היי,
בעבר עשיתי פעמיים חוזה שירות למקרר עם חברת "מרום". שביעות רצון - ככה ככה.
יש לי מקרר חדש שמסיים את שנת האחריות שלו, ואני מתלבט:
1. כדאי בכלל לעשות חוזה שירות? או שעדיף להסתמך על טכנאים פרטיים / מזדמנים? הרי רק כרטיס הבקרה, אם מתקלקל, עולה כמה מאות שקלים.
2. אם חוזה שירות, יש חברות מומלצות (או שמומלץ להתרחק מהן)?
תודה!
אבל מנגד, יש לי דווקא סיפור אחר.
בעבר, יבואן SONY (ישפאר) החזיק מעבדת שירות משל עצמו.
נדמה לי, שבמהלך הזמן, מי שנתן להם שירות היה "דיגיטל אייג'", אך איני משוכנע בכך.
ואז באה חברה אחרת והציעה ליבואן שירות מטעמה, בעבור מחיר די נוח.
אז למה זה היה כדאי להם?
כי הטכנאי, שבא והתקין את הרכש החדש, היה מציע ללקוח הארכת אחריות, מתקן תלייה, מכשיר הגנה נגד נחשולי ברקים ושאר מיני נוצצים.
לקוחות רכשו, וקופת נותן השירות התמלאה היטב בזכות זאת.
אז אם נפל בחלקם תיקון "יקר"? הם נשאו זאת בשמחה על גבם.
ומעשה שהיה כך היה...
רכשתי מכשיר של סוני.
עבד שנה וקצת והתקלקל.
יצרתי קשר עם המעבדה המהוללת, והם שלחו אלי טכנאי.
בא הטכנאי וקבע, שזוהי תקלה שלא ניתן לטפל בה בבית הלקוח. הוא הביא צ'ימידן לטלוויזיות (55 אינטש) וארז את המכשיר בתוכו.
הוא לקח את המכשיר לרכב ונסע לדרכו.
עברו 5 ימים, והתקשרו אלי מהמעבדה: "מדברים מהמעבדה. הלך לך הכרטיס הראשי והחלפנו. עשינו הרצה למכשיר והכל טוב. הטכנאי יגיע אליך בעוד יומיים".
שב הטכנאי, ונמצא כי במהלך טלטולי הדרך, התנפץ המסך והמכשיר יצא סופית מכלל עבודה.
הוא לקח שוב את הפגר למעבדה ואז יצרו אתי קשר מחדש: "התרסק הפאנל. אין כבר חלפים לדגם שלך. הוא יוחלף במכשיר חדש מהדגם החדש. רק תתחייב לנו, שאין לך טענות על החלפת הדגם ומשך האחריות יהיה כשארית תקופת האחריות המקורית שנמצאת בידך". הסכמתי וכעת נמצא בביתי מכשיר מדור אחד חדש יותר, שעובד [טפו טפו] מצוין.
ונכון להיום... גם אותה חברה נותנת שירות התחלפה, והחברה שמשרתת כרגע את מוצרי סוני היא ברימאג.