חוברות מתמטיקה יסודית לגיל הרך
בני בן שלוש וחצי ועשיתי איתו את החוברת הראשונה של מתמטיקה יסודית לגיל הרך בהנאה רבה שלי ושלו. החומר לא היה לו קשה והוא ראה בחוברת סוג של משחק. קניתי את שלוש החוברות הנוספות וראיתי שכבר בחוברת 2 שמים דגש על כתיבת הספרות וכאן מתחילה הבעיה. בני מחזיק את כלי הכתיבה עם כל כף היד (מין אחיזת אגרוף) ולא כמו שמחזיקים כלי כתיבה כאשר כותבים. הצעתי לו מספר פעמים, עוד לפני שעשינו את החוברות, שאלמד אותו איך להחזיק את העפרון אחרת, אך הוא טוען כי כך נוח לו. גם הגננת שלו, אותה אני מעריך, טוענת כי בגיל הזה יש לאפשר לילדים לצייר בדרך הנוחה להם והאחיזה הנכונה נלמדת בגיל מבוגר יותר. כרגע אני די מתלבט. מצד אחד, אני לא רוצה להפסיק לעבוד עם החוברות לפרק זמן לא ידוע, עד שתתאפשר הכתיבה. מצד שני, בוודאי לא הייתי רוצה ללחוץ עליו בעניין שכרגע כנראה קשה לו ואמור להסתדר במהלך הזמן (מובן כי אם זה יהיה המצב בגיל 5, אפנה לעזרה). ואם לא לכפות את האחיזה המאפשרת כתיבה - האם להמשיך בחוברות בפרקים שאינם דורשים זאת או שכל עניין ההבנייה יאבד בדרך זו? אשמח לשמוע דעות נוספת.
בני בן שלוש וחצי ועשיתי איתו את החוברת הראשונה של מתמטיקה יסודית לגיל הרך בהנאה רבה שלי ושלו. החומר לא היה לו קשה והוא ראה בחוברת סוג של משחק. קניתי את שלוש החוברות הנוספות וראיתי שכבר בחוברת 2 שמים דגש על כתיבת הספרות וכאן מתחילה הבעיה. בני מחזיק את כלי הכתיבה עם כל כף היד (מין אחיזת אגרוף) ולא כמו שמחזיקים כלי כתיבה כאשר כותבים. הצעתי לו מספר פעמים, עוד לפני שעשינו את החוברות, שאלמד אותו איך להחזיק את העפרון אחרת, אך הוא טוען כי כך נוח לו. גם הגננת שלו, אותה אני מעריך, טוענת כי בגיל הזה יש לאפשר לילדים לצייר בדרך הנוחה להם והאחיזה הנכונה נלמדת בגיל מבוגר יותר. כרגע אני די מתלבט. מצד אחד, אני לא רוצה להפסיק לעבוד עם החוברות לפרק זמן לא ידוע, עד שתתאפשר הכתיבה. מצד שני, בוודאי לא הייתי רוצה ללחוץ עליו בעניין שכרגע כנראה קשה לו ואמור להסתדר במהלך הזמן (מובן כי אם זה יהיה המצב בגיל 5, אפנה לעזרה). ואם לא לכפות את האחיזה המאפשרת כתיבה - האם להמשיך בחוברות בפרקים שאינם דורשים זאת או שכל עניין ההבנייה יאבד בדרך זו? אשמח לשמוע דעות נוספת.