חוויות שירות מסוג אחר

חוויות שירות מסוג אחר


למי שתוהה מדוע לא נצפיתי בפורום בימים האחרונים אז אולי הבנתם מהכותרת: מצאתי את עצמי במצב רפואי פחות שגרתי שכלל התרוצצויות בין נותני שירות מהסוג של "שלא נצטרך", כולל ביה"ח.

ומה יש לי לספר? אני אתחיל עם השורה התחתונה דווקא: פיזית אני לא במיטבי, אבל בינתיים אני דיי מרוצה מה"שירות". זה התחיל בכך שקלטתי שקורה משהו לא טוב, והתקשרתי למוקד האחיות בקופ"ח. אחות אדיבה הקשיבה למה שסיפרתי, שאלה כמה שאלות, ואמרה לי להמתין בזמן שהיא תבקש לארגן לי תור דחוף לרופא בהתמחות הרלוונטית, לא לפני שווידאה אם הכתובת שמופיעה לה נכונה ושאני באמת נמצאת באזור המדובר. למעשה הייתי בעבודה, וזה היה מאוד נבון מצידה לשאול ולוודא - רוב האנשים מרוב לחץ לא היו חושבים על זה בכלל וזה ידוע שלא חסרים אנשים שהכתובת שלהם בקופ"ח לא מעודכנת.

נציגה שהועלתה (שהוצגה כ"נציגה בכירה") מסרה לי את שם וכתובת הרופאה שהסכימה לקבל אותי דחוף, אמרה לי את שמה של המזכירה אליה אני צריכה לפנות ואיחלה לי רפואה שלמה. אחרי פחות משעה כבר הייתי בדרכי למיון אחרי בדיקה יסודית של אותה רופאה וסיוע מקצועי של אותה מזכירה. בביה"ח דברים הלכו קצת אחרת, אבל השורה התחתונה היא שיצאתי פחות או יותר בתחושה טובה מבחינה מנטלית - אמנם מבחינה פיזית אני לא במיטבי, אבל הרגשתי שאני בידיים טובות מבחינת הרופאים שהייתי אצלם, שהיו סבלנים, חביבים והסבירו לי כל מה שעושים וצריכים לעשות. אולי זה היה בגלל שמדובר במחלקה לא מאוד עמוסה, אולי כי היה מדובר ברופאים צעירים יחסית שעוד לא נשחקו? (אחת הרופאות שטיפלו בי נראית כל כך צעירה שתהיתי איך זה שהיא באמת רופאה, עד שקלטתי מה שמה והבנתי ש... בצה"ל היא לא הייתה
), אבל בכל מקרה יצאתי בתחושה מעודדת. לצד זאת, על חלק מעובדי המנהלה/פקידות שנתקלתי בהם אין לי יותר מדי מילים טובות. זה לא חדש שבעבודות כאלו לא משלמים טוב ותנאי הקבלה הם לא בשמיים, אבל היה ממש צורם לראות שורה של פקידות קבלה עם מסטיק בפה ואייפון בשלוף שזכה לעיתים להתייחסות רבה יותר מאשר המטופלים, כשלגבי חלקן היה נראה שלא הוכשרו כראוי (הפקידה שטיפלה בי התעכבה מאוד כי כל דבר קטן שאלה את האחרות איך עושים אותו). בנוסף, היו כמה פקידות שלא ממש גילו רגישות לעובדה שאנשים שמגיעים לבית חולים ברוב המקרים לא יהיו במיטבם מבחינה בריאותית, כך שנדרשת סבלנות קצת מעבר, וגם אם מישהו שואל שאלה שנראית לכם מטופשת או לא מבין את מה שאמרת, זה לא לעניין "לרדת" עליו, במיוחד אם מדובר באנשים לא צעירים שלפעמים גם לא שומעים הכי טוב.

next - אחרי ששוחררתי מביה"ח עם הפניות נוספות והמלצות, נדרשתי שוב לשירות וגיליתי שוב מה זו יעילות ושירותיות - בין היתר הלכתי להזמין טופס 17 וקיבלתי תזכורת לשיטת עבודה שכבר נתקלתי בה בסניף ומצאה חן בעיני כבר אז: בזמן שאנשים ממתינים בתור, יש עובדת נוספת שפונה לממתינים שניתן לעזור להם "בעמידה", בדגש על אנשים מבוגרים שהיא ניגשת אליהם ומביאה אליהם את מה שצריך על מנת להקל עליהם, וככה מקצרים את התור (וזה לא שהיה עומס מיוחד).

הרופאה שקיבלה אותי באופן דחוף כבר התקשרה כמה פעמים להתעניין בשלומי, לוודא שביצעו את כל הבדיקות הנדרשות ולתת עצות לשיפור, וגרמה לי להעריך מאוד שהגעתי אליה, גם אם בסיטואציות לא נעימות, ואין לי ספק שאני הולכת להישאר מטופלת שלה (בתקווה שאזדקק לה כמה שפחות). זה כבר בנאלי, וייתכן שחלקכם כבר הספקתם לשכוח את עברי בתחום, אבל בתור מי שבעבר הייתה מבוטחת בקופה אחרת שם השירות היה על הפנים מכל הבחינות, ובמקרים בדרגת חומרה דומה ואף יותר גם רופא המשפחה לא תמיד הצליח לארגן תור דחוף למומחה (במידה וניסה, כבר אמרו לי בעבר שאם אין לי סרטן אין לי מה לצפות לתור דחוף), אני ממש מופתעת לטובה.

אציין בהזדמנות זו נותני שירות מסוג אחר שהזדקקתי להם בימים אלו - נהגי מוניות, כשמה שהכי הציל אותי היה get taxi - ככה יכולתי להזמין מונית ללא קשר לכמה כסף היה לי בארנק (כשבטח הבנתם לבד שלהוציא כסף לא היה ממש אופציה), ובכללי הנהגים היו גם ממש בסדר ולא העיקו, וזה גם ממש הקל שלנהגי מוניות מאפשרים להיכנס לתוך בית החולים והם גם מכירים יותר טוב ממני את האזור, ככה שהגעתי יותר בקלות לאן שהייתי צריכה.

מקווה שלא יהיו לי יותר מדי דיווחים בתחום, ולא רק לי
 

1Shir

New member
תרגישי טוב!
הפן האנושי הוא הכי חשוב


בסיטואציות כאלה, לא בטוחה שפחות מהפן הרפואי.
לפעמים בגלל חוסר רגישות של רופאים, יכולות לקרות גם טעויות רפואיות... מניסיון רב


לגבי גט טקסי, אני לא ממש נוסעת במוניות (וגם אין לי אייפון), תמיד כשאת מזמינה זה מחייב לבד את האשראי שלך? איך זה עובד?
(שאלה כללית למי שמתנדב להסביר...)
 
get taxi

ניתן לבחור במעמד ההזמנה אם את רוצה שיחייבו באשראי או שתשלמי במזומן, כשהנהג מוודא איתך את זה במעמד התשלום.

ואכן, חוסר רגישות של רופאים זה גורם משמעותי ברשלנות רפואית, כולל ביטחון רב מדי של רופאים שזו תופעה מוכרת. לשמחתי, לא נתקלתי בזה הפעם.
 
למעלה