אשה מרציפן
New member
חוויות שירות
מי שאין לו מה לספר על העבודה, מוזמן לספר על חוויות כלקוח - כאלו תמיד יש.
אני אתחיל בשיתופים בחוויותיי בתחום האופטיקה:
לאחר זמן מה הצלחתי לאזור אומץ ולפעול אקטיבית בניסיון להמיר את המשקפיים בעדשות מגע. במסגרת זו, פניתי לסניף אופטיקה מהרשת בה "עשיתי" את המשקפיים שלי, וביקשתי מידע וסיוע בנושא. אממה? מצאתי את עצמי מבולבלת מאוד כשהאופטיקאי באותו סניף פצח כדבר ראשון בהסברים על המבצעים הקיימים ברכישת מספר חבילות של עדשות, ולא רק כדבר ראשון - מצאתי את עצמי חוזרת ומסבירה שאני מתעניינת בפעם הראשונה, שמעולם לא ניסיתי עדשות ושאני מעוניינת לדעת מה הפרוצדורה ולקבל מידע, אבל זה לא עזר לי והוא המשיך לנסות לשכנע אותי לרכוש מארז של 4 חבילות עדשות חודשיות במבצע מיוחד בטענה שזה מאוד משתלם... ואמר שאם אזמין עדשות, יסבירו לי אחרי שהן יגיעו איך להשתמש בהן. אחרי עוד ניסיון הבנתי שאין עם מי לדבר הלכתי לדרכי.
פנייה דרך האתר של אותה רשת אופטיקה לא הובילה לתגובה דרך אגב, גם לא למידע בסיסי מה הפרוצדורה המקובלת, היות שקשה לי להאמין שמה שנאמר לי שם תואם להגדרה הזאת.
לאחר מכן פניתי לרשת אחרת, שם מצאתי את עצמי מול עובד שכנראה לקח משהו לפני המשמרת, ובמינון לא הכי מומלץ. אחרי שהצלחתי ללכוד את תשומת לבו בסניף הכמעט ריק, הסברתי לו שאני מתעניינת במעבר לעדשות מגע ושאלתי מה הפרוצדורה - נשמע דיי ברור, לא? מסתבר שלא, כי התגובה שלו הייתה לשאול איך קוראים לי. כששאלתי מדוע זה רלוונטי, הוא התעורר ושאל אם באתי לקחת עדשות שהזמנתי או שאני מתעניינת בפעם הראשונה (בוא נחשוב רגע...). אחרי שהוא קלט מה אני רוצה, הוא נידב מעט מידע רלוונטי, מעט מדי לטעמי, ואמר שעל מנת לקבל מידע נוסף נדרש שאעבור בדיקת התאמה בסכום מאוד לא סמלי, שיכול להפוך למעט פחות לא סמלי אם אתחייב לרכוש עדשות לשנה (וזה כשמי אמר שאעבור את בדיקת ההתאמה?). ניסיתי לקבל עוד קצת מידע מה בעצם זה אומר ועל מה אני משלמת, ולא כל כך קיבלתי, וגם הוא התחיל לגלוש לעלויות של העדשות עצמן ולמה זה משתלם לרכוש כמות גדולה מראש (כולל לפני שניסיתי מסתבר). אמרתי לו שאחשוב על זה והלכתי.
לא שאני מצפה שבאופטיקות יעבדו בחינם, אבל אני חושבת שכשמדובר בהוצאה בסדר גודל שכזה ובמוצר שהוא לא מהסוג ש"לוקחים ומשתמשים", נדרשת קצת יותר נכונות וקצת יותר הסבר על ההליך, אם לפחות היה מסביר לי למה אני אמורה לצפות במסגרת בדיקת ההתאמה הזאת ועל מה בעצם דורשים ממני לשלם, יש מצב שהייתי נותנת צ'אנס במקום.
מחברים ומכרים שעברו את זה, עושה רושם שנפלתי על שני תמהונים שלא מייצגים את התחום... איך דברים כאלו תמיד קורים לי?!
מי שאין לו מה לספר על העבודה, מוזמן לספר על חוויות כלקוח - כאלו תמיד יש.
אני אתחיל בשיתופים בחוויותיי בתחום האופטיקה:
לאחר זמן מה הצלחתי לאזור אומץ ולפעול אקטיבית בניסיון להמיר את המשקפיים בעדשות מגע. במסגרת זו, פניתי לסניף אופטיקה מהרשת בה "עשיתי" את המשקפיים שלי, וביקשתי מידע וסיוע בנושא. אממה? מצאתי את עצמי מבולבלת מאוד כשהאופטיקאי באותו סניף פצח כדבר ראשון בהסברים על המבצעים הקיימים ברכישת מספר חבילות של עדשות, ולא רק כדבר ראשון - מצאתי את עצמי חוזרת ומסבירה שאני מתעניינת בפעם הראשונה, שמעולם לא ניסיתי עדשות ושאני מעוניינת לדעת מה הפרוצדורה ולקבל מידע, אבל זה לא עזר לי והוא המשיך לנסות לשכנע אותי לרכוש מארז של 4 חבילות עדשות חודשיות במבצע מיוחד בטענה שזה מאוד משתלם... ואמר שאם אזמין עדשות, יסבירו לי אחרי שהן יגיעו איך להשתמש בהן. אחרי עוד ניסיון הבנתי שאין עם מי לדבר הלכתי לדרכי.
פנייה דרך האתר של אותה רשת אופטיקה לא הובילה לתגובה דרך אגב, גם לא למידע בסיסי מה הפרוצדורה המקובלת, היות שקשה לי להאמין שמה שנאמר לי שם תואם להגדרה הזאת.
לאחר מכן פניתי לרשת אחרת, שם מצאתי את עצמי מול עובד שכנראה לקח משהו לפני המשמרת, ובמינון לא הכי מומלץ. אחרי שהצלחתי ללכוד את תשומת לבו בסניף הכמעט ריק, הסברתי לו שאני מתעניינת במעבר לעדשות מגע ושאלתי מה הפרוצדורה - נשמע דיי ברור, לא? מסתבר שלא, כי התגובה שלו הייתה לשאול איך קוראים לי. כששאלתי מדוע זה רלוונטי, הוא התעורר ושאל אם באתי לקחת עדשות שהזמנתי או שאני מתעניינת בפעם הראשונה (בוא נחשוב רגע...). אחרי שהוא קלט מה אני רוצה, הוא נידב מעט מידע רלוונטי, מעט מדי לטעמי, ואמר שעל מנת לקבל מידע נוסף נדרש שאעבור בדיקת התאמה בסכום מאוד לא סמלי, שיכול להפוך למעט פחות לא סמלי אם אתחייב לרכוש עדשות לשנה (וזה כשמי אמר שאעבור את בדיקת ההתאמה?). ניסיתי לקבל עוד קצת מידע מה בעצם זה אומר ועל מה אני משלמת, ולא כל כך קיבלתי, וגם הוא התחיל לגלוש לעלויות של העדשות עצמן ולמה זה משתלם לרכוש כמות גדולה מראש (כולל לפני שניסיתי מסתבר). אמרתי לו שאחשוב על זה והלכתי.
לא שאני מצפה שבאופטיקות יעבדו בחינם, אבל אני חושבת שכשמדובר בהוצאה בסדר גודל שכזה ובמוצר שהוא לא מהסוג ש"לוקחים ומשתמשים", נדרשת קצת יותר נכונות וקצת יותר הסבר על ההליך, אם לפחות היה מסביר לי למה אני אמורה לצפות במסגרת בדיקת ההתאמה הזאת ועל מה בעצם דורשים ממני לשלם, יש מצב שהייתי נותנת צ'אנס במקום.
מחברים ומכרים שעברו את זה, עושה רושם שנפלתי על שני תמהונים שלא מייצגים את התחום... איך דברים כאלו תמיד קורים לי?!