חווית שירות איומה בחנות רהיטים

Lhuna1

New member
חווית שירות איומה בחנות רהיטים

נכנסתי היום לסניף של רשת רהיטים ידועה (לא יודעת אם כדאי לי לכתוב את שמה).
המטרה היתה לראות ריהוט לסלון לקראת החלטה על רכישה. מה שאני עושה לקראת רכישה גדולה זה עוברת בחנויות, ומצלמת לעצמי בטלפון פריטים שאני שוקלת לקנות, כולל המחירים והדגמים. המטרה היא שאם לא אצליח להגיע להחלטה על קניה במקום - אוכל להמשיך להתלבט בבית, להראות את התמונות לחברים ומשפחה, ואח"כ אולי להזמין את הדגם שבחרתי בטלפון או באינטרנט מאתר החנות.
ברגע שנכנסתי לחנות, שהיתה כמעט ריקה, ראיתי מזנון יפהפה ומייד שלפתי את הטלפון לצלם אותו ואת פרטיו.
המוכרת שישבה בעמדה שלה מייד נזפה בי בקול "נא לא לצלם!"
הופתעתי אך כמובן שכיבדתי את הבקשה (הגבתי בערך ב: "אני לא מבינה למה, אבל בסדר")
*אפשר לחשוב איזה סודות גרעין יש להם שם... בסה"כ צילמתי רהיטים ולא את המוכרת או אנשים (לא היה שם כמעט איש).

למרות שהנזיפה היתה בטון מאוד לא נעים ולא שירותי, החלטתי להמשיך את הסיבוב בחנות, כי חבל שמוכרת אחת לא נעימה תמנע ממני למצוא את הרהיט המתאים לי.
במקום לצלם הסתפקתי בלרשום לעצמי בטלפון פרטים ודגמים של רהיטים שמצאו חן בעיני. המוכרת שאלה לאחר זמן מה אם אני צריכה עזרה, אך הטון שלה שוב היה כה לא נעים ולא מזמין שהגבתי ב"לא כרגע, תודה" (גם הטון שלי עצמי כבר היה פה לא נעים, מודה).
המשכתי בסיבוב ובשלב מסויים הגעתי למקום בחנות ממנו לא ראתה אותי ממקום מושבה. להפתעתי היא קמה למקום שיכלה לראות אותי, ונעמדה שם מאוד במופגן לנעוץ בי מבט. זה היה ברור שהיא החליטה שצריך לפקח עלי.
המומה, אמרתי לה "את מפקחת עלי? ביקשת לא לצלם אז אני לא מצלמת, אין צורך לפקח."
תגובתה התקיפה האשימה אותי: אני פשוט חושבת שאת מתנהגת מוזר, אנשים שרוצים לקנות שואלים שאלות ולא הולכים ומתקתקים בטלפון!
רציתי מאוד להבין מה היא בדיוק חושבת שאני זוממת... אבל אחרי נסיון קצר לתגובה הייתי כל כך המומה שכמובן יצאתי משם, בעוד היא צועקת מאחורי: "יום טוב שיהיה לך!"
(מכירים את ה"יום טוב" הזה? שפירושו ההיפך המוחלט?)
לא התאפקתי ועניתי לה "שיהיה לך יום קצת פחות טוב"... אני לא גאה בעצמי על התגובה הזאת, אבל הרגשתי כל כך נעלבת ומושפלת שלא ידעתי איך להגיב וזה מה שיצא.
 

jen711

New member
בן אדם שמסתובב בחנות ומצלם ורושם פרטי דגמים

נראה כאילו הוא מתכוון לגנוב את העיצובים...
 

Lhuna1

New member
בחיי שזה אפילו לא עלה בדעתי לרגע, עד שכתבת את זה פה

באמת אני היחידה שמצלמת/רושמת לעצמי מספרי ופרטי/מידות דגמים של מוצרים בשביל להחליט אח"כ?

טוב לדעת. יתכן שזו באמת התנהגות חריגה.
עדיין אני לא חושבת שהגיע לי יחס כמו לפושעת, שבאמת לא הייתי.
&nbsp
&nbsp
 

Lhuna1

New member
אגב, כפי שהיא אמרה לי בעצמה כשנזפה בי לא לצלם

כל הדגמים שלהם נמצאים גם בקטלוג באתר שלהם, כך שמי שרוצה להעתיק עיצובים יכול לעשות זאת משם לא? מה ההבדל?
&nbsp
 

jen711

New member
אז בשביל מה הגעת לחנות אם יש הכל באתר?

כנראה שזה לא בדיוק אותו דבר
 

Lhuna1

New member
נכון, לראות את הרהיט מולי זה לא אותו דבר

בשביל להחליט אם אני רוצה אותו.
בשביל להעתיק עיצוב זה נראה לי אותו דבר.
 

jen711

New member
לפי דעתי גם בשביל עיצוב כדאי לראות את הפריט טוב יותר

בכל מקרה, חבל על ההתפלספות.
יש לא מעט חנויות שיש להם בעיה עם אנשים שמצלמים.
 

jen711

New member
נראה לי שאם אנשים רוצים להחליט אחר כך, הם מצלמים

2-3 פריטים וזהו.
 

Lhuna1

New member
צילמתי רהיט אחד בלבד.

לאחר מכן הפסקתי כאמור לבקשתה.
ולקחתי פרטים של 2-3 אולי 4 רהיטים שנראו לי, לא יותר.
זה לא שעברתי שם רהיט-רהיט ונעצרתי לתעד אותו.
זה באמת היה לגמרי תמים.
&nbsp
 

Lhuna1

New member
בכל מקרה תודה שפתרת לי את התעלומה

של "מה היא לעזאזל חשבה שאני זוממת", חשבתי על זה ולא הצלחתי להעלות בדעתי שום פשע כזה.
&nbsp
 
סיפור מעניין

אם כי הייתי מצפה מהמוכרת שתבהיר את עצמה ולא שתפזר רמזים. זו התנהלות שאני לא אוהבת בכללי אצל אנשים. במקרה הזה אני גם לא מבינה את החשדות האלו - זה לא נראה לי כל כך לא סביר שאנשים יצלמו רהיטים מהסיבות שציינת.
 
למעלה