדול איך ממשיכים מכאן, מרגישה אבודה לגמרי.
1. האם כדאי לי לחכות לאבחון בקופה, או לפנות לאבחון בחוץ? ואם כן - איפה? יש כל כך הרבה מכונים ... מעדיפה מקום שגם יוכל להתאים תוכנית טיפולית.
2. איזה כיוון של טיפולים כדאי לנסות בינתיים? כרגע אנחנו כאמור בקבוצה חברתית, וכן בשחייה טיפולית וטיפולי קלינאית תקשורת דרך הקופה שעומדים להסתיים.
3. והשאלה הקשה ביותר עבורי - למיטב הבנתי מדובר במצב מאוד גבולי, ואני מאוד מתלבטת אם כדאי לאבחן אותה על שלל המשמעויות שבכך. מאוד חוששת להלביש עליה אבחנה לא מדויקת. ואם כבר לאבחן - מה לעשות עם תוצאות האבחון והאם להעביר אותן הלאה, למשרד החינוך וכו'.
קצבת הנכות וכל יתר הזכויות מהמדינה לא מעניינות אותי כרגע, אני רק רוצה למצוא את הדרך שתקדם אותה כמה שיותר, תעלה כמה שתעלה.
אשמח לכל עצה, וסליחה שיצא ארוך.