חוות דעתכם על המוסיקה הים תיכונית בארץ

חוות דעתכם על המוסיקה הים תיכונית בארץ

הייתי רוצה לשמוע את חוות דעתכם אחים מוסיקאים פסנתרנים ואורחים
על הזאנר .... גולן,רביבו,נרקיס,חדד,משה פרץ, שבת וכו ...
שלכם שלומי דגול
יום דבש
 
זה יהיה נחמד לשמוע דעות בבקשה תגיבו ...

אני חושב שיש מקום למוסיקה הזאת בארץ כי היא משמחת אנשים
בכל המגדרים והקבוצות
ושהיא עם הזמן הולכת ומשתפרת כלומר הרמה של הטקסט , העיבודים
המושקעים והקולות המצויינים יש שירים וזמרים מוכשרים ובהחלט חשוב שיהיו
מצד שני יש ביקורת שחלקם עדיין עושים את זה בצורה לא נכונה מתחת לכל ביקורת
של מילים ולחן .
בסך הכל אי אפשר להיות עם רבגוני עם שירי סשה ארגוב / פוליקר ושלום חנוך בלבד.
האם אני מצליח להסביר את עצמי?
שלכם באהבה
שלומי
 

kawai1

New member
מקום בוודאי שיש...

ברור שיש מקום לכל סוג של מוזיקה, כל עוד היא לא פוגעת בצורה כלשהי.
מבחינתי - זה פשוט לא מדבר אלי. יש לי הרבה ביקורת, על חלק מהמוזיקה הזאת. אבל אם מישהו אוהב את זה,
וזה עושה לו שמח - אז למה לא?
הדבר היחיד שמעצבן (ומצחיק כאחד) אותי לפעמים, הוא שדווקא מקרב קהל המאזינים למוזיקה הזו, באות הטענות
כנגד המוזיקה הקלאסית, על "פלצנות" וכו'.
 
דעתי

זו לא התרפקות על העבר אך לדעתי המוזיקה הים תיכונית (או כפי שקראו לה טרם עידן הפוליקטלי קורקט המוזיקה המזרחית) היתה טובה יותר לפני 30 שנה (שנות ה-80 ואחורה) מאשר כיום.
אני מתכוון לעומק הלחנים העיבודים וגם המילים.
נסו לשמוע קטעים של להקת העוד משנות ה-60, 70
גם בשנות ה-80 זוהר ארגוב, חיים משה, אבנר גדסי (הוא יותר פעל בשנות ה-70) ובאגף הנשי אהובה עוזרי.
יוצאת דופן זו התזמורת האנדלוסית אך אצלה זו כבר מוזיקה ערבית/ערבית יהודית ממש.
 

ag117

New member
לדעתי

א. הזמרים הים תיכוניים לדעתי די איבדו את הנשמה והרחקו מצור מחצבתם , מהנשמה שלהם לטובת רווחים כלכליים. כמו שאמר אסף הזמרים הישנים היו אותנטיים ויותר יחודיים בינם לבין עצמם היום ממש אי אפשר להבחין בינהם.
ב. לזמר המזרחי יש דווקא כמה פנינים כמו טיפקס. הם מייצגים איזושהיא אותנטיות והם די שונים מכולם וגם יש להם שירים מכל מיני סוגים, לא הכל נשמע אצלהם אותו דבר. גם עמיר בניון , שאותו אישית אני לא אוהב, אבל שמר על האותטניות והנשמה המזרחית.
ג. המוזיקה עצמה - אותי אישית ממש לא מעניינת. די חוזרת על עצמה. וגם הרמה של הטקסטים לא משהו בלשון המעטה. בגדול המוזיקה של היום באה מהחפלות ומהארועים, זהו סוג מוזיקה שיש לו יעוד מסויים הוא לא אומנותי טהור. לא יצרו את המוזיקה הזו בשביל המוזיקה עצמה, משביל האומנות אלא כדי לשמח בארועים ומשם מקורה עוד מימים ימימה.
ד. מה שלדעתי מושך אנשים בה חוץ מהפשטות והשמחה זה קצב הטק טק טק. אנשים מתמכרים למקצבים חוזרים, כמו הטכנו טראנס וכו'. חשבתם פעם למה לטראנס קוראים טראנס? כי הקצב הקבוע מכניס לטראנס, לאקסטזה. שמתי לב שקצב הטק טק טק מופיע המון גם במוזיקה האפריקאית, ומשמש שם לטראנס בטקסיים דתיים (כאן הייתי אמור להגיד משהו לפי התיזה שלי לדוקטורט או משהו כזה אבל אין לי דוקטורט אני רואה חשבון). בקיצור לקצב הקבוע יש יכולת סוחפת ומכאן גם יש למוזיקה הים תיכונית יש יכולת משיכה, למרות שהיא ממש ממש לא מגוונת.
 
למעלה