חובה מכשירים כדי לטוס מסחרי (מפקד)?

חובה מכשירים כדי לטוס מסחרי (מפקד)?

האם חובה על טייס להחזיק בהגדר מכשירים (תקף?) על מנת לטוס כטייס מפקד בטיסה מסחרית או שזה חידוש לבר-תקנתי של חברות התעופה בארץ? אם כן -- מהי התקנה הרלוונטית? מתי תוקנה?
 

eli eagle

New member
נדמה לי שלא

אבל השאלה הנשאלת. מי ישכור אותך ללא מכשירים? בעיקרון, תקבל משימות קטנות כמו סבבים ורדיו, לא יותר מזה.
 
הבסיס לשאלה

מבחינתי הוא כזה: מה עדיף לי כרגע - להוציא אלפי שקלים וללמוד מכשירים בארץ (לא ישים כלכלית והגיונית - ר´ בהמשך) - או - לטוס לארה"ב ולהשלים קורס מכשירים שהתחלתי שם ולא סיימתי (סיפור בפני עצמו) - או - לעשות מסחרי בארץ (שמבחינה כלכלית יצא כמו לטוס לארה"ב ולגמור את המכשירים אבל זה יגמור לי את הכסף שממילא אין לי ולא יותיר לי כסף למסחרי). כל הרעיון הוא להתחיל מקטן. מה רע בסבבים ורדיו? חוצמיזה, סבבים = עם אנשים שהם לא אנשי צוות, וממילא אי אפשר לקחת כאלה מתחת ל-500 שעות בטיסה מסחרית. כך שזה משאיר רק רדיו, העברות, החזרות וכד´ (שזה לא רע בפני עצמו). תחי האופטימיות...
 
תראה,

תקנה 122 (3) מציינת כי זכותך כטייס מסחרי בעל הגדר אוירון היא "זכות לשמש כטייס מפקד באוירון המופעל בטיסה מסחרית, שמשקלו הכולל אינו עולה על 5,700 ק"ג ובלבד שלא ישמש בתפקיד זה - " (וההמשך בס"ק ב´) "בלילה בטיסת מרחב, אלא אם הוא בעל הגדר מכשירים......." בשמחות אבי
 
טיסת מכשירים

אבי. שתי תהייות: א. מדובר בטיסת לילה. ב. כתוב "אלא אם הוא בעל הגדר מכשירים" וגו.. השאלה- מי בעל ההגדר, הטייס או המטוס? בכלל לא ברור מהטקסט! אם המשפט כתוב בדיוק כפי שמצוטט, יש כאן מכשלה שתפתר בהכרעה משפטית! אריאל אריאלי
 
חצי נכון

הסעיף שצוטט מתגורר בתקנות הטיס (רשיונות לעובדי טיס). המבוא לסעיף פותח במילים "אלה זכויות טייס מסחרי שברשיונו...", לפיכך ברור שזה העניין של הטייס (לא שקיים הגדר מכשירים לאוירון, אלא שאוירון חייב להיות מצויד לטיסה בתנאי מכשירים, וזה כבר עניין לפרק אחר לגמרי בחוקה). עם זאת נכון, מדובר על טיסה בלילה. זו המגבלה שמצאתי בחוקה. והבעיה אינה משפטית אלא עסקית. כל עוד קיים היצע של טייסים מסחריים בעלי הגדר מכשירים, מדוע שהמפעילים לא יעדיפו כאלו על פני עמיתיהם ללא הגדר המכשירים? לטיסות רדיו למשל, נדרש ממני הגדר מכשירים והגדר VFR לילה גם יחד. אבי
 
למעלה