קצת באיחור (כרגיל) אבל חייב להגיב
אני לא חושב שהמשמענות שהוענקה כאן לאישה היא קריטית כל כך לשיר. נו באמת... ברור שהוא יגיד "בואי איתי יחד". הרי מאיר הוא גבר, ואם הוא מחפש הרמוניה בשיר, הוא יבקש מאישה ללות אותו. באותה מידה, אם השיר היה מיעוד לביצוע ע"י אישה, אז היא הייתה שרה "בוא איתי" אני לא רוצה לפגוע במין הנשי כאן, אבל אני חושב שבשיר שמכוון איכשהו לגאולה, חייב להיות זוג, אין הגבר חשוב מהאישה וגם לא להיפך. אני מסכים עם מה נאמר שמדובר כאן בשער הרחמים שבלב, אבל עדיין, אין כאן מקריות בכך שמאיר בחר במילים האלו. שער הרחמים הוא השער דרכו ייכנס המשיח אל העולם שלנו. אפשר לומר שהשער הזה הוא המפתח לגאולה. אז נכון שלא אנחנו אמורים לצעוד אליו, אבל עדיין המשמעות קיימת, וכל אחד מאיתנו מחפש את הדרך לגאולה, בין אם זה ברמה האישית או ברמה העולמית, על ידי התקרבות לדת או פשוט דרך הגשמה עצמית. אני חושב שמה שמאיר מנסה לומר עם השיר הזה הוא שעל מנת להגיע לגאולה, קודם כל עלינו להשתחרר מהכבלים שלנו. שימו לב לרמזים: הבית הראשון נותן תחושה של מקום צפוף ורועש, בדיוק כמו אזור השער בירושלים. והנה מאיר אומר לנו שבכל זאת הוא מכיר את הדרך, ולא סתם הדרך לשער. הוא אומר שהוא מכיר את הדרך שלו לשער. והוא לא סתם מציין שמדובר בדרך "שלו", כי לעומת השער שניצב מולנו בירושלים, השער אשר נמצא בתוך ליבנו, לא תמיד נמצא באותו מקום, ועל כל אחד לבנות דרך ייחודית משלו על מנת להגיע למה שהוא יכול לקרוא גאולה. והוא ממשיך: לא מביט סביב, לא מקשיב. איש חולם אני, וכך היה תמיד. שוב הוא חוזר ואומר שהוא לא הולך באותה דרך שלך או שלי, הוא "חולם", וזאת הדרך שלו להגיע לשער. ואז מגיע הפזמון בו הוא מציין את החשיבות שבלהגיע לשער: חיים רק פעם אחת. זה לא משנה אם יש לך כוח או לא. זה לא משנה אם את/ה מוצא לזה טעם או לא. חייבים לאמץ את פחד, להתגבר אליו, וללכת לכיוון השער. ולא פחות חשוב מזה, חייבים לעשות את זה ביחד, כי כולנו חלק מזה, ואף אחד לא יכול להגיד שהוא באמת מצא את הגאולה כשהוא לבד. אז לכל אחד יש את הדרך שלו, אבל כולנו חייבים ללכת ביחד. סוג של קבוצת תמיכה כזאת, לא?