חוויה פוגעת במסעדת "אואזיס" בתל אביב

Meirav Flum

New member
חוויה פוגעת במסעדת "אואזיס" בתל אביב

לחברתי ולי יש מסורת של חגיגת ימי הולדת על ידי בחירת מסעדה מיוחדת לנסות. קרה ופיספסנו פגישה ביום הולדת שלה ואחרי זה בשלי אך סימנו לנו את מסעדת אואזיס להתנסות וכמה שמחנו שתאום ספונטני של ארוחת ערב לווה בהודעה מהמסעדה שיש מקום.
הערב התחיל נחמד- חברתי התברברה בדרכים ואני ישבתי בינתיים על הבר ופיטפטתי עם הבחור שאייש אותו ועם השפית שישבה על הבר אף היא. חברתי הגיעה וקיבלנו שוט של בלאדי מרי שמכינים במקום וטעימה מתה ההיביסקוס שגם אותו הם מכינים. רצינו לנסות כמה שיותר מנות אז החלטנו ללכת על ארוחת טעימות- 5 מנות (לא זוכרת אם הקינוח בנוסף או חלק מהחמש) אישיות זהות וכוס יין ב-250 ש"ח לאחת. התחלנו עם סלט קישוא רומאי חי עם רוטב לימוני וזילופי פרמזן. אחרי כמה טעימות חברתי ביקשה להחזיר את המנה כי היא טובעת ברוטב והמטבח הוציא לה מנה מתובלת פחות, אני אכלתי את שלי עד תום כי אני אוהבת לימון. המנה השניה היתה גבעולי בצל ירוק עטופים בנתח בשר פרוס דק ולצידם מעין ריבת תה מעושן. הבשר היה עשוי מעט מדי לטעמי, ולחברתי שאוהבת בשר נא זה היה ממש עשוי והיא לא אהבה את הריבה. אחרי שתי המנות עצרנו וקראנו לבחור ששרת אותנו. הסברנו לו שהמנות לא היו לטעמה של חברתי ואולי כדי לעצור את הטעימות בשבילה ופשוט להזמין לה מנה שנראית לה מהתפריט. הוא הציע שנמשיך למנה הבאה- סלט אנדיב עם לבבות ארטישוק בטמפורה, ואחריה נחליט איך להמשיך. המנה הגיעה, אני הזמנתי גם כוס של תה ההיביסקוס בינתיים והתחלנו. חברתי מיד אמרה שהסלט שלה מוצף ברוטב שמשתלט על הכל וגם שלי היה קצת מוגזם. אף אחת מהמנות שיצאה לא היתה מושלמת. לחברתי זה היה בלתי אכיל ועבורי זה היה נסבל בקטע של "זה לא מדהים אבל זה בסדר..."
קראנו שוב לבחור שטיפל בנו ובשלב זה השפית התרגזה והביעה את מורת רוחה בקול הולך ומתגבר. היא החלה לצעוק עלינו, להביך אותנו ולמשוך את תשומת לב שאר הסועדים במסעדה. היא צעקה על חברה שלי שאין לה זכות לבקר את האוכל שלה, שהיא עובדת קשה על יצירת המנות וכל מרכיב הכרחי ואם זה לא מוצא חן בעיניה שתצא מהמסעדה ולא תחזור. חברה שלי התנצלה עמוקות והיתה עם דמעות והבחור ששרת אותנו ניסה לקרר את האוירה, ביקש אפילו מהשפית שתצא להתקרר וניסה לשכנע את חברה שלי שיוציא לה מנה אחרת ושאני אמשיך לאכול. אני ניסיתי להתערב ולהגיד שאף אחד לא מזלזל בעבודתה או בכישרונה וזה בסך הכל עניין אישי של טעם אך השפית בשלה המשיכה לצעוק ובאיזה שלב צעקה עלינו שהאוכל שאכלנו עליה ו" get the fuck out of my restaurant". . אני לא הייתי מוכנה להשאר אחרי זה (ובדיעבד אולי היינו צריכות לעזוב ברגע שזה התחיל אבל הבחור ששרת אותנו באמת ניסה להרגיע את האוירה ולרצות אותנו אז לא היה לי נעים ממנו). ארזנו את חפצינו, ביקשנו מהבחור חשבון והוא ענה שהשפית אמרה שאנחנו לא משלמות. אמרתי לו שלא ביקשנו ארוחת חינם ויש לי כוונה מלאה לשלם על מה שאכלתי אך הוא סרב. בדרך החוצה עצרתי ליד השפית ואמרתי לה שהיא טענה כי היא עבדה קשה על האוכל שהוגש לנו וגם אנחנו עובדות קשה ומה שרצינו זה להגיע למסעדה ולהנות מערב נעים וטעים והיא הרסה זאת עבורינו.
 
וואו! רפי אדר בדמות אשה הגברת השפית.

אין ספק שזו לא התנהגות של בעל מסעדה. לא כך פותרים אי הבנות.

מצד שני, וזה אני טוענת תמיד בלי קשר למקרה הספציפי הזה - לא מחזירים מנה רק כי היא לא טעימה ובמקרה הזה מדובר בשלוש מנות מתוך שלוש...זה נשמע בפירוש ענין של טעם אישי של חברתך [וכך גם טענתן] עובדה שלך זה לא הפריע.

ומצד שלישי - 3 מתוך 5 מנות בתפריט של 250 ש"ח מבוססות על ירקות [עם 'נגיעה' של בשר דק...] - יקר, לא?
 

Meirav Flum

New member
כל מסעדה והגישה שלה לגבי החזר מנות

אני לא נוטה להחזיר מנות ש"סתם" לא טעימות לי אלא אם משהו השתבש נוראות. ברוב המקומות שואלים כשרואים מנה עומדת שלמה ולפעמים מציעים להחליף או פשוט מורידים מהחשבון. אני כן מחזירה מנה שלא נעשתה לפי הזמנתי- הוכנס מרכיב שציינתי מפורשות להוציא או מידת עשיה לא טובה, אם הפרוטאין מרגיש לא טרי או מקולקל (קרה לי עם פירות ים) או אם הגזימו עם מלח (גם קרה ולא תמיד החזרתי).
העניין הוא בהחלט המחיר של הארוחה והרצון שלי שבמחיר הזה החברה תצא שבעה כי לטעמה זה לא היה אכיל. הבעיה לא היתה רק במרכיבים לא טעימים אלא בבישול יתר ועודף רוטב- מי מאיתנו אוהב מרק רוטב בו שוחים ירקות טריים?
מבחינתי האוכל היה אכיל אבל לא עשה רושם וזה היה מסתיים בזה שלא אחזור לחוויה נוספת אבל אפילו לא הייתי טורחת לכתוב פה על ארוחה לא מרשימה ולא מלהיבה אלא מעבירה הלאה.
 
אבל אתן בעצמכן טענתם שמדובר בטעם אישי...ולדעתי מה שהקפיץ

לגברת [שמאוד מחזיקה מעצמה...על מה בדיוק?] היה החזרת 3 מנות מתוך 3. תסכימי איתי שזה קצת מוגזם כפי שאני לגמרי מסכימה איתך שהתגובה שלה הייתה מוגזמת ולא ראויה בשום קנה מידה.
ושיהיה ברור, אני מניחה שגם אני הייתי מתאכזבת משלוש מנות כאלה מתוך תפריט של 5. אולי זו הסיבה שמעולם לא הגעתי לשם כי הדיווחים על המנות שם לא עשו לי את זה מעולם.
 

Meirav Flum

New member
אבל לא החזרנו 3 מנות

הראשונה הוחזרה, השניה נאכלה אף שהיא לא נהנתה ממנה, שיתפנו את נותן השרות בחוות הדעת וביקשנו עיצה, קיבלנו את השלישית ו all hell broke loose
 
סליחה שלא הבנתי נכון. אז רק שתיים כי הבנתי שהפיצוץ קרה

כשקראתם לבחור במטרה להחזיר, לא? בכל מקרה, זה לא ממש משנה כי כך או כך זו לא התנהגות של נותנת שרות.
 

Meirav Flum

New member
הוא ביקש לדעת על המנה השלישית

כפי שאני הבנתי אחרי שביקשנו לעצור את הטעימות והוא המליץ להמשיך לעוד מנה הוא רצה שנגיד לו אם גם היא לא תערב לחיכה הוא ישוב ויעזור לנו להחליט כיצד להמשיך ומה להזמין. הוא היה מאד סבלני ועוזר, השפית לא נתנה לו לעשות את העבודה שלו.
 
חייבת לציין שאני לא מופתעת

מראיונות איתה בתקשורת וסיפורים בעבר התרשמתי שמדובר באישה עם פתיל קצר.
&nbsp
אבל אני כן מסכימה עם הסבתא, נכון שזה מבאס לקבל מנה שהיא לא לטעמי, אבל זו לא עילה להחזרה שלה.
 

salo22

New member
גם לי המילה הראשונה שעלתה לראש היא וואו


וואו וואו וואו.. לחלוטין לא צעד חכם מצד רימה, נראה לי שאתן בדרך להיות סלבריטיז, בעוד אחד מסיפורי סולקתי בבושת פנים על ידי השף מהמסעדה והאוכל בהחלט היה די גרוע..
ועכשיו במעט יותר רצינות (רק מעט), אם הייתי לוקח ארוחת טעימות של 5 מנות ב 250 ש"ח ושלושת המנות הראשונות היו עם חומרי הגלם שתיארת, הייתי מתחיל להתבאס באמצע..
מצד שני חברה שלך נשמעת בהחלט סועדת "בעייתית" ובררנית מאוד, במקרה הזה לא ברור לי איך לוקחים תפריט טעימות. מבחינתי אם כבר לוקחים כיוון מסויים ולא סופר נהנים, אז כן, "צריך לבלוע" ומינימום כותבים אחרי זה ביקורת לא טעימה, זה קורה כל הזמן ואי אפשר להגיד שהאוכל היה מקולקל..
מצד שלישי, שפית או ווטאבר בירבורים בהגדרה, צריכה ללמוד להיות מאוד קשובה ואינטיליגנטית כדי לפתור משברים ולעבוד גם עם הלקוח הכי בררני בעולם, אם היא לא כזו מלכתחילה..
ומכאן בטח הולך להתפתח שירשור פלצת מלא תמרות עשן וזיקוקים בנושא.. מאגניבבבב, נתרווח
אבל סה"כ באמת, פרופורציה, אף אחד לא מת, קצת ויכוחים על טעמים..
 

Meirav Flum

New member
באמת שלא ניסינו לעשות רעש

שיתפנו את הבחור ששרת אותנו בחוויה האישית שלנו והתייעצנו כיצד להמשיך. עצתו היתה להמשיך בטעימות ולא להפסיק ולבחור מנה ספציפית והוא כן ביקש שנשתף אותו אם המנה לא לטעמינו על מנת למצוא פתרון שירצה אותנו. לא התלהמנו, לא קיללנו, לא צעקנו ולחלוטין הסכמנו שמדובר בטעם אישי וביקשנו המלצות שעונות על הטעם של חברה שלי. היא בדרך כלל לא בררנית ונהנית לנסות דברים חדשים, הארוחה האחרונה שלנו היתה בשילה וניסינו מבחר רחב מהתפריט ומאאד נהננו. זה ענין אישי וזה גם מה שאמרנו לשפית אך בשלב זה שום דבר לא עצר אותה.
 

salo22

New member
אני בטוח שהייתן יותר מבסדר גמור


יש כנראה לא מעט שפים קפריזיים בארץ, הסיפורים רק נערמים. כולה אוכל התחום הזה, לא מדעי האטום..
 

Nרב

New member
התגובה האחרונה שלך לשפית בדרכך החוצה הולמת מאד

כמו שהיא עובדת קשה - גם אתן ומגיע לכן לקבל ארוחה הולמת. נכון שלא מחזירים מנה רק כי היא לא טעימה אבל אם עצרתם באמצע והצעתם לחזור לתפריט רגיל - היו בהחלט צריכים לזרום אתכם...
 

החתולית

New member
האמת היא שאני לא יודעת איך להגיב

אחרי שכבר אמרתי: מה?????? את רצינית????? וגם וואו.
&nbsp
גם אם לוקחים בחשבון שלא נהוג להחזיר מנות כי הן לא טעימות, את מתארת התנהלות עניינית והגיונית שלכן. לא באתן בטענה, ועשיתן הכל כדי להנות מהארוחה.
&nbsp
תגובה כמו שאת מתארת, אינה ראוייה בכל מצב, ואני שמחה לקרוא בהודעה נפרדת, שבסופו של דבר הערב הסתיים טוב במקום אחר.
 

Gרר

New member
מה שאותי הכי מתסכל בסיפור

זה שתמיד כשמישהו מגיע לפורום וכותב על אכזבה מארוחה כלשהי שלא היתה לטעמו ומישהו מצוות המסעדה ייכנס להגיב - התגובה ב-99% מהמקרים תהיה "חבל שלא אמרת לצוות המסעדה במקום להגיד לפורום ולכתוב דיווח מאוכזב". ואם מישהו מהמסעדה לא יכתוב את זה אז כבר מישהו מבאי הפורום ישאל אותו והרי כמעט בכל מסעדה המלצרית תגיע על פי כללי הפרוטוכול לשאול "טעים לכם?" ולעד תהיה הדילמה - אם לא נראה שיש פגם בסיסי בהכנת המנה אלא סתם לא טעים לי, מה אני צריך לענות לה במקרה הזה?

מהניסיון של עצמי - ברוב המקרים אני אפטור אותה ב"הכל בסדר" ואתאכזב לי בשקט, ואני חייב להודות שלא פעם אני מרגיש כאילו אני באמת לא בסדר שאני "מחליק" למלצרית כי הרי כולם אומרים שאם לא טוב - צריך להגיד ולא לשמור בבטן ולמחרת לכתוב בפורום לא היה לי טעים.

ואז בא הסיפור הזה, שברור לגמרי שאנשים לא התלוננו כדי לקבל פיצוי אלא באמת לנסות לתקן מצב תוך כדי תנועה ולצאת משם עם טעם טוב בפה בלי תרתי משמע, ו... הנה מה שיצא מזה. מחזיר לי מחדש את כל הטראומה מה"הכל בסדר" של המלצרית ומחזיר אותי מחדש לקליפה. זהו. מעכשיו במסעדה "הכל בסדר" ואת מה שיש לי להגיד אני אכתוב וזהו...

אבל ברצינות - אפשר להבין למה שף מתוסכל ממנה שלא התקבלה טוב אצל סועד, אבל מרגע שיצאת מהמטבח הפרטי שלך בבית לעולם הגדול ואתה מגיש את המנות שלך במסעדה לקהל של סועדים - צריך גם לדעת להבליג וללכת לקראת הסועד - כל עוד ברור שהוא באמת רוצה לסיים ארוחה עם טעם טוב, הפעם כן תרתי משמע, ולא סתם קרציה שמחפשת לקבל פיצוי.

וכיוון שגם מחוויות שליליות צריך ללמוד - אז הייתי מציע לחברה שלך וגם לכל מי שהוא יותר "בעייתי" בטעם שלו - לוותר לחלוטין על ארוחת טעימות. כבר עדיף להזמין כמה מנות ולהתחלק. ככה גם אפשר לעצור את הארוחה מתי שרוצים וגם לשנות את מהלכה תוך כדי.
 

Meirav Flum

New member
החברה יוצאת בעייתית מהסיפור אבל היא ממש לא

אם כבר אני תופסת מעצמי יותר בררנית ממנה. אני בדיוק כמוך- לא מתלוננת בדרך כלל וגם את הארוחה הזו הייתי מעבירה ב" חבל שעלה כלכך הרבה אבל זה מה יש". מה שהוציא אותי מהארון זה ההתלהמות של השפית שהיתה פשוט לא ראויה.
אכלנו במקומות שונים ברמות הנאה שונות אבל מעולם לא נתקלנו בהתנהגות כזו.
החברה הציעה את הטעימות כדי לנסות כמה שיותר מהתפריט שנשמע מאד טעים ואני ביקשתי שתהינה צלחות נפרדות כי הייתי קצת מדבקת.
 

Gרר

New member
חשוב רק לציין לא כתבתי את הסיפא בטון מאשים

אלא באמת יותר כהמלצה. סך הכל אם יש המסעדה מציעה ארוחת טעימות ועל פניו המנות שם נראות לך - אתה לא אמור להתחיל לשאול על הקרביים של כל מנה אלא לזרום עם הרעיון ולקוות לטוב. אבל באופן כללי אני משתדל להמנע מארוחת טעימות. לא אוהב להיות "שבוי" במסגרת מאד מאלצת של מנות אלא לנסות את מה שנראה לי הכי מעניין בתפריט ואם זה כל כך מוצלח אז תמיד אפשר להגיע לביקור נוסף ולדגום מנות נוספות.
 

החתולית

New member
מהדברים שמירב כתבה עולה שאף אחת מהן לא בעייתית

מבחינת הטעמים וההעדפות.
&nbsp
הן רצו מסעדה מעניינת ואואזיס היא אכן מסעדה לא שגרתית ומעניינת. עד כדי כך לא בעייתיות, שהסכימו להצעת המלצר לנסות מנה נוספת מארוחת הטעימות.
&nbsp
אילו אני השפית, הייתי שמחה להצעה של הלקוחות לוותר על המשך ארוחת הטעימות, ולעבור להזמנת מנה אחת במקום השתיים שצריכות לבוא בהמשך.
 

erezavn

New member
כמה מסקנות...

אואזיס היא לא מסעדת קונצנזוס... המנות לא שגרתיות ולכן סביר שרבים לא יאהבו ולא יתחברו לאוכל. ארוחת טעימות בכזה מקום, בה אין אפשרות בחירה, היא בגדר סיכון קולינרי והיא ודאי משהו שלא מתאים לכל אחד...
(אני אישית הייתי לפני כשנה ומאד אהבתי, אבל הזמנתי מהתפריט הרגיל).

אם 2 מנות ראשונות מתוך תפריט של 5 מנות, אינן מוצלחות ואינן לטעם הסועד, הצוות צריך לעצור ולעשות חושבים, לוותר על המשך הארוחה ולאפשר בחירת מנות סטדנרטיות מהתפריט. זה הצעד החכם לעשות ולטעמי טעו במסעדה שלא עשו זאת.

שפית (מוכשרת וטובה ככל שתהיה) לא יכולה לבוא לסועד ולומר לו שאין לו זכות לבקר את האוכל שלה. גם אוכל במסעדת 3 כוכבים הוא בר ביקורת. שף צריך להבין שלפעמים יש סועדים שלא מתחברים לאוכל שלו ולקבל את זה. מותר להתבאס מזה אבל זו לא עילה להגיב באימפולסיביות ובאגרסיביות כמו שרימה הגיבה, ודאי לא לעיני כל שאר הסועדים.

ואיזה מסכן המלצר... אני מקווה ששלום לו...
 
למעלה