חוויות שירות

חוויות שירות


מי שאין לו מה לספר על העבודה, מוזמן לספר על חוויות כלקוח - כאלו תמיד יש.

אני אתחיל בשיתופים בחוויותיי בתחום האופטיקה:
לאחר זמן מה הצלחתי לאזור אומץ ולפעול אקטיבית בניסיון להמיר את המשקפיים בעדשות מגע. במסגרת זו, פניתי לסניף אופטיקה מהרשת בה "עשיתי" את המשקפיים שלי, וביקשתי מידע וסיוע בנושא. אממה? מצאתי את עצמי מבולבלת מאוד כשהאופטיקאי באותו סניף פצח כדבר ראשון בהסברים על המבצעים הקיימים ברכישת מספר חבילות של עדשות, ולא רק כדבר ראשון - מצאתי את עצמי חוזרת ומסבירה שאני מתעניינת בפעם הראשונה, שמעולם לא ניסיתי עדשות ושאני מעוניינת לדעת מה הפרוצדורה ולקבל מידע, אבל זה לא עזר לי והוא המשיך לנסות לשכנע אותי לרכוש מארז של 4 חבילות עדשות חודשיות במבצע מיוחד בטענה שזה מאוד משתלם... ואמר שאם אזמין עדשות, יסבירו לי אחרי שהן יגיעו איך להשתמש בהן. אחרי עוד ניסיון הבנתי שאין עם מי לדבר הלכתי לדרכי.

פנייה דרך האתר של אותה רשת אופטיקה לא הובילה לתגובה דרך אגב, גם לא למידע בסיסי מה הפרוצדורה המקובלת, היות שקשה לי להאמין שמה שנאמר לי שם תואם להגדרה הזאת.

לאחר מכן פניתי לרשת אחרת, שם מצאתי את עצמי מול עובד שכנראה לקח משהו לפני המשמרת, ובמינון לא הכי מומלץ. אחרי שהצלחתי ללכוד את תשומת לבו בסניף הכמעט ריק, הסברתי לו שאני מתעניינת במעבר לעדשות מגע ושאלתי מה הפרוצדורה - נשמע דיי ברור, לא? מסתבר שלא, כי התגובה שלו הייתה לשאול איך קוראים לי. כששאלתי מדוע זה רלוונטי, הוא התעורר ושאל אם באתי לקחת עדשות שהזמנתי או שאני מתעניינת בפעם הראשונה (בוא נחשוב רגע...). אחרי שהוא קלט מה אני רוצה, הוא נידב מעט מידע רלוונטי, מעט מדי לטעמי, ואמר שעל מנת לקבל מידע נוסף נדרש שאעבור בדיקת התאמה בסכום מאוד לא סמלי, שיכול להפוך למעט פחות לא סמלי אם אתחייב לרכוש עדשות לשנה (וזה כשמי אמר שאעבור את בדיקת ההתאמה?). ניסיתי לקבל עוד קצת מידע מה בעצם זה אומר ועל מה אני משלמת, ולא כל כך קיבלתי, וגם הוא התחיל לגלוש לעלויות של העדשות עצמן ולמה זה משתלם לרכוש כמות גדולה מראש (כולל לפני שניסיתי מסתבר). אמרתי לו שאחשוב על זה והלכתי.

לא שאני מצפה שבאופטיקות יעבדו בחינם, אבל אני חושבת שכשמדובר בהוצאה בסדר גודל שכזה ובמוצר שהוא לא מהסוג ש"לוקחים ומשתמשים", נדרשת קצת יותר נכונות וקצת יותר הסבר על ההליך, אם לפחות היה מסביר לי למה אני אמורה לצפות במסגרת בדיקת ההתאמה הזאת ועל מה בעצם דורשים ממני לשלם, יש מצב שהייתי נותנת צ'אנס במקום.

מחברים ומכרים שעברו את זה, עושה רושם שנפלתי על שני תמהונים שלא מייצגים את התחום... איך דברים כאלו תמיד קורים לי?!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
צר לי
ממליצה לגשת לאופטומטריסט פרטי

שאינו חלק מרשת ויוכל להעניק לך יחס אישי כמו שצריך, בלי טובות.
עד היום קיבלתי שירות בנושא עדשות משני אופטומטריסטים והיחס והגישה היו מקצועיים, שמים וארץ ממה שתיארת. בפעם הראשונה הסבירו לי על עדשות, שלפו זוג ניסיון והכניסו לי אותן לעיניים (כי עוד לא ידעתי איך) כדי לראות שהעיניים שלי מסוגלת להחזיק אותן. אחרי שראיתי כי טוב (תרתי משמע...) העוזרת של האופטומטריסט הנחתה אותי צעד צעד איך להרכיב עדשות מגע, הסבירה לי את כל התהליך, כולל טיפים, ותרגלתי איתה מול מראה בחנות. רק בסופו של דבר יצאתי משם עם חבילת עדשות (אחת בלבד, לא שום עסקה לטווח ארוך).

אגב רשתות, בהמשך, כשקניתי חבילת עדשות ב"אופטיקנה" (יומיות חד פעמיות, מוצר מדף, ידעתי מה אני צריכה) הם החתימו אותי על כסת"ח כי לא עברתי אצלם בדיקה לעדשות, והם לא רוצים שאבוא אליהם בתלונות...
 

LemonLimeLilach

New member
הזוי

כנראה באמת מומלץ לגשת לפרטי, גם מן הסתם לא זורקים על הלקוח את העדשות שבמבצע אלא צריך לערוך בדיקות ולראות את מבנה העין והקרנית, לדבר על סוגי עדשות (קשות, רכות, שנתיות, חודשיות, יומיות) ולראות מה מתאים, לנסות סוגים מכמה חברות שונות בכדי לראות מה יושב הכי טוב בעיניים (כנראה זו בדיקת ההתאמה שדיברו עליה במקום השני שהיית בו). אגב מהחוויה שלי על ההתאמות האלה לא גובים כסף (עשיתי בשני מקומות שונים בתקופות זמן שונות).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כמעט תמיד מציעים עדשות רכות, וכבר לא מתעסקים עם שנתיות

אלא אולי במקרים מיוחדים. גם לגבי קשות, האופטומטריסט שלי טוען שכיום היתרונות שלהן כבר קיימים בטכנולוגיות החדשות של העדשות הרכות (שמירה על לחות ועבירות חמצן) ולכן אין סיבה להשתמש בהן (דורשות הסתגלות לא פשוטה, כידוע).
&nbsp
הבחירה בין יומיות לחודשיות היא בעיקר שאלה של מחיר. בדרך כלל אין סיבה עקרונית לא להשתמש ביומיות – הן לרוב דקות ועדינות יותר (פחות מציקות בעין, למי שיש רגישות), לא מצריכות שימוש בחומרים ובמחסניות, הגיינה גבוהה יותר... אבל הן יקרות יותר, ולכן זו שאלה של כמות השימוש וכמות הכסף שמוכנים ויכולים להשקיע.
&nbsp
מה שכן, בהחלט צריך לנסות חברות שונות, כי יש פרמטרים שמשתנים בין חברה לחברה, ואם יש דרישות מיוחדות (למשל צילינדר) או רגישויות שונות, זה תהליך של ניסוי וטעייה.
 
בינתיים יש עדכון

התקשרה אלי המנהלת של הסניף הראשון שהייתי בו (בעקבות הפנייה שלי דרך האתר). זו הייתה שיחה דיי מעניינת: היא אמרה מייד שמה שאני מתארת מאוד לא תקין ואכן זה לא השירות המקובל, ומה שהיה צריך להתבצע זה קודם כל בדיקת התאמה (שמבוצעת אצלם ללא עלות...) ולאחר מכן הסברים על סוגי העדשות והמלצה על מה שמתאים לי ביותר לאור הבדיקה, ורק אז מגיעים לשלב של המחירים.
&nbsp
מה שהיה מעניין בשיחה הזאת זו הדרך שלה לנסות להסביר מה הלך שם - היות שהיא ביררה לפני כן מי עבד באותה משמרת, היא אמרה שאולי העובד לא הבין אותי בגלל "בעיות שפה". על זה עניתי לה שאמנם הבנתי מייד שהבחור אינו יליד הארץ, אבל אין לי ספק שזו לא הסיבה - לפי איך שהשיחה התנהלה הוא הבין אותי מצוין (מה גם שלא היה יותר מדי מה להבין כאן), וציינתי גם שעובדת אחרת, ישראלית לחלוטין, שהתה במשך כל הזמן ההוא לידינו ולא אמרה אף מילה. המנהלת מאוד הופתעה ממה שאמרתי, כי לדבריה היא ניסתה לברר עם אותה עובדת מה היה שם, והיא טענה שלא ידוע לה במה מדובר וכנראה שזה קרה כשלא הייתה בסביבה (במקור פניתי אליה והיא אמרה לי לדבר עם העובד השני ועמדה כמו גולם בזמן שניסיתי להסביר לו שיעזוב את המבצעים וייתן לי מידע רלוונטי).
&nbsp
באופן כללי אני לא חובבת את הגישה של לטעון למגבלות שפה של עובד כנימוק לכך שהוא לא ביצע את העבודה שלו, כשאני מהמאמינים שאם מישהו לא דובר מספיק טוב את השפה העברית באופן שיאפשר לו להבין דברים בסיסיים בעבודה שלו, אין שום סיבה שיאפשרו לו לעבוד במשרה שכזאת. כמו שכל עובד עובר התלמדות ולא ישר מתחיל לעבור מול לקוחות בלי שיודע את כל מה שצריך, ככה צריך להיות בעיני גם במקרה של שפה (לא שזו הייתה הבעיה במקרה הזה כאמור).
&nbsp
בשורה התחתונה - המנהלת אמרה שתברר עם אותו עובד מה היה הסיפור ולמה הוא התנהל בצורה שכל כך מנוגדת לדרך העבודה המקובלת, ותברר שוב עם אותה עובדת שטענה שבכלל לא הייתה שם, והציעה שאבוא במשמרות שהיא עובדת ואז היא תוכל להעניק לי את השירות כפי שהוא מקובל במצבים תקינים (זה בכלל עצוב בעיני, שכדי לקבל שירות סטנדרטי נדרשת הנוכחות של המנהלת).
&nbsp
אני ממשיכה בבירורים על אופטיקאי פרטי מומלץ (יש רמת גנים בקהל?)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נסי לבדוק אופטומטריסטים בשכונת מגורייך

אני מכירה אופטומטריסטים בגבעתיים ובת"א (לא על גבול רמת גן) אבל לא רואה טעם לנסוע דווקא אליהם (בפרט ששניהם באזורים מוכי חנייה); מניסיוני עד כה, רוב הפרטיים עושים עבודה טובה, והרבה יותר נוח לגשת למישהו נגיש מלנסוע בכל פעם במיוחד.
 

a wild rose

New member
איזו בדיחה

באופן כללי אני ממש לא אוהבת את השיטה הזאת של לטעון שלא הבינו אותך, ובגלל זה לא קיבלת את השירות כמו שצריך. זה הכי קל להגיד שלא הבינו אותך ושלא היית ברורה ואם יש "נסיבות מקלות" כמו נושא השפה שהביאו לך אז נשענים על זה בתור תירוץ שזה באמת מאוד עלוב, ובמקרה שלך זה בכלל נשמע מטופש.
לי קרה פעם משהו דומה שהייתי עם חברה במסעדה ואף מלצר לא ניגש אלינו, וגם אחרי שפנינו וביקשנו תפריט והביאו לנו אף אחד לא ניגש לקחת הזמנה, וכשפנינו למנהלת ויידענו אותה שאנחנו הולכות כי הצוות שלה מתעלם מאיתנו, היא טענה שכנראה שלא ראו אותנו ובגלל זה לא ניגשו אלינו... וניסתה לשכנע אותנו להישאר ואמרה שהיא תטפל בנו אישית (בכל זאת העדפנו לוותר).
&nbsp
 
למעלה