חדש בפורום ויש לי שאלה.....

לא , אסור ../images/Emo70.gif../images/Emo128.gif../images/Emo31.gif

הגאון מוילנה אומר ש-כל מי שהוא משחית את העור שלו , אז הקדושה מיסתלקת מימנו !!!! . " אסור גם לעשות פירסינג וכל מיני חורים בגוף "
 

אופירA

New member
מנהל
לאשה מותר להתקשט ולהתיפות

ומותר לה לחורר את אוזנה לצורך כך, בשביל לקשט את פניה בעגיל (צנוע!). לגבר אין צורך נפשי להתיפות (זה טבעו הבסיסי), ואין היתר לחורר את האוזן שכן זה לא לצורך ולכן זה השחתה, מה גם שאם יעשה עגיל באוזן הוא גם עובר על איסור לבישת מלבושי אשה - כי הנשים נוהגות לענוד עגיל באזנן, ולגברים אין לנהוג בזה.
 

אופירA

New member
מנהל
במחילה מכבודך ומכבוד המשתתפים

היות שאני אשה שאהבת הקב"ה בוערת בעצמותי, והנני בעלת הכרה עמוקה בחובת היהודי לקיים את מצוותיו של בוראו וכל דברי תורתו, שהם חוכמה עצומה ואמת שאין למעלה ממנה, באשר אין למעלה מבורא העולם (ובאשר אין בכלל שום מהות מלבדו), והיות שקנייני נפש ורוח אלו רכשתי במאמצים רבים - אימנע מלהיגרר בפורום זה אחר וויכוחים עם ההלכה ואחר פרובוקציות שמתנגדות למצוות היהדות ומתווכחות איתן, ואסתפק במתן מענה בידע הלכתי כאשר איווכח שחברי הפורום אינם יודעים את ההלכה או ההשקפה התורנית - בבחינת אינפורמציה בלבד. אבקש שתכבדו את עמדתי. אם שאלתך נשאלה בתום לב מוחלט, אפנה אותך לסוגיות בתורת המשפט, המסבירות את ההבדל בין חבלה פלילית (שלא לצורך) לבין חבלה שחובל הרופא בחולה, לצורך תהליך הריפוי.
 

Animus1539

New member
אם לא חותכים אין צורך בריפוי

"אפנה אותך לסוגיות בתורת המשפט, המסבירות את ההבדל בין חבלה פלילית (שלא לצורך) לבין חבלה שחובל הרופא בחולה, לצורך תהליך הריפוי." מוהל הוא בדרך כלל לא רופא (למרות שיש גם כאלה).
 

אופירA

New member
מנהל
לא הבנת כלל את ההקבלה

הכוונה היא, שכשם שרופא חובל בחולה בזמן ניתוח או אפילו בדיקת דם, אבל חבלה זו אינה רלוונטית כלל להגשת תלונה על חבלה פלילית, וכל מי שיטען שהיות שהרופא חתך אותו בסכין יש להעמידו לדין על חבלה פלילית - יצחקו עליו - כך גם אם יטענו שקיום מצוות ברית מילה, שהקב"ה ציווה עליה, הוא חבלה בבשר, ולכן יש לתמוה על כך, לאור האיסור שהקב"ה אסר על היהודי לחבול שלא לצורך בגופו. כאשר יש צורך מותר - הקב"ה מתיר לחבול (עגיל לאשה). כאשר יש ציווי שהקב"ה ציווה - חובה "לחבול". כאשר אין צורך - אסור לחבול. זה ברור מאליו, כמו שברור מאליו שהרופא יפתח את בטנו של המנותח בסכין, ולשם כך נשכב המנותח על המיטה, ולכן אין שאלה כלל מדוע הרופא חתך את המנותח, וברור שאין להעמידו לדין פלילי. כך ברור שאין לשאול מדוע חובלים בתינוק בברית המילה - והלא הקב"ה ציווה לעשות זאת, וממילא אין כאן בעיה של חבלה אסורה!
 
לדעתי את לא בסדר

נשאלו פה שאלות לגיטימיות בכדי ליצור תקשורת ולהבין. הבחירה שלך שמנסה לתקוף אותך ולהתווכח איתך גם לא נכונה וגם מעמיקה את הפער בין הזרמים השונים. שמי לב (ובניגוד לפרובוקציה שאת יצרת) שהאנשים שגולשים פה בפורום מבקשים להתחבר ליהדות ולא להתנגד לה, גם אם זאת לא הדרך שאת מצאת כנכונה לך.
 

אופירA

New member
מנהל
אגיב, על מנת לחדד

השאלה לא נראתה לי לגיטימית, משום שהיא בפירוש נשמעה מיתממת. כל בר דעת מבין שברית מילה אינה קשורה לאיסור החבלה בגוף, משום שעצם היותה מצווה של הקב"ה מפקיעה אותה מרשות הגדרה של "חבלה" לצורך הדיון שלנו. אך ליתר ביטחון, הבאתי תשובה למקרה שהשאלה היתה תמימה ולא מיתממת. כיוון שהתשובה היתה מתוחכמת מידי (טעות שלי), ויש מי שלא הבין אותה - הבהרתי את הכוונה בפרוטרוט. הסגנון שלך של ציונים: את לא בסדר - פשוט אינו מתאים לי. אני לא בן אדם שמתווכח. אני חושבת שיש בעיה לשוחח על פני האינטרנט עם אנשים, במטרה לשכנע אותם - בלי להבין את שפתם המנטלית, את הרמה האינטליגנטית שלהם, את הטונציה של הדיבור שלהם, את סיגנון התנסחותם (ציני, נאיבי, וכו'), את גילם, את מערכת המושגים שלהם ואת המצברוח שלהם ברגע זה. זה יוצר המון אי הבנות בנוגע לכוונה הפנימית, ורוב הוויכוחים באינטרנט נוצרים על רקע אי הבנות כאלו. השקפה יהודית יש עוד בעיה להסביר - משום שכמו במתמטיקה גבוהה, ההסבר חייב להישען על ידע מוקדם, ואין שום אפשרות להסביר נוסחה טריגונומטרית לאדם שאין לו ידע במשוואות אלגבריות ובתורת ההנדסה (ובוודאי לא למי שאין לו ידע אפילו בלוח הכפל). אינני יכולה לדעת מה היקף הידע של מי ששואל אותי דברים, ועקב כך יכולת ההסברה שלי לוקה מאד בחסר. ראיתי בשרשורים הקודמים שאמנם מטרת הפורום היא לארח בפורום זה אנשים המבקשים להתחבר ליהדות, אך השרשורים מלאים אנשים שמבקשים להתווכח לא על מנת ללמוד את דעת הדתיים, אלא על מנת להצהיר הצהרות חילוניות. זו כמובן זכותם הלגיטימית, וחובת המשתתפים לאפשר להם זאת. אך זה גורם לי לכאב רב, משום שאני משוכנעת שאם היה להם הידע שאני נשענת עליו, הם לא היו אוחזים בדעותיהם אלו. מכאן, שיש לי סיבות רבות (מוסריות והגיוניות) לחשוש מהוויכוחים, גם כאשר יש לי מה לטעון, ולהסתפק במתן מידע למי שמעוניין בו. ולא אוכל לדעת מי מעוניין במידע הלכתי, אלא עפ"י צורת ניסוח השאלה בלבד. אותו ניסוח של שאלה יכול בהרבה מקרים להתפרש לשני הכיוונים. אם השואל יסביר מפורשות שהוא אינו מנסה להתווכח וליצור פרובוקציה, אלא שואל בכנות על מנת לדעת - יהיה לי קל יותר להתייחס לשאלתו.
 
אני אלך איתך

אני מצהיר מפורשות שאני לא רוצה לריב ולהתנצח. ויש לי ידע מוקדם במקרא, בתורה שבעל פה ובהלכה. הרווחתי את הזכות להסבר הוגן? (אני מקווה שאת שמה לב איזו דרך ארוכה את מבקשת לעשות במקום לדבר איתי)
 

מירי ב 1

New member
שאלה יפה !

והתשובה על כך היא... שהקב"ה בעצמו ציווה עלינו לבצע את ברית המילה, אחרת באמת נראה שזה היה אסור. אבל אהבתי את השאלה.
 

tamarhp

New member
ואחדד יותר:

הברית היא אינה "מום" אלא "תיקון" - בדיוק כמו ההבדל בין לפתוח את מכסה האלומיניום בבקבוק הקטשופ ("תיקון") לבין ליצור חור בתחתית הבקבוק ("מום")...
 
כסטודנטית לנטורופתיה...

קטשופ זה לא בריא. עדיף לאכול פירות וירקות, עם קליפתם. (זאת משנתי, לפחות...)
 
שוטפים טוב לפני

ואם אפשר, קונים אורגני. (מתישהו המחירים ירדו...) וטעם זה דבר נרכש מאוד (לתמר, ובעצם לכולם). תשאלו את אמא שלכם כמה דברים לא הסכמתם לאכול כשהייתם קטנים, שהיום אתם אוכלים בלי בעיה.
 

tamarhp

New member
אצלי זה הפוך ../images/Emo6.gif

פעם אכלתי הרבה דברים שאני לא אוכלת היום
היום אני לא אוהבת כמעט כלום...
 
קעקוע אסור על פי ההלכה.

"ושרט לנפש לא תתנו בבשרכם וכתבת קעקע לא תתנו בכם אני ה'". (ויקרא י"ט כ"ח).
 
למעלה