חוויות שירות

חוויות שירות

או: המשך ניסיונותיה של מרצי להיפטר מהמשקפיים...

כפי שבטח הבנתם, הדיווח הקרוב עוסק בנושא עדשות המגע, שמסתבר שזה עסק דיי מורכב (אצלי לפחות). אחרי החוויה המוזרה ששיתפתי אתכם לגביה, המשכתי לנסות. לא כל כך יצא לי להגיע לאותה סניף אופטיקה ספציפי ביום בו המנהלת ציינה שעובדת בשעות הערב, אז קפצתי ביום אחר וניסיתי לתת צ'אנס בכל זאת. well... או שהמידע שנמסר לי ע"י המנהלת לא היה מדויק, או שההדרכה שהועברה לעובדים לא הייתה מדויקת, או שהעובדים מעופפים או שכל האפשרויות נכונות: העובד שסייע לי הפעם היה יותר ממוקד וענייני, אבל גם הוא התמקד בעיקר במחירים ובמבצעים המשתלמים. כשביקשתי שידלג הלאה, כי הבנתי שעדשות מגע עולות כסף ואני מוכנה לשלם את העלות, אבל אמורים להיות שלבים מקדימים כולל שלב ניסיון. הוא הודה שאכן הפרוצדורה כוללת בדיקת התאמה ואחריה מתבצעת הדרכה עם עדשות ניסיון שיזמינו בשבילי בהתאם למספר, אבל מסתבר שלמרות שהמנהלת אמרה לי שבדיקת ההתאמה מתבצעת ללא עלות והמבצעים מוצעים לי לאחר מכן, הגרסה שלו הייתה שונה והוא אמר שבדיקת ההתאמה מתבצעת בתמורה לרכישה של שתי חבילות עדשות מגע
כששאלתי איך אני יכולה לרכוש לפני שבכלל בדקו אם אני כשירה להרכיב עדשות, התשובה הייתה שרוב האנשים כשירים. כששאלתי איך אני יכולה לרכוש לפני שבדקו את קימור הקרניות שלי (מידע שנמסר לי מאנשים שעברו את זה) ולפני שאני יודעת אם אני בכלל מסתדרת עם העדשות, התשובה הייתה שהבדיקה מתבצעת בתמורה לרכישת מוצר ואי אפשר אחרת (אי אפשר פשוט לגבות כסף על הבדיקה ולכלול במחיר חבילת עדשות? נשמע לי יותר הגיוני ויותר אטרקטיבי מבחינת הלקוח).

בשלב הזה אמרתי תודה רבה והמשכתי הלאה. הנקודה הבאה הייתה סניף של רשת אחרת שהומלצה לי ע"י חברה, רשת מאוד מוכרת. ההתחלה הייתה מבטיחה: עובדת אדיבה קיבלה את פני, בדקה את המשקפיים שלי והעניקה לי הסבר קצת על סוגי עדשות ועל מחירים באופן כללי, ציינה שהם מבצעים בדיקה אצלם ולאחר מכן ייתנו לי עדשות ניסיון ורק נדרש להמתין לעובדת אחרת שהיא זו שתבצע את הבדיקה. אמממה? כשהעובדה השנייה הגיעה הן ניהלו שיחה מאוד מוזרה אם יש להם את המכשיר לבדיקה או שאין להם את המכשיר, ובסופו של דבר העובדת "השנייה" אמרה שאני צריכה ללכת לרופא עיניים ואז לחזור אליהם
כששאלתי מה המטרה היא טענה שאלו הדרישות ושאי אפשר לתת לאף אחד לנסות עדשות בלי שתתבצע בדיקה מיוחדת ע"י רופא עיניים (לקח לה אגב כמה דקות טובות להגיד את זה, היה נראה שהיא חושבת ומהרהרת לפני שהתשובה הזאת צצה).

גם כאן אמרתי תודה רבה והמשכתי הלאה, לסניף של רשת אחרת, במקרה סניף של אותה רשת שסיפרתי שנתקלתי בה במוכר שכנראה לקח משהו לפני המשמרת, שאמר שאם אתחייב לרכוש עדשות לשנה יקזזו לי את המחיר מבדיקת ההתאמה. אז בסניף אחר של אותה רשת נמסר לי מידע קצת שונה: המוכרת האדיבה הסבירה לי שהפרוצדורה כוללת בדיקת התאמה, עדשות ניסיון והדרכה - הכל כלול במחיר, ואם לאחר מכן אני אחליט לרכוש עדשות המחיר יקוזז (ללא התחייבות לכמות וללא התחייבות לרכישה במקום אלא עד שאסיים את ההתנסות לדבריה). היות שכך החלטתי ללכת על זה. עברתי את הבדיקה ע"י אופטימטריסטית מקסימה שעם המקצועיות שלה רק חידדה עד כמה המוכרים שדיברתי איתם לפני כן לא היו מקצועיים.

אז זהו בינתיים... לא ידעתי שזה כזה סיפור מורכב, אבל מהצד השני - אם לא יקרו לי כאלו דברים הזויים מה יהיה לי לספר לכם?
 

a wild rose

New member
זה נשמע ממש הזוי

מעולם לא התעניינתי בעדשות מגע אבל גם לי זה נשמע הזוי כל מה שעברת. אפשר לשאול באיזה רשתות מדובר? האופטיקה של סופר פארם היא במקרה אחת מהן?

עברתי אצלם חוויה דיי הזויה כשרציתי לעבור בדיקת ראייה ואמרו לי שקודם אני צריכה לבחור מסגרת ולהתחייב לקנייה. הסברתי שלא הרכבתי משקפיים לפני כן ואני לא יודעת אם אני בכלל צריכה משקפיים וגם אם כן זה לא יהיה באופן קבוע (יש לי בעיה של ראייה מרחוק ואני נדרשת להרכיב משקפיים בנהיגה בלבד), ואז עברתי חקירה לא נעימה למה אני בכלל רוצה לבצע בדיקה ולמה אני חושבת שאני בכלל צריכה משקפיים וזה נעשה באופן כל כך לא נעים שהלכתי משם ונכנסתי לסניף של רשת אופטיקה אחרת שם לא חקרו אותי ולא כלום, ואמנם שילמתי על הבדיקה אבל זה היה סכום סמלי יחסית ובגלל שהיה להם מבצע על משקפיים למי שביצע בדיקה אצלם אז יצא לי משתלם ונוח לקנות אצלם את המשקפיים, וגם שם היו נחמדים ולא חוקרים.
 
לגמרי במקרה


אכן מדובר בסופר פארם, עשיתי טעות והתעניינתי בעדשות אצלם, אולי זה תלוי לאיזה סניף את הולכת - את המשקפיים עשיתי בסניף אחר והייתי מרוצה, אבל עם העדשות... כבר סיפרתי מה היה, וסיפרתי גם מה קרה כשפניתי דרך האתר שלהם ואת הנימוק הלא ברור שניסו לתת לכך שהעובד רק ניסה למכור לי כמה שיותר עדשות במקום להסביר לי מה הפרוצדורה ולהפנות אותי לבדיקת התאמה.
&nbsp
אני לא מבינה באופן כללי את הגישה הזאת - אם רוצים לתת בדיקה בחינם בתמורה לרכישה במקום זה נחמד, אבל כשמדובר במוצר כזה שאת בודקת לגביו ולא בטוחה שתרכשי וכמה תרכשי ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בעדשות ולא במשקפיים שזה מוצר שאת לא יודעת מראש איזה סוג תרכשי ואם מתאים לך בכלל - קודם לקנות ואז להיבדק ולנסות לא נותן הרבה. יותר הגיוני לשלם על בדיקה ואז אם את קונה מקזזים לך, או כמו שאת תיארת - לשלם על הבדיקה ולקבל בתמורה הנחה על רכישת משקפיים. גם פסיכולוגית זה נתפס יותר טוב. בקצרה, זו לא שיטת מכירות הגיונית כל כך...
&nbsp
הרשת השנייה בה העובדת שלחה אותי לרופא עיניים היא רשת מוכרת וותיקה בעלת שם מאוד טוב שהומלצה לי ע"י לא מעט חברים משקפופרים ומעודשים, ולכן שם בכלל הופתעתי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה