אשה מרציפן
New member
חוויות שירות - אם יש כאן עדיין מי שיקרא
בין חוויות השירות שהיו לי לאחרונה נמנית חוויה הזויה שאני פשוט חייבת לשתף:
פרולוג: התבקשתי להשיג מוצר מסוים שמסתבר שלא כל כך פשוט למצוא אותו - בשביל הבהירות אשתף שמדובר במארזי דבש אישיים בכשרות מאוד ספציפית. בירור ראשוני שעשיתי העלה שאת הדיל הטוב ביותר אפשר להשיג דרך מכוורת מסוימת שממוקמת... לא קרוב אלי. לא התעצלתי ופניתי אליהם, ונמסרו לי פרטים של נקודת שיווק קרובה לבייתי שמוכרת מוצרים שלהם.
התקשרתי למספר של אותה חנות (יותר פשוט), וכשזכיתי למענה הזדעזעתי על ההתחלה: לא הספקתי לומר שתי מילים לפני שזכיתי לתגובה: "מה זה??? את מדברת מתוך מקלט?? לא אמרו לך שהמלחמה כבר נגמרה???" (סימני השאלה אפילו לא קרובים לשקף את הטון). כשהוא אפשר לי לדבר וגילה שהוא כן שומע אותי, הוא המשיך לגרום לי לתחושה לא סימפטית עם חקירות למה אני מעוניינת דווקא בסוג דבש הזה ולמה בגודל הזה ולמה לא יותר גדול (שגם עולה יותר) ולמה דווקא הכמות הזאת ומה אני הולכת לעשות עם זה (לפתות דובים. מה זו השאלה הזאת?).
במקרה אחר הייתי מסיימת את השיחה הרבה קודם, הפעם הייתי דיי זקוקה למוצר הזה שגיליתי כאמור שלא כל כך נפוץ במחוזותינו, אז המשכתי לנסות, ובסוף הוא אמר שאם אתקשר אליו למחרת בבוקר הוא יוכל "לברר".
next - התקשרתי למחרת בבוקר. הצלחתי לתפוס את האדון רק בסביבות השעה 10:30, לא התלוננתי על זה אבל הוא כנראה חש בצורך להסביר למה הוא לא היה זמין בזמן שאמר לי להתקשר בבוקר, ופצח מייד בהסבר מייגע בנימה לא סימפטית ש"את צריכה להבין שאת התקשרת לבני ברק, ובבני ברק היום מתחיל רק ב-12:00 כי לפני זה כולם ישנים". מעניין, אני גרה על גבול בני ברק כבר לא מעט שנים ומבלה בעיר לא מעט ואפילו מצאתי את עצמי שם לא פעם בשעות בוקר באמת מוקדמות (סניף קופ"ח שלי ממוקם בבני ברק ושם אני עושה בדיקות דם) והרחובות תמיד הומים ומלאים אדם גם בשעות מוקדמות בהרבה (למשל - 7 בבוקר). אני נוהגת תמיד להתלוצץ שמי שטוען שתל אביב היא עיר ללא הפסקה, כנראה שלא מכיר את בני ברק. אותו משווק קוקו המשיך לנסות לשכנע אותי שבבני ברק אין סיכוי לתפוס אף אחד לפני 12 כי כולם ישנים. אחרי ההסבר המייגע הזה הוא אמר שאין בעיה והוא יתקשר לברר לי ויעדכן אותי כשתהיה לו תשובה. אני בינתיים פצחתי במרתון בירורים איך אני משיגה את המוצר ממקום אחר, אפילו במחיר יותר גבוה ובנסיעה ליעד מרוחק כי כפי שהובן כבר - הוא לא יצר לי ממש חשק לקנות ממנו.
כעבור פרק זמן קצר הבחור התקשר ואמר שאין בעיה, הוא יכול להזמין לי, אמר כמה זה יעלה (הפקיע מחיר בטירוף, עשה לעצמו רווח של כ-70% להערכתי) ואני עשיתי טעות איומה מסתבר, ושאלתי אותו מתי יהיה אפשר לבוא לאסוף. למה טעות? כי בתגובה לשאלה הוא ממש תקף אותי, שהוא עוד לא הזמין כי קודם רצה לבקש ממני אישור למחיר, ושהוא לא יכול לדעת כמה זמן ייקח עד שזה יגיע אליו (זה לא חלק מהבירור שעשית? אתה לא יודע באיזו תדירות מגיעה אליך סחורה מספק שאתה עובד איתו?) וכשניסיתי להסביר שאני רוצה לדעת את פרקי הזמן כי אני זקוקה לזה בימים הקרובים התגובה הייתה משהו בסגנון "גברתי הנכבדה מאוד!!! אני לא יכול לדעת אם זה יהיה אצלי עוד שעתיים, בערב או בעוד יומיים!!!".
השורה התחתונה - כמובן שרכשתי בסוף במקום אחר, אפילו עלה לי פחות והשירות היה אדיב ונעים. אני באמת לא מבינה את האדם הזה, שלפי מה שהבנתי הוא בעל העסק, ומתנהל בצורה כזאת, מה גם שהייתי מצפה מבעל עסק בבני ברק שייקח בחשבון שאשה שמתקשרת אליו עשויה בהחלט להיות חרדית אז בוטות שכזאת אפילו יותר לא מתאימה.
ועוד קוריוז קטן: בין לבין התקשרתי למכוורת עצמה כדי לברר מי עוד מוכר את הדבש שלהם באזור שלי, וזכיתי לתגובה מוזרה משהו - כששאלתי איך אפשר לרכוש מוצרים שלהם באזור בני ברק זכיתי לתגובה בנימה אנטיפטית "אנחנו לא עושים משלוחים לבני ברק". כשעניתי שלא שאלתי על משלוחים אלא על חנויות שמוכרות את המוצרים שלהם התגובה הייתה "אף אחד לא קונה מאיתנו בכמויות קטנות שכאלו". דווקא רציתי כמות גדולה יחסית, מה גם שההיגיון אומר שבתקופה שלפני ראש השנה משווקים בבני ברק יקנו בכמויות גדולות וימכרו לאנשים שונים כמויות שונות, כולל צנצנות בודדות, אבל כנראה שההיגיון השיווקי שלי עובד שונה משלהם, וכך גם ההיגיון השיווקי של המקום בו רכשתי בסופו של דבר את הדבש, שהחזיקו כמויות גדולות של דבש במארזים שונים (ממכוורת אחרת) ולפי כמות הלקוחות שהסתובבו אצלם, נראה שהם יודעים מה הם עושים.
והעיקר - שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה ולא ניתקל באנשים חמוצים שכאלו!
בין חוויות השירות שהיו לי לאחרונה נמנית חוויה הזויה שאני פשוט חייבת לשתף:
פרולוג: התבקשתי להשיג מוצר מסוים שמסתבר שלא כל כך פשוט למצוא אותו - בשביל הבהירות אשתף שמדובר במארזי דבש אישיים בכשרות מאוד ספציפית. בירור ראשוני שעשיתי העלה שאת הדיל הטוב ביותר אפשר להשיג דרך מכוורת מסוימת שממוקמת... לא קרוב אלי. לא התעצלתי ופניתי אליהם, ונמסרו לי פרטים של נקודת שיווק קרובה לבייתי שמוכרת מוצרים שלהם.
התקשרתי למספר של אותה חנות (יותר פשוט), וכשזכיתי למענה הזדעזעתי על ההתחלה: לא הספקתי לומר שתי מילים לפני שזכיתי לתגובה: "מה זה??? את מדברת מתוך מקלט?? לא אמרו לך שהמלחמה כבר נגמרה???" (סימני השאלה אפילו לא קרובים לשקף את הטון). כשהוא אפשר לי לדבר וגילה שהוא כן שומע אותי, הוא המשיך לגרום לי לתחושה לא סימפטית עם חקירות למה אני מעוניינת דווקא בסוג דבש הזה ולמה בגודל הזה ולמה לא יותר גדול (שגם עולה יותר) ולמה דווקא הכמות הזאת ומה אני הולכת לעשות עם זה (לפתות דובים. מה זו השאלה הזאת?).
במקרה אחר הייתי מסיימת את השיחה הרבה קודם, הפעם הייתי דיי זקוקה למוצר הזה שגיליתי כאמור שלא כל כך נפוץ במחוזותינו, אז המשכתי לנסות, ובסוף הוא אמר שאם אתקשר אליו למחרת בבוקר הוא יוכל "לברר".
next - התקשרתי למחרת בבוקר. הצלחתי לתפוס את האדון רק בסביבות השעה 10:30, לא התלוננתי על זה אבל הוא כנראה חש בצורך להסביר למה הוא לא היה זמין בזמן שאמר לי להתקשר בבוקר, ופצח מייד בהסבר מייגע בנימה לא סימפטית ש"את צריכה להבין שאת התקשרת לבני ברק, ובבני ברק היום מתחיל רק ב-12:00 כי לפני זה כולם ישנים". מעניין, אני גרה על גבול בני ברק כבר לא מעט שנים ומבלה בעיר לא מעט ואפילו מצאתי את עצמי שם לא פעם בשעות בוקר באמת מוקדמות (סניף קופ"ח שלי ממוקם בבני ברק ושם אני עושה בדיקות דם) והרחובות תמיד הומים ומלאים אדם גם בשעות מוקדמות בהרבה (למשל - 7 בבוקר). אני נוהגת תמיד להתלוצץ שמי שטוען שתל אביב היא עיר ללא הפסקה, כנראה שלא מכיר את בני ברק. אותו משווק קוקו המשיך לנסות לשכנע אותי שבבני ברק אין סיכוי לתפוס אף אחד לפני 12 כי כולם ישנים. אחרי ההסבר המייגע הזה הוא אמר שאין בעיה והוא יתקשר לברר לי ויעדכן אותי כשתהיה לו תשובה. אני בינתיים פצחתי במרתון בירורים איך אני משיגה את המוצר ממקום אחר, אפילו במחיר יותר גבוה ובנסיעה ליעד מרוחק כי כפי שהובן כבר - הוא לא יצר לי ממש חשק לקנות ממנו.
כעבור פרק זמן קצר הבחור התקשר ואמר שאין בעיה, הוא יכול להזמין לי, אמר כמה זה יעלה (הפקיע מחיר בטירוף, עשה לעצמו רווח של כ-70% להערכתי) ואני עשיתי טעות איומה מסתבר, ושאלתי אותו מתי יהיה אפשר לבוא לאסוף. למה טעות? כי בתגובה לשאלה הוא ממש תקף אותי, שהוא עוד לא הזמין כי קודם רצה לבקש ממני אישור למחיר, ושהוא לא יכול לדעת כמה זמן ייקח עד שזה יגיע אליו (זה לא חלק מהבירור שעשית? אתה לא יודע באיזו תדירות מגיעה אליך סחורה מספק שאתה עובד איתו?) וכשניסיתי להסביר שאני רוצה לדעת את פרקי הזמן כי אני זקוקה לזה בימים הקרובים התגובה הייתה משהו בסגנון "גברתי הנכבדה מאוד!!! אני לא יכול לדעת אם זה יהיה אצלי עוד שעתיים, בערב או בעוד יומיים!!!".
השורה התחתונה - כמובן שרכשתי בסוף במקום אחר, אפילו עלה לי פחות והשירות היה אדיב ונעים. אני באמת לא מבינה את האדם הזה, שלפי מה שהבנתי הוא בעל העסק, ומתנהל בצורה כזאת, מה גם שהייתי מצפה מבעל עסק בבני ברק שייקח בחשבון שאשה שמתקשרת אליו עשויה בהחלט להיות חרדית אז בוטות שכזאת אפילו יותר לא מתאימה.
ועוד קוריוז קטן: בין לבין התקשרתי למכוורת עצמה כדי לברר מי עוד מוכר את הדבש שלהם באזור שלי, וזכיתי לתגובה מוזרה משהו - כששאלתי איך אפשר לרכוש מוצרים שלהם באזור בני ברק זכיתי לתגובה בנימה אנטיפטית "אנחנו לא עושים משלוחים לבני ברק". כשעניתי שלא שאלתי על משלוחים אלא על חנויות שמוכרות את המוצרים שלהם התגובה הייתה "אף אחד לא קונה מאיתנו בכמויות קטנות שכאלו". דווקא רציתי כמות גדולה יחסית, מה גם שההיגיון אומר שבתקופה שלפני ראש השנה משווקים בבני ברק יקנו בכמויות גדולות וימכרו לאנשים שונים כמויות שונות, כולל צנצנות בודדות, אבל כנראה שההיגיון השיווקי שלי עובד שונה משלהם, וכך גם ההיגיון השיווקי של המקום בו רכשתי בסופו של דבר את הדבש, שהחזיקו כמויות גדולות של דבש במארזים שונים (ממכוורת אחרת) ולפי כמות הלקוחות שהסתובבו אצלם, נראה שהם יודעים מה הם עושים.
והעיקר - שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה ולא ניתקל באנשים חמוצים שכאלו!