חובת צירוף הוראות שימוש בעברית

חובת צירוף הוראות שימוש בעברית

צרכנים רבים מלינים כי בעת רכישת מוצרים שונים הם לא מקבלים עם המוצר שנרכש הוראות הפעלה בעברית, אלא באנגלית בלבד או בשפות זרות אחרות(סינית, גמנית) ולפיכך אינם יכולים להשתמש במכשיר, עיקר התלונות נוגעות להפעלת מכשירים אלקטרניים. צו הגנת הצרכן(סימון טובין) קובע חובה על צירוף הוראות שימוש בעברית למספר מוצרים. להלן סקירה של עיקרי המוצרים שחובה לצרף אליהם הוראות שימוש בעברית: מצלמות, שעונים דיגיטליים, טמפונים(הוראות השימוש צריכות להיות באישור משרד הבריאות),סדינים חשמליים, שואבי אבק ביתיים, מייבשי כבסיה ביתיים, מגהצים, מייבשי שיער, מכונות גילוח, מסחטות חשמליות, מערכות סטריאו, וידאו, מיקרו גל, תנורי נפט, מחשבים אישיים, מדפסות, מדיח כלים, תנורי אפייה ובישול, מקדחות חשמליות, מצלמות וידאו, רדיו טייפ, קומפק דיסק, סורק, מודם. אם אינכם מקבלים הורואת שימוש בעברית, אל תתפשרו ודרשו מהעסק הוראות שימוש, אם העסק מסרב, התלוננו במשרד התעשייה,המסחר והתעסוקה.
 

משתמש122

New member
אכן כך. זה אפילו טוב שכך.

קניתי מצלמה לפני X חודשים. אחרי שבועיים שבהן לא הועברה אליי חוברת הפעלה בעברית, וגם גיליתי שהמצלמה לא תואמת את צרכיי (מה לעשות, בחנות אסור אפילו להכניס בטריות למצלמה), החזרתי את המצלמה לחנות וזוכיתי במלוא עלותה. רכשתי לי מצלמה אחרת שהלמה יותר את צרכיי...גם הפעם ללא הוראות בעברית, אך בפעם הזו היא תאמה את דרישותיי ולכן לא החלפתי אותה. ברוב חוצפתם, הם הציעו לי לקנות בעלות של 150 ש"ח חוברת הפעלה בעברית... איזה חוק ואיזה נעליים.
 
הישראלי הממוצע לא יתלונן במשרד הללו

העניין הוא המנטליות של היבואן או היצרן הישראלי החוצפן שלא חושב שהוא חייב לכתוב בעברית כדי לחסוך..אוי איזה מנטליות מכוערת
 

אלי ו.

New member
הבעיה היא עם הצרכנים

שלא יודעים לדרוש ועם משרד התמ"ת שאינו אוכף את החוק. היבואן רוצה להרוויח כמה שיותר, אם אנחנו מאפשרים לו, למה שלא יעגל פינות?
 
צרכנים רבים.....זה אומר ? שספקים רבים מצפצפים על הצו עליו אתה מדבר. ואם זה תופעה נפוצה , אז זה אומר שלמשהוא אין "שיניים" בנושא. אז מה עושה "אמון הצבור" בנושא ,חוץ מאשר לצטט את הצו ?
 
הוראות שימוש

אמון הציבור פנה לעסקים ובעקבות פניות אלו הצרכנים קיבלו את הוראות השימוש משום שיש לאמון הציבור שיניים, בדומה לתלונות רבות אחרות בענייני צרכנות שבעקבות פניות אמון הציבור עסקים תיקנו ליקויים ולדוגמא-השבת עשרות אלפי ש"ח לצרכנים!!!! אמון הציבור לא יושב בחיבוק ידיים וקובל על התרבות הצרכנית הקלוקלת בארץ אלא פועל וגורם לשינוי בפועל של התנהלות העסקים. לכן הייתי מציע להיות קצת יותר מפרגנים ופחות ציניים.
 
אז תסביר לי.... רכשתי בשבוע שעבר מכשיר חשמלי די יקר, מיבואן מאוד גדול. יש לו נתח מאוד נכבד בשוק מכשירי החשמל הלבנים בעיקר. אז לא היו מצורפים הוראות בעברית. לא פניתי לאמון הציבור בנושא, כי אני יודע לחייג לבד. השאלה, למה יבואן כזה גדול נוהג כך ? זה רק מראה שהוא מצפצף על כל הצוים בנושא. כי אם פעם אחת הוא היה חוטף קנס רציני, אני בטוח שהוא מצרף הוראות בכל השפות.... את זה הייתי מצפה שמשהוא יוביל.
 
ברכות לאמון הציבור וחבל שאתם ציניים

אני במקום אמון הציבור לא הייתי משתתפת בפורום הזה שכולו ציניות. במקום להנות מהתשובות הענייניות כל אחד כאן מראה שהוא יותר מתוחכם ומרושע. פשוט חבל לי שדוקא פורום כזה ומנהל פורום מתנהגים ככה. בטוח לא כי הם לטובת הצרכנים - אלא לטובת האגו שלהם. גילוי נאות - אני יודעת כי הם עזרו לי במשהו מאד רציני בנחמדות וכמובן בלי שהייתי צריכה לשלם כלום
 
"גילוי מרעיש"

ערב טוב. אני מבין שהציניות היא נר לרגלך... לידיעתך, צרכנים רבים לא מודעים לזכותם זו ולכן אינם יכולים להנות ממוצרים שרכשו באלפי שקלים!!!! הייתי מצפה לתגובות ענייניות ולא מתלהמות מפורום צרכנות מכובד כפורום של תפוז.
 
על אמון הציבור

בלי ציניות ורוע . אמון הציבור זה אירגון מעולה . אני עוקבת אחרי פעולותיהם בהופעותיהם בטלויזיה וברדיו ואני רואה שהם באמת מקדמים נושאי צרכנות חשובים כמו הנושא בו אנו עוסקים כאן והרבה נושאים אחרים . הם גם עזרו לי באופן אישי כשחברת אלקטרוניקה גזלה ממני דמי ביטול קנייה באינטרנט ללא הצדקה . אז באמת הורידו בפניהם את הכובע . אם יש איזה שהוא סיכוי לשינוי היחס לצרכנים בארצנו - הם יעשו זאת .
 
אולי, אם מופעלים כנגדם יחצ"נים

הרבה מאוד חברות במשק יפסידו הרבה כסף אם יהיה בארץ ארגון צרכנים חזק.
 
תגובתי לאמון הציבור

אחת מהתכונות הפחות טובות אצלי היא הציניות . אשוב על דבריי הקודמים בהם הדגשתי כי אמון הציבור יהיה במעקב שלי כמו של חברים נוספים בפורום וכל עוד יפעל ויתנהל באופן מקצועי שקוף וללא אינטרסים צרים ,שונים ומשונים יתקבל אצלנו בכבוד הראוי. ציטוטים מספר החוקים כאן בפורום לשם הציטוט ( בלה,בלה,בלה ) יתקלו מצידי בתגובה חסרת סבלנות ובקצת ציניות . יחד עם זאת כשאמון הציבור תפעל באופן יעיל ולא מאינטרסים יחצ"ניים בנושאים קטנים ויום יומיים המטרידים את החברים והגולשים בפורום אני אהיה הראשון לסייע ככל האפשר.
 
נוהל צירוף הוראות שימוש

מוצר המיובא לישראל וחלה עליו חובת בדיקה של מכון התקנים יחד עם חובת הצמדתם של הוראות הפעלה בעברית אינו יכול עפ"י הנוהל להשתחרר מהרשויות המתאימות של המדינה ללא בדיקה של הגופים המוסמכים כי אכן המוצר וההוראות תקינים. עד כאן הנוהל - ואני מוסיף זהו נוהל נכון ומועיל. וכעת לבעיה - טיב הביקורת ,האכיפה , גרוע !!!!!!!!!! ועל כך יש לי בטן מלאה . ( לא אוכל לפרט יותר מטעמים מובנים )
 
למעלה