אשה מרציפן
New member
חוויית שירות מנקודת מבט אחרת
בפורום השכן נפתח דיון על תכנית טלויזיה חביבה "מהפכה במטבח", גרסה ישראלית לתכנית הידועה של השף גורדון רמזי, בה השף מגיע למסעדות כושלות ומסייע להן איך להפוך למסעדות מצליחות.
הדיון נפתח בעקבות הפרק בה השף ביקר במסעדה רמת גנית כושלת למדי, לפי התכנית, בתור רמת גנית יצא לי להכיר את המקום ואמנם ידעתי שהוא לא להיט, אבל בכל זאת הזדעזעתי ממה שראיתי בתכנית, בעיקר מהגישה של הבעלים.
בגדול - נראה שמדובר במקרה קלאסי של אנשים שהשקיעו כספים במטרה ליצור עסק מניב, ושכחו בדרך שנדרש יותר מאשר להשקיע כסף ולהיות פיזית במקום. התירוצים שבעלי המקום, השף והמלצריות נתנו כתגובה לכך שנאמר להם שהאוכל גרוע, המקום מלוכלך והשירות חובבני, היו ממש עלובים - תירוצים כמו "המטבח לא מצויד כמו שצריך" "לא הנחו אותי/לא יידעו אותי" "המלצרית היא ילדה בת 20, תרחם עליה" וכדומה.
מה אני מנסה להגיד? בואו נחשוב על זה מנקודת המבט של נותן השירות הזוטר (והפחות זוטר - השף למשל לא נחשב לזוטר) - נניח שבמקום העבודה שלכם יתנהלו בצורה לא טובה שפוגעת בלקוחות או בעסק באופן כללי, האם תעשו משהו? האם תתריעו/תציעו הצעות ייעול? האם תגדילו ראש ותעשו משהו שלא נכלל במסגרת תפקידכם, אבל יהיה לכם קשה להיות אדישים אליו?
ו-בתור לקוחות: האם הייתם מעירים למנהל או לבעלים של מסעדה ומציעים הצעות ייעול? זכור לי מימי המלצרות שלי שלקוחות אהבו להעיר הערות בוטות ולהגיד משפטים כמו "אני לא אגיע לפה יותר", אבל להגיד מה באמת מפריע להם היה תרחיש נדיר יחסית. בין היתר, עבדתי במסעדה שהיו בה הרבה כשלים מהסוג שהוזכרו בתכנית, ובסוף היא נסגרה אחרי שדבר הוביל לדבר.
בפורום השכן נפתח דיון על תכנית טלויזיה חביבה "מהפכה במטבח", גרסה ישראלית לתכנית הידועה של השף גורדון רמזי, בה השף מגיע למסעדות כושלות ומסייע להן איך להפוך למסעדות מצליחות.
הדיון נפתח בעקבות הפרק בה השף ביקר במסעדה רמת גנית כושלת למדי, לפי התכנית, בתור רמת גנית יצא לי להכיר את המקום ואמנם ידעתי שהוא לא להיט, אבל בכל זאת הזדעזעתי ממה שראיתי בתכנית, בעיקר מהגישה של הבעלים.
בגדול - נראה שמדובר במקרה קלאסי של אנשים שהשקיעו כספים במטרה ליצור עסק מניב, ושכחו בדרך שנדרש יותר מאשר להשקיע כסף ולהיות פיזית במקום. התירוצים שבעלי המקום, השף והמלצריות נתנו כתגובה לכך שנאמר להם שהאוכל גרוע, המקום מלוכלך והשירות חובבני, היו ממש עלובים - תירוצים כמו "המטבח לא מצויד כמו שצריך" "לא הנחו אותי/לא יידעו אותי" "המלצרית היא ילדה בת 20, תרחם עליה" וכדומה.
מה אני מנסה להגיד? בואו נחשוב על זה מנקודת המבט של נותן השירות הזוטר (והפחות זוטר - השף למשל לא נחשב לזוטר) - נניח שבמקום העבודה שלכם יתנהלו בצורה לא טובה שפוגעת בלקוחות או בעסק באופן כללי, האם תעשו משהו? האם תתריעו/תציעו הצעות ייעול? האם תגדילו ראש ותעשו משהו שלא נכלל במסגרת תפקידכם, אבל יהיה לכם קשה להיות אדישים אליו?
ו-בתור לקוחות: האם הייתם מעירים למנהל או לבעלים של מסעדה ומציעים הצעות ייעול? זכור לי מימי המלצרות שלי שלקוחות אהבו להעיר הערות בוטות ולהגיד משפטים כמו "אני לא אגיע לפה יותר", אבל להגיד מה באמת מפריע להם היה תרחיש נדיר יחסית. בין היתר, עבדתי במסעדה שהיו בה הרבה כשלים מהסוג שהוזכרו בתכנית, ובסוף היא נסגרה אחרי שדבר הוביל לדבר.