חובות עוסק מורשה (רופא) - שאלות ספציפיות
בהמשך לשאלות קודמות בנושא, בהן הסברתי כי אני עוזר לבן משפחה (רופא) בנושא פתיחת עוסק מורשה (במקביל לשכיר),
הוא הלך לכל המשרדים הרלוונטים, פתח את התיקים (מע"מ, מכס הכנסה וביטוח לאומי) וקיבל סיסמאות לאינטרנט ולטלפון.
באופן עקרוני כנראה שהוא יעסיק רו"ח, העלות היא זניחה יחסית, אבל סיכמתי עמו שלפני שהוא עושה זאת,
אני אנסה לעשות סדר בכל הנושא, להריץ אותו לבד במשך תקופה קצרה, ולאחר שאבין את הנושא, ארגיש בנוח להעביר זאת למישהו חיצוני,
מכיוון שגם לאחר שהנושא עובר למישהו חיצוני, חשוב לי לי להבין מה בדיוק קורה, ולא רק "כך אמר/עשה הרו"ח).
לאחר שקראתי את כל החומר הרלוונטי, ריכזתי מספר שאלות ספציפיות, אשמח לשמוע דעתכם בנושא,
ואשמח גם אם גולשים מסויימים ימנעו מעקיצות אישיות כפי שהיה בפעם הקודמת (אשמח לעזרה, אך זו לא חובה כמובן
).
אני גם מבין שמדובר בשאלות בסיסיות מאוד, אז עדיין אשמח ואודה לכל עזרה בפורום.
1. מטה סיכמתי בקצרה את כל החובות שיש לבצע, אשמח לדעת האם השמטתי משהו חדש או שיש צורך בתיקונים.
2. האם יש טעם לנסות להוציא אישור על פטור מניכוי מס (הכנסה) במקור/הפחתת שיעור הניכוי, או שמכיוון שמדובר בעסק חדש, לא נקבל ונאלץ שינכו 30% מס הכנסה במקור?
3. לא נפיק חשבוניות וקבלות ממוחשבות, אלא הדפסנו פנקסי חשבוניות מס ופנקסי קבלות בבית דפוס,
וההנחיה של החברה שבה הוא יעבוד היא בסוף כל חודש לשלוח חשבונית מס עבור החודש החולף, והתשלום יתבצע בתוך 15 ימים.
האם את החשבונית מותר (מבחינת החוק) פשוט לשלוח בדואר רשום ?
4. מתי אמורים לשלוח את הקבלה? מייד לאחר שהתשלום התקבל? (והאם זה משנה האם התשלום הוא בהמחאה או בהעברה בנקאית?)
5. כיצד יש לתייק את חשבוניות המס והקבלות שאנו שולחים בספר הכנסות והוצאות וספר תקבולים ותשלומים? פשוט לצלם את המסמכים שאנו שולחים ולתייק את הצילום?
6. במידה ונקבל חשבוניות ממוחשבות (מייל + חתימה דיגיטלית) מספקים, הבנתי שחייבים לשמור (ולגבות) אותם במחשב,
האם אי אפשר פשוט להדפיס ולתייק בקלסרים המתאימים? (ואז נושא החתימה הדיגיטלית אובד למעשה)
במידה ולא, אז התיעוד שלי בעצם מפוצל, חלקו במחשב וחלקו בקלסרים.
7. העבודה היא מהדירה שבבעלות הרופא, לא בשכירות, ללא משכנתא, ללא צורך בנסיעות, ללא קבלת מטופלים, ללא כיבוד, הוצאות סלולארי הינן זניחות,
אילו דברים עיקריים יוכרו חלקית כהוצאה מוכרת? רק חלק מהוצאות רכב? (ברור לי שזו עבודה לרו"ח, אבל רק ע"מ לסבר את האוזן)
תודה רבה!!
----------------------------------------------
מע"מ
להגיש דו"ח מע"מ כל חודשיים (עד ה 15 לחודש השלישי, או ה 19 אם דרך האינטרנט), שזה קיזוז תשלומי מע"מ (תשלום דרך שוברים/אינטרנט).
מס הכנסה
להגיש דו"ח מקדמות מס כל חודשיים הערכת המס שנצטרך לשלם בסוף שנת המס) ולשלם את מקדמות דרך שוברים או דרך האינטרנט.
להגיש דו"ח שנתי (קיזוז ביחס למקדמות המס ששולמו במהלך השנה), כולל התאמות נדרשות (הכנסות ממקורות אחרים ותיאום הוצאות מוכרות, שזה בעצם גם תיאום המס)
ביטוח לאומי
כל חודשיים לשלם מקדמות ביטוח לאומי דרך שוברים/אינטרנט .
כללי
לנהל "ספר הכנסות והוצאות" - לרשום כל חודש כל הכנסה ואפשר לרשום גם את הוצאה במידה ומעוניינים לקזז הוצאות מההכנסה.
לנהל "ספר תקבולים ותשלומים" - לרשום כל חודש את פרטי התקבולים של הלקוח (פרטי שיק לדוגמא) ואת התשלומים ששילמנו לספקים (פרטי כ.א עבור ארנונה לדוגמא)
לנהל קלסר "תיעוד פנים" - לתעד את כל המסמכים שהעסק מפיק ללקוחות/ספקים שלו (חשבוניות מס לתשלום, קבלות, וכו')
לנהל קלסר "תיעוד חוץ" - כל המסמכים שהעסק קיבל מהספקים שלו (חשבוניות מס לתשלום, קבלות וכו')
לנהל ספר הזמנות במידה ומחליטים לדחות את הפקת חשבונית המס למועד קבלת התשלום ולא תוך 14 ימים מועד מתן השירות
לנהל יומן רופא.
חובה להפיק קבלה בכל פעם שמקבלים תשלום מהלקוח.
חובה להפיק חשבונית מס (מס ערך מוסף) לכל עסקה + גביית המע"מ
בהמשך לשאלות קודמות בנושא, בהן הסברתי כי אני עוזר לבן משפחה (רופא) בנושא פתיחת עוסק מורשה (במקביל לשכיר),
הוא הלך לכל המשרדים הרלוונטים, פתח את התיקים (מע"מ, מכס הכנסה וביטוח לאומי) וקיבל סיסמאות לאינטרנט ולטלפון.
באופן עקרוני כנראה שהוא יעסיק רו"ח, העלות היא זניחה יחסית, אבל סיכמתי עמו שלפני שהוא עושה זאת,
אני אנסה לעשות סדר בכל הנושא, להריץ אותו לבד במשך תקופה קצרה, ולאחר שאבין את הנושא, ארגיש בנוח להעביר זאת למישהו חיצוני,
מכיוון שגם לאחר שהנושא עובר למישהו חיצוני, חשוב לי לי להבין מה בדיוק קורה, ולא רק "כך אמר/עשה הרו"ח).
לאחר שקראתי את כל החומר הרלוונטי, ריכזתי מספר שאלות ספציפיות, אשמח לשמוע דעתכם בנושא,
ואשמח גם אם גולשים מסויימים ימנעו מעקיצות אישיות כפי שהיה בפעם הקודמת (אשמח לעזרה, אך זו לא חובה כמובן
אני גם מבין שמדובר בשאלות בסיסיות מאוד, אז עדיין אשמח ואודה לכל עזרה בפורום.
1. מטה סיכמתי בקצרה את כל החובות שיש לבצע, אשמח לדעת האם השמטתי משהו חדש או שיש צורך בתיקונים.
2. האם יש טעם לנסות להוציא אישור על פטור מניכוי מס (הכנסה) במקור/הפחתת שיעור הניכוי, או שמכיוון שמדובר בעסק חדש, לא נקבל ונאלץ שינכו 30% מס הכנסה במקור?
3. לא נפיק חשבוניות וקבלות ממוחשבות, אלא הדפסנו פנקסי חשבוניות מס ופנקסי קבלות בבית דפוס,
וההנחיה של החברה שבה הוא יעבוד היא בסוף כל חודש לשלוח חשבונית מס עבור החודש החולף, והתשלום יתבצע בתוך 15 ימים.
האם את החשבונית מותר (מבחינת החוק) פשוט לשלוח בדואר רשום ?
4. מתי אמורים לשלוח את הקבלה? מייד לאחר שהתשלום התקבל? (והאם זה משנה האם התשלום הוא בהמחאה או בהעברה בנקאית?)
5. כיצד יש לתייק את חשבוניות המס והקבלות שאנו שולחים בספר הכנסות והוצאות וספר תקבולים ותשלומים? פשוט לצלם את המסמכים שאנו שולחים ולתייק את הצילום?
6. במידה ונקבל חשבוניות ממוחשבות (מייל + חתימה דיגיטלית) מספקים, הבנתי שחייבים לשמור (ולגבות) אותם במחשב,
האם אי אפשר פשוט להדפיס ולתייק בקלסרים המתאימים? (ואז נושא החתימה הדיגיטלית אובד למעשה)
במידה ולא, אז התיעוד שלי בעצם מפוצל, חלקו במחשב וחלקו בקלסרים.
7. העבודה היא מהדירה שבבעלות הרופא, לא בשכירות, ללא משכנתא, ללא צורך בנסיעות, ללא קבלת מטופלים, ללא כיבוד, הוצאות סלולארי הינן זניחות,
אילו דברים עיקריים יוכרו חלקית כהוצאה מוכרת? רק חלק מהוצאות רכב? (ברור לי שזו עבודה לרו"ח, אבל רק ע"מ לסבר את האוזן)
תודה רבה!!
----------------------------------------------
מע"מ
להגיש דו"ח מע"מ כל חודשיים (עד ה 15 לחודש השלישי, או ה 19 אם דרך האינטרנט), שזה קיזוז תשלומי מע"מ (תשלום דרך שוברים/אינטרנט).
מס הכנסה
להגיש דו"ח מקדמות מס כל חודשיים הערכת המס שנצטרך לשלם בסוף שנת המס) ולשלם את מקדמות דרך שוברים או דרך האינטרנט.
להגיש דו"ח שנתי (קיזוז ביחס למקדמות המס ששולמו במהלך השנה), כולל התאמות נדרשות (הכנסות ממקורות אחרים ותיאום הוצאות מוכרות, שזה בעצם גם תיאום המס)
ביטוח לאומי
כל חודשיים לשלם מקדמות ביטוח לאומי דרך שוברים/אינטרנט .
כללי
לנהל "ספר הכנסות והוצאות" - לרשום כל חודש כל הכנסה ואפשר לרשום גם את הוצאה במידה ומעוניינים לקזז הוצאות מההכנסה.
לנהל "ספר תקבולים ותשלומים" - לרשום כל חודש את פרטי התקבולים של הלקוח (פרטי שיק לדוגמא) ואת התשלומים ששילמנו לספקים (פרטי כ.א עבור ארנונה לדוגמא)
לנהל קלסר "תיעוד פנים" - לתעד את כל המסמכים שהעסק מפיק ללקוחות/ספקים שלו (חשבוניות מס לתשלום, קבלות, וכו')
לנהל קלסר "תיעוד חוץ" - כל המסמכים שהעסק קיבל מהספקים שלו (חשבוניות מס לתשלום, קבלות וכו')
לנהל ספר הזמנות במידה ומחליטים לדחות את הפקת חשבונית המס למועד קבלת התשלום ולא תוך 14 ימים מועד מתן השירות
לנהל יומן רופא.
חובה להפיק קבלה בכל פעם שמקבלים תשלום מהלקוח.
חובה להפיק חשבונית מס (מס ערך מוסף) לכל עסקה + גביית המע"מ