חוזה עם אדריכל

Eliana2020

New member
שלום רב, אשמח להבין את הסוגייה הזו. בהסכם עם אדריכלית שאנו בקשר איתה, התשלום הינו לפי פעימות כלומר התקדמות העבודה. ובמידה ואנו מעוניינים לצאת מההסכם ניתן לשלם עד אותו שלב שהגענו.
יחד עם זאת,היא הוסיפה שני סעיפי זכויות יוצרים, האחד שחומרים dwr או משהו כזה ימסרו רק ליועצים ואיננו יכולים להשתמש בהם. וסעיף נוסף שגם אם נצא באמצע ההסכם לא ניתן להשתמש בתכנון שהיא עשתה.
אינני מבינה, אני משלמת לה עבור הסקיצות האלו, האם זה נהוג שלא נוכל להשתמש ולקבל אותם במידה והכימיה לא תעבוד ונרצה לעבוד עם אדריכל אחר?
זה לא שזה אמן שעושה יצירה יחודית למוזיאון תל אביב, אני קוראת שגם החוק במידה והבית הינו העתקה של סגנון קיים לא שומר את זכויות היוצרים למתכנן?
אשמח לקבל אור בנושא
תודה, מאיה.
 

בינא

Member
שלום לשואלת...|4U|
לשאלה הזאת יש זקן מהיום בו נכתבו חוקי זכויות היוצרים...|נחמה|
תשובתי כבורר מוסמך בנושאי בניה היא חד משמעית! :
אין זכויות יוצרים על תכנון בית פרטי!!!
על האדריכלית לשלוח העתק של מה שתוכנן, כמו שמודד שולח מדידה ב-DWG.
שילמתם על העבודה וזו אכן לא "יצירה", בעיקר אם אין בכוונתכם לממש את מה שתוכנן, אלא לשנות, או למכור אותה לאחרים ולהוויח.
יתרה מכך, בעבודתי כמנהל פרויקטים ומפקח, הנני דורש לקבל את ה-DWG היות ותאום התכנון בין האדריכלות לקונסטרוקציה ושאר היועצים, מבוצע על-ידי בכל פרויקט, כדי למנוע הוצאות מיותרות מהמזמין.
גם בפרויקטים של שכונות שלמות, מפעלי תעשייה, אתרי נופש וספורט, מתקני מים ותשתיות מכל סוג, האדריכלים מעבירים את ה-DWG כחלק מהעבודה השוטפת לתאום תכנון, כי בלי זה לא ניתן לעבוד עם שרטט/ת על התאומים.
תבדקו בבקשה אם הסירוב נובע מכך שאין לה למעשה רישיון לתכנון...כי זו הסיבה העיקרית שבגללה מצאתי סירובים כאלה מחשש שיתגלה שהיא איננה מה שמציגה את עצמה.
במידה וזו הסיבה, תוכלו להפיץ את שמה בפורום הזה וידאג מי שידאג לטפל בבעיה.
במידה והיא עם רישוי פעיל (ניתן לברר בכמה מקומות באינטרנט כולל אגודת האדריכלים והמהנדסים אם יש רישום של מספר הרישיון ואם הוא תקף), תוכלו לשלוח לה מכתב רשום עם העתקים לעו"ד, אגודת האדריכלים והמהנדסים הדורש העברת התוכניות ב-DWG ואני בספק אם זה לא יתבצע.
 
למעלה