חדשות תחבורה: רכבת קלה עירונית
רכבות קלות עירוניות במפלס הקרקע הפכו בעשור האחרון לכלי תחבורה אהוד ביותר בכל רחבי העולם. זהו כלי תחבורה ידידותי בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחומה, אשר אינו מזהם את הסביבה ואת האוויר, אינו מרעיש ואינו מסכן את נוסעיו ואת כלי הרכב האחרים סביבו. אפילו בפריס, המזוהה עם ה"מטרו", מתכננים כיום שתי מערכות היקפיות של רכבת קלה במפלס הקרקע, באורך של למעלה מ – 100 ק"מ. גם בפתרון המהפכני לבעיות התחבורה במטרופולין ת"א שמציעה נ.ת.ע - נתיבי תחבורה עירוניים, מהווה רכבת עירונית קלה "חוט השדרה". בשד' ירושלים ביפו, כמו גם ברוב חלקי התוואי, תנוע הרכבת העירונית במפלס הקרקע. היתרון בתנועת רכבת במפלס הקרקע הוא נגישות נוחה לתחנות, מרחק קצר בין התחנות, התאמה מתבקשת לנסיעות קצרות ופיתוח המרקם העירוני לאורך תוואי הרכבת ובסביבותיו, כפי שארע בערים רבות ברחבי העולם כמו טורונטו וונקובר בקנדה, קופנהגן, שטוקהולם, פורטלנד אורגון, גרנובל, מנצ'סטר, סאן דייגו, ציריך ואחרות. כך, תתרום רכבת קלה עילית לטיפוח ושדרוג פני העיר וחזית הרחובות בשד' ירושלים, תתסיס את העיר באמצעות הזרמת עוברים ושבים לרחובותיה, תסייע לפיתוח ושדרוג המסחר הזעיר ותחייה את חנויות ובתי קפה שעל המדרכות. בנוסף, עבודות התשתית המתוכננות תכלולנה שדרוג הכבישים, שיפוץ תשתיות המים והביוב ושיקום גינות ציבוריות ומדשאות במרכז העיר. עוד חשוב לזכור! הפעלת רכבת עירונית תביא לשיפור ניכר באיכות הסביבה –הרכבת העירונית, אשר תחליף כמות אדירה של כלי רכב פרטיים ושל אוטובוסים המהווים מזהמי סביבה משמעותיים, היא חשמלית, נסיעתה חרישית והפעלתה אינה מזהמת את האוויר והסביבה. מתוך העלון האלקטרוני של: "תחבורה היום ומחר". בנושאי תחבורה בת-קיימא בישראל. גליון מס' 1, מרץ 2004
רכבות קלות עירוניות במפלס הקרקע הפכו בעשור האחרון לכלי תחבורה אהוד ביותר בכל רחבי העולם. זהו כלי תחבורה ידידותי בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחומה, אשר אינו מזהם את הסביבה ואת האוויר, אינו מרעיש ואינו מסכן את נוסעיו ואת כלי הרכב האחרים סביבו. אפילו בפריס, המזוהה עם ה"מטרו", מתכננים כיום שתי מערכות היקפיות של רכבת קלה במפלס הקרקע, באורך של למעלה מ – 100 ק"מ. גם בפתרון המהפכני לבעיות התחבורה במטרופולין ת"א שמציעה נ.ת.ע - נתיבי תחבורה עירוניים, מהווה רכבת עירונית קלה "חוט השדרה". בשד' ירושלים ביפו, כמו גם ברוב חלקי התוואי, תנוע הרכבת העירונית במפלס הקרקע. היתרון בתנועת רכבת במפלס הקרקע הוא נגישות נוחה לתחנות, מרחק קצר בין התחנות, התאמה מתבקשת לנסיעות קצרות ופיתוח המרקם העירוני לאורך תוואי הרכבת ובסביבותיו, כפי שארע בערים רבות ברחבי העולם כמו טורונטו וונקובר בקנדה, קופנהגן, שטוקהולם, פורטלנד אורגון, גרנובל, מנצ'סטר, סאן דייגו, ציריך ואחרות. כך, תתרום רכבת קלה עילית לטיפוח ושדרוג פני העיר וחזית הרחובות בשד' ירושלים, תתסיס את העיר באמצעות הזרמת עוברים ושבים לרחובותיה, תסייע לפיתוח ושדרוג המסחר הזעיר ותחייה את חנויות ובתי קפה שעל המדרכות. בנוסף, עבודות התשתית המתוכננות תכלולנה שדרוג הכבישים, שיפוץ תשתיות המים והביוב ושיקום גינות ציבוריות ומדשאות במרכז העיר. עוד חשוב לזכור! הפעלת רכבת עירונית תביא לשיפור ניכר באיכות הסביבה –הרכבת העירונית, אשר תחליף כמות אדירה של כלי רכב פרטיים ושל אוטובוסים המהווים מזהמי סביבה משמעותיים, היא חשמלית, נסיעתה חרישית והפעלתה אינה מזהמת את האוויר והסביבה. מתוך העלון האלקטרוני של: "תחבורה היום ומחר". בנושאי תחבורה בת-קיימא בישראל. גליון מס' 1, מרץ 2004