חוויה מדהימה

The Diamond

New member
חוויה מדהימה

שלום לכולם נכון שאני לא כותב כאן או נכנס לפורום אבל מאד אוהב לשמוע את הפינק פלויד במיוחד את היצירה המהימה shine on you crazy diamond,רציתי לשתף אותכם במשהו לפני כמה זמן חזרתי מהעבודה כמובן ישר למחשב לבדוק מיילים פתאום משהו נכנס בי לראות את ההופעה בפומפיי אחרי כמה דקות אני מוצא את עצמי עם חיוך מאוזן לאוזן (נשבע לכם לא לקחתי כלום) כאילו לא ראיתי או שמעתי את זה שנים פתאום זה נראה לי הדבר הכי טוב שראיתי בחיי,איך אומרים כמו יין שמשתבח עם השנים ותאמינו לי שזה משובח. רציתי לדעת אם עוד מישהו הרגיש ככה פעם או משהו דומה? כל טוב לכם
 
שלום דימונד

כל פעם שאני רואה את OOTD אני מתרגש כאילו זה פעם ראשונה... שלא לדבר על אקוס והגרזן של יוג`ין. ברוך הבא לפורום..
 
בוודאי שהרגשתי

הרבה פעמים... עם הרבה אמנים שונים. אני לא יכולה לומר שדווקא הפלויד גורמים לי לחייך... אולי מלבד Piper at the Gates of Dawn. אבל לאחרונה היתה לי תגובה כזו ל-Village Green Preservation Society של הקינקס. זו שאלה טובה באמת. אני אכתוב דברים נוספים בהמשך.
 

buffa

New member
ועוד איך.

מוזיקה יכולה לגרום לי התעלות אמיתית. זה קורה לי עם פומפיי, הדי.וי.די של זפלין, סלינג אינגלנד של ג'נסיס, קליפורניה של מיסטר בנגל ולאחרונה גם קלוזינג טיימס של טום וויטס והצ'רצ'ילים. בכל שמיעה אני מגלה עוד משהו חדש, וזו הרגשה שאי אפשר לתאר.
 

Elinor BC

New member
אכן כן, מסכימה עם כל מילה

ואפילו זה ממש יותר.. פ"פ מדהימים ולשמוע אותם מביא לי אושר כל כך גדול. אגב, כמו שאחרים אמרו, לאוו דווקא רק פ"פ, יש המון אומנים אחרים שעושים גם תחושות נפלאות, אצל פ"פ זה פשוט בצורה מיוחדת ובלתי רגילה!
אגב ציף, הדיסק של הקינקס שכתבת , יש לי אותו, והוא ממש ממש ממש מעולה!! וואווווווו ,באמת אחלה של להקה.. יש לך המלצות נוספות של דיסקים שלה?
 
בשרשור השבת

יש המלצה על תוכנית רדיו של ה-BBC שתשודר השבוע, ושתתמקד באלבום קודם שלהם, Something Else. שווה להקשיב, גם לשירים שיושמעו וגם למה שסטיוארט מקוני יגיד עליו. אבל - וזה אבל גדול - מרבית החומר הטוב של הקינקס בשנות השישים הופיע על סינגלים ו-EPs. לכן אוסף סינגלים הוא פשוט הכרחי, למי שרוצים להכיר את הלהקה היטב. יש לציין, שהקינקס הקליטו עשרות רבות (להערכתי, בין 100 ל-200) שירים בשנות השישים. רובם מפוזרים על עשרות סינגלים, eps, אלבומים והקלטות שונות ומשונות. חלק מהשירים קיימים רק בדמואים; חלק רק בהקלטות של ה-BBC, וחלק בכלל נמכרו לאמנים אחרים, כמנהג התקופה - ואנתולוגיה שלהם אין. היו כמה נסיונות (הירואיים, יש לציין) של קינקולוגים שניסו לערוך דיסקוגרפיה מקיפה של כל ההקלטות והשירים של הלהקה. כמה מהנסיונות הם די מוצלחים, אבל אף אחד מהם לא הצליח להקיף את הכל. למרות זאת, אוסף של הסינגלים המרכזיים שלהם הוא נקודת התחלה טובה. בשנות השמונים השווקים בעולם היו מוצפים בעשרות אוספים זולים מכל מיני חברות קיקיוניות, בגלל ענייני זכויות יוצרים. כיום לשמחתי המצב כבר לא כך. מצד שני, קשה יותר למצוא אוספים טובים. הכלל, לדעתי, הוא פשוט לקחת פשוט את האוסף שבו הכי הרבה שירים, בחנות אליה אתם נכנסים. ממילא אין שיקולים של איכות הסאונד, מכיוון שלא היתה כזו כאשר השירים האלו הוקלטו. האוסף שאני נעזרת בו הוא זה שהוציאו EMI לפני מספר שנים, ונקרא פשוט The Kinks. הוא כולל 20 שירים, והעריכה (היינו בחירת השירים) היא טובה. חלק מהשירים הופיעו בסינגלים (בצד א' או בצד ב'), חלק מהשירים הופיעו באלבומים, וחלק אני לא זוכרת מאיפה הם. לא כל 'להיטיהם' מצויים כאן (היתה להם שרשרת ארוכה של להיטי ענק - סינגלים שהגיעו לראש המצעדים - עד 1968). you really got me - הסינגל השלישי שלהם, והשיר ששם אותם על המפה. tired of waiting for you sunny afternoon autumn almanac lola days plastic man waterloo sunse dedicated follower of fashion all day and all of the night victoria see my friends death of a clown where have all the good times gone? big black smoke powerman I'm not like everybody else אחד השירים החזקים של דייויס מאמצע שנות השישים. ההימנון של כל הנערים והנערות שמרגישים שהם "לא כמו כולם", ורוצים לבטא את עצמם. shangri-la sittig on my sofa top of the pops אפשר לומר המון על כל אחד מהשירים האלו, אבל אחסוך מכם. זו נקודת התחלה טובה, כאמור, למי שרוצים להכיר אותם.
 
איך נוצר הכאוס הזה...

היו להם מנהלים גרועים? או שיש סיבה אחרת? לדעתי זה אומר משהו שלילי על אופן התיחסותם למוסיקה שלהם. בלגן שלם!
 
זה לא אשמת הלהקה

תעשיית המוסיקה התנהלה אחרת, באותם ימים. זה היה עולם אחר, עם חוקים אחרים. ראשית, המוצר העיקרי בתעשייה היה סינגלים, לא אלבומים (עד 1967). אלבומים היו מוצר-משני, וכללו בעיקר fillers, היינו שירים 'נחותים', שהוקלטו במינימום זמן (כמה שעות אולפן). הדגש העיקרי היה על הפקת והוצאת סינגלים. סינגלים הוצאו במטרה אחת: להגיע לראש מצעדי הפזמונים. כל הזמרים והלהקות פעלו עפ"י עקרון זה, ללא קשר לסגנון מוסיקלי או מיקום גאוגרפי. מאמנים היה מצופה להוציא סינגל כל 3 חודשים בממוצע. לפעמים אפילו יותר. התפישה באותם ימים היתה שאמן לא יכול להרשות לעצמו שלא יהיה לו סינגל במצעדים, שאם לא כן, המתחרים יתפשו את מקומו, והוא "יישכח". שוב, עקרון זה חל על כל הזמרים, זמרות, להקות והרכבים, מכל סגנון ומקום שהוא. היום דבר כזה ייחשב ללא-נורמלי, ל-over-saturation של השוק, והתאבדות עסקית, אבל אז ככה התנהלו הדברים. תעשיית המוסיקה - כרגע נסתכל רק על אנגליה - נוהלה ע"י אנשים שברובם המכריע לא היו בני דורם של האמנים. הם היו אנשים מבוגרים, שפעלו עפ"י מודלים עסקיים שפותחו בשנות הארבעים והחמישים. הם לא הבינו רוק ולא ראו בו אמנות, אלא בידור זול להמונים ותו לא. שירים היו בעיניהם מוצר נחות, והם לא חשבו שסינגל ייזכר בתודעה הקולקטיבית מעבר למספר השבועות המוגבל שבו הוא מושמע ברדיו ו"צועד" במצעדי הפזמונים. שליטתם של אנשי העסקים האלו בתוכן היצירות היתה שליטה כמעט-מלאה. במרבית המקרים, הם הכתיבו ללהקות ולזמרים מה להקליט. זכרו, שעד הביטלס אמנים בד"כ לא כתבו את שיריהם בעצמם, אלא מנהליהם או אנשי חברת התקליטים הזמינו שירים עבורם אצל כותבי שירים מקצועיים. גם לאחר עליית הביטלס, המשיכו מנהלים עסקיים להכתיב לאמנים מה להקליט, במשך מספר שנים. במקביל, הם החלו גם ללחוץ על האמנים לכתוב שירים בעצמם - לא בגלל שרצו לעודד את התפתחותם האמנותית, חלילה, אלא בגלל שהם ראו בכך חסכון בעלויות ואפשרות להרוויח עוד כמה פאונדים על גבם של הצעירים. לאנשי התעשייה היתה גם שליטה על זכויות היוצרים, ועל השימוש במוצר (ההקלטה). מרבית האמנים הוחתמו על חוזי הקלטה כשהיו צעירים מאוד. רבים מהם - בעצם כולם - לא הבינו את המשמעויות העסקיות והכספיות של החוזים עליהם חתמו. חוזים אלו היו, במונחים של ימינו, חוזים נצלניים שעשקו את האמנים. הניצול נבע מכך שהמודל העסקי בו השתמשו אנשי התעשייה היה מודל מיושן, שכאמור התייחס לאמנים כבדרנים בלבד, לא כיוצרים, ולא צפה קריירה ארוכת טווח. כל הלהקות הבריטיות מהגל הראשון נפלו קרבן לחוזים כאלו. המצב החל להשתנות רק בסוף שנות השישים. אבל בינתיים, איבדו האמנים את השליטה על שיריהם. הם לא קיבלו תמלוגים ראויים, וחברות התקליטים הוציאו את השירים באיזה פורמט שרצו ומתי שרצו, לעיתים ללא התייעצות עם הלהקות. תקצר היריעה כאן מלתת תמונה מלאה. ריי דייויס בוודאי יכול לכתוב ספרים שלמים על כך - הוא אפילו כתב על זה אלבום שלם: Lola vs. the powerman and the moneygoround (אני תמיד מתבלבלת בשם). הסיבוכים העסקיים והכספיים של הקינקס ונסיונותיו של ריי לשמור על שליטה כלשהי בשיריו היו בין הידועים ביותר לשמצה בקרב הלהקות הבריטיות, וגרמו לריי לפחות להתמוטטות עצבים אחת. (ועוד דוגמא: מרבית שירי הביטלס אינם נמצאים בשליטת חברי הלהקה, עד היום) למיטב הבנתי, רק בשנים האחרונות - בעשור האחרון - התחילו לעשות סדר בעניינים האלו, וריי קיבל בחזרה את השליטה ברבים משיריו. הוצאתו של האלבום הכפול עם הקלטות ה-BBC שעשתה הלהקה, הוא אחד מהסימנים לסדר החדש. ההוצאה המחודשת המשולשת של Village Green היא בעצם אנתולוגיה, המאגדת שירים שהוקלטו בתקופה מסויימת (סוף 1967 ו-1968), ונותנת תמונה אמינה על נקודת הזמן הזו בהסטוריה של הלהקה. אבל חוץ מאלו, אין אנתולוגיה מסודרת של תור הזהב של הקינקס. עשרות רבות של שירים מפוזרים כיום, כאמור, בין האלבומים הרשמיים ובין אוספים שונים ומשונים, שחלקם יצאו לפני שנים ולא ניתן להשיגם. חלק מהשירים יצאו רק בצד ב' של סינגלים, וקשה למצוא אלבומים המכילים אותם. אפילו האתר המקיף ביותר של הקינקס ברשת www.kinks.it.rit.edu לא הצליח לעשות סדר בבלגן. הנסיון המוצלח ביותר הוא ספר שכתב לפני כמה שנים קינקולוג אחד, ובו הוא מונה את כל השירים שהקינקס הקליטו, לפי סדר יציאתם הכרונולוגי. אבל גם הוא לא בטוח היכן נמצא כיום כל אחד מהשירים, והוא לא כלל בספר שירים שהוקלטו רק כדמואים או שנמכרו לאמנים אחרים - שירים שחשיבותם לעיתים אינה נופלת מזו של שירים "רשמיים". בקיצור, אם מישהם מחפשים נושא לתזה - זה רעיון אפשרי.
 

One Echoe

New member
ההרגשה הזאת, שאתה מתאר,

מוכרת לי כ"כ. בפעם הראשונה שראיתי פומפיי, ובעצם, ב3-4 פעמים הבאות התרגשתי שאשכרה היו מצבים שגם ירדו לי דמעות. גם של עצב, עצב על זה שפשוט אין עוד להקות כאלו ואין עוד תרבות כזאת. וגם משמחה, לראות להקה כזאת, 4 נגנים...עושים מוזיקה כ"כ מיוחדת. והמוזיקה עצמה...פשוט...איאפשר להסביר..
 

avki

New member
בלה בלה, מסכים עם כולם

הרגשה בלתי ניתנת לתיאור. מדהים ומרומם ברמות שלא יאומנו.
 
אולי בגלל...

שהמוסיקה שלהם כ"כ מרתקת וסוחפת, שאתה רוצה לראות את זה ויזואלית מרוב מחשבות שעוברות בראש כששומעים את השיר. מזל שיש לנו את פומפיי ואחרות מבוטלגות.
 

The Diamond

New member
סליחה על התגובה המאוחרת

תודה לכולכם עכשיו אני יודע שאני לא לבד,מה שכן אני תמיד ישמע פינק פלויד כי דברים טובים סליחה מצויינים לא מחליפים בחיים. שבוע מוצלח שיהיה לכולכם.
 
למעלה