יותר מידי ספקות
New member
שלום רב, אני מנסה את מזלי, אולי תוכלו לעזור לנו... בני בן 6, לומד כיום בכיתה א, בחינוך רגיל + משלבת ליומיים בשבוע. לפני כחצי שנה אובחן על הרצף, אחרי אבחון (מקוצר) במכון פרטי, עליו המליצה הגננת. פנינו לאבחון בגלל לחץ של הגננת שהתעקשה שגורם מקצועי יראה אותו לפני שיעלה לכיתה א בעקבות קשיים שראתה אצל הילד כשחזר לגן אחרי הסגר הראשון של הקורונה... (אני חייבת לציין שאנחנו, ההורים, לא ראינו קושי או צורך בכך וגם לא היה לנו ספק לגבי מוכנותו לכיתה א... בנוסף, גם הגננת לא ראתה שום קושי,לפני תקופת הקורונה, אצל הילד, ואפילו ציינה זאת בפנינו בכמה הזדמנויות. גם גננות קודמות שהיו לו במסגרות קודמות לא העלו קושי). במכון הפרטי לא עשו לו בחינה קוגניטיבית (הסתפקו באבחון קודם שהיה ברשותנו) וגם, למיטב הבנתי, לא עשו לו מבחן תקשורת אצל קלינאית תקשורת. הם הסתפקו בשאלון ההורים, שאלון הגננת,, מבחן ADOs ובדיקה גופנית. הילד הגיע למפגש אחד בלבד במכון, בו פגש פסיכולוגית ונוירולוגית ילדים (המפגש עם שני הגורמים המקצועיים הללו ערך פחות משעתיים). כבר בשיחת הסיכום שנערכה לנו ההורים העלנו תהיות ושאלות לגבי דברים שצויינו בדוח המסכם (אפילו שאלנו אם לא היתה טעות והחליפו עם פרטים של ילד אחר....)- למשל, הילד לא סובל בשום אופן מחרדת נטישה (לא יאבד אשתונות אם ילך לאיבוד, ידע מה לעשות... אין לו בעיה להשאר לבד אצל חבר, מעולם לא היתה לו בעית התאקלמות בגן או בכיתה א...). בנוסף, הרבה דברים שכביכול אמרנו לפסיכולוגית בזמן מילוי השאלון "סולפו" והוצאו מהקשרם בדו"ח המסכם - למשל - לילד יש דמיון מאוד מפותח, הוא מבין דברים בהקשרם הנכון, נבון שנון מאוד, מדבר בשפה מאוד עשירה, יש לו יכולות קוגניטיביות מאוד מאוד גבוהות (בצורה יוצאת דופן, כאמור, נקודה שלא נבדקה במהלךהאבחון...), נקודות שלא נלקחו בחשבון באבחון או הוצגו בצורה "מסולפת" מחוץ להקשרם. התחושה שלנו - שלא אבחנו נכון את הילד. או לחילופין, שראוי היה לבחון את המקרה שלו בצורה יסודית ומעמיקה יותר לפני שהגיעו למסקנות נחרצות לגביו... בדיעבד, לאחר בדיקה שערכתי בספרות המקצועית, מבחן אדוס מאוד לא מדוייק כשמדובר בילדים עם רמה קוגניטיבית גבוהה (במיוחד כשמדובר בילדים מעל גיל 5 עם יכולת קודניטיבית מתמטית גבוהה- המקרה של בני), לפי מאמרים שקראתי, הטעויות באבחון על פי מבחן זה יכולות להיות גבוהות מ 30 אחוזים!!! להבנתי, במקרים כאלה האבחון צריך להיות אחר ולהעשות על ידי איש מקצוע שמבין גם בילדים מחוננים עם רמה קוגניטיבית גבוהה. לעניות דעתנו, הקשיים שהילד מראה, הינם קשיים שמתאימים וניתן למצוא אותם בשכיחות גבוהה בקרב ילדים מחוננים והם לא בהכרח קשיים שקשורים לאוטיזם... אנחנו מרגישים שכל הנושא הזה לא נבדק בכלל אצלו ומן הראוי שיבדק.... נשמח לדעת האם ישנו מאבחן שמכיר את התחום ויכול ליעץ לנו בנושא??? האם תוכלו להמליץ לנו על גורם מקצועי לחוות דעת שנייה? אשמח לכל הארה או תובנה בנושא