חוזה שירות למקרר - כדאי?

היי,
בעבר עשיתי פעמיים חוזה שירות למקרר עם חברת "מרום". שביעות רצון - ככה ככה.
יש לי מקרר חדש שמסיים את שנת האחריות שלו, ואני מתלבט:
1. כדאי בכלל לעשות חוזה שירות? או שעדיף להסתמך על טכנאים פרטיים / מזדמנים? הרי רק כרטיס הבקרה, אם מתקלקל, עולה כמה מאות שקלים.
2. אם חוזה שירות, יש חברות מומלצות (או שמומלץ להתרחק מהן)?

תודה!
 

GoldenEyes

Well-known member
היי,
בעבר עשיתי פעמיים חוזה שירות למקרר עם חברת "מרום". שביעות רצון - ככה ככה.
יש לי מקרר חדש שמסיים את שנת האחריות שלו, ואני מתלבט:
1. כדאי בכלל לעשות חוזה שירות? או שעדיף להסתמך על טכנאים פרטיים / מזדמנים? הרי רק כרטיס הבקרה, אם מתקלקל, עולה כמה מאות שקלים.
2. אם חוזה שירות, יש חברות מומלצות (או שמומלץ להתרחק מהן)?

תודה!
כל החוזי שירות \ ביטוחי שירות זאת מסחטת כספים שנועדה להעשיר את קופת המציע , ולעולם אינה לטובת הצרכן.
הרי ביום הדין , יטענו שהחלק הזה או החלק ההוא או השירות הזה או שירות אחר לא מכוסה בביטוח\בחוזה
אחרת קשה לי להסביר איך החברות האלו באופן אובססיבי מתקשרות אלי כל תקופה ומציעים לי את מרכולתם

אני שנים לא מאריך שירותים\ביטוחים , יש טכנאים פרטיים זמינים יותר ובמחירים זולים יותר.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כל החוזי שירות \ ביטוחי שירות זאת מסחטת כספים שנועדה להעשיר את קופת המציע , ולעולם אינה לטובת הצרכן.
הרי ביום הדין , יטענו שהחלק הזה או החלק ההוא או השירות הזה או שירות אחר לא מכוסה בביטוח\בחוזה
אחרת קשה לי להסביר איך החברות האלו באופן אובססיבי מתקשרות אלי כל תקופה ומציעים לי את מרכולתם

אני שנים לא מאריך שירותים\ביטוחים , יש טכנאים פרטיים זמינים יותר ובמחירים זולים יותר.
ומה שדורש משהו רציני יותר, קונים חדש.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
היי,
בעבר עשיתי פעמיים חוזה שירות למקרר עם חברת "מרום". שביעות רצון - ככה ככה.
יש לי מקרר חדש שמסיים את שנת האחריות שלו, ואני מתלבט:
1. כדאי בכלל לעשות חוזה שירות? או שעדיף להסתמך על טכנאים פרטיים / מזדמנים? הרי רק כרטיס הבקרה, אם מתקלקל, עולה כמה מאות שקלים.
2. אם חוזה שירות, יש חברות מומלצות (או שמומלץ להתרחק מהן)?

תודה!
בוא ואספר לך סיפור שקרה לאחרונה.
אדם רכש מקרר של חברה ידועה, בשירות של יבואן ידוע.
על חזית דלת המקרר מודבקת תווית "10YEARS GUARANTEE".
קרתה תקלה בחברת החשמל, ונוצרה הפסקת חשמל של כחצי שעה.
חזר החשמל והתפגר הכרטיס האלקטרוני של המקרר.
התקשרה האישה לחברת השירות של היבואן, ואלה השיבו לה:
"רכשת את המקרר לפני שנה ו-3 חודשים. פגה האחריות.
ביקור טכנאי יעלה לך 320 ש"ח ואחרי זה תחוייבי בחלקים בהתאם לתקלה".
כשהבינה שהתפגר הכ. האלקטרוני, אמרו לה:
"ראי. מחיר הכ. 2,500 ש"ח.
מחיר הביקור: 320 ש"ח.
אבל אם תרצי, נהפוך את התשלום הזה לביטוח של 3 שנים:
כלומר, התיקון 'יהיה בחינם', והתשלום יכסה לך אחריות למשך 3 שנים".
"אבל אני זקוקה למכתב הוכחה לחברת החשמל, שהתקלה קרתה בשל אספקת חשמל לא סדירה".
"אה. אין בעיה. שלמי לנו עוד 300 ש"ח ונוציא לך מכתב מהטכנאי הבכיר שלנו, שהתקלה נבעה בשל תקלה באספקת החשמל ועלות התיקון הייתה 2,870 ש"ח".
מחלבת כספים כבר אמרנו?
וכמה תשלם חב' החשמל?
הם לבטח יאמרו, שמכיוון שלא הותקן על שקע המקרר מכשיר הגנה מפני נחשולי מתח, האחריות תהא על הבעלים.
ונניח שכן הותקן מכשיר למניעת נחשולים, גלים, ברקים ושאר מרעין בשין? היש דרך להוכיח זאת?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
היי,
בעבר עשיתי פעמיים חוזה שירות למקרר עם חברת "מרום". שביעות רצון - ככה ככה.
יש לי מקרר חדש שמסיים את שנת האחריות שלו, ואני מתלבט:
1. כדאי בכלל לעשות חוזה שירות? או שעדיף להסתמך על טכנאים פרטיים / מזדמנים? הרי רק כרטיס הבקרה, אם מתקלקל, עולה כמה מאות שקלים.
2. אם חוזה שירות, יש חברות מומלצות (או שמומלץ להתרחק מהן)?

תודה!
אבל מנגד, יש לי דווקא סיפור אחר.
בעבר, יבואן SONY (ישפאר) החזיק מעבדת שירות משל עצמו.
נדמה לי, שבמהלך הזמן, מי שנתן להם שירות היה "דיגיטל אייג'", אך איני משוכנע בכך.
ואז באה חברה אחרת והציעה ליבואן שירות מטעמה, בעבור מחיר די נוח.

אז למה זה היה כדאי להם?
כי הטכנאי, שבא והתקין את הרכש החדש, היה מציע ללקוח הארכת אחריות, מתקן תלייה, מכשיר הגנה נגד נחשולי ברקים ושאר מיני נוצצים.
לקוחות רכשו, וקופת נותן השירות התמלאה היטב בזכות זאת.

אז אם נפל בחלקם תיקון "יקר"? הם נשאו זאת בשמחה על גבם.
ומעשה שהיה כך היה...
רכשתי מכשיר של סוני.
עבד שנה וקצת והתקלקל.
יצרתי קשר עם המעבדה המהוללת, והם שלחו אלי טכנאי.
בא הטכנאי וקבע, שזוהי תקלה שלא ניתן לטפל בה בבית הלקוח. הוא הביא צ'ימידן לטלוויזיות (55 אינטש) וארז את המכשיר בתוכו.
הוא לקח את המכשיר לרכב ונסע לדרכו.
עברו 5 ימים, והתקשרו אלי מהמעבדה: "מדברים מהמעבדה. הלך לך הכרטיס הראשי והחלפנו. עשינו הרצה למכשיר והכל טוב. הטכנאי יגיע אליך בעוד יומיים".
שב הטכנאי, ונמצא כי במהלך טלטולי הדרך, התנפץ המסך והמכשיר יצא סופית מכלל עבודה.
הוא לקח שוב את הפגר למעבדה ואז יצרו אתי קשר מחדש: "התרסק הפאנל. אין כבר חלפים לדגם שלך. הוא יוחלף במכשיר חדש מהדגם החדש. רק תתחייב לנו, שאין לך טענות על החלפת הדגם ומשך האחריות יהיה כשארית תקופת האחריות המקורית שנמצאת בידך". הסכמתי וכעת נמצא בביתי מכשיר מדור אחד חדש יותר, שעובד [טפו טפו] מצוין.
ונכון להיום... גם אותה חברה נותנת שירות התחלפה, והחברה שמשרתת כרגע את מוצרי סוני היא ברימאג.
 
תודה - אני נוטה להסכים איתך.
אבל בכ"ז רוצה לחדד (מתנצל שיוצא קצת ארוך).
מסתכל על זה יותר בתור ביטוח ופחות בתור חוזה שירות.
גם בביטוח רכב (למשל) אני משלם יותר בממוצע / בדרך כלל, אבל אם יש "קטסטרופה" (רכושית), הביטוח מכסה אותי. זה סביר שהם ירוויחו, זו חברה, ולכן גם בביטוח רכב אני מקבל שיחות של אנשי מכירות. השאלה היא אם העלות / תועלת נכונה ללקוח.

במקרה של ביטוח רכב, מבחינתי, אני מקבל שני דברים:
1. כיסוי של פוטנציאל נזק. משלם (במקרה שלי) פחות מ2000 ש"ח למקיף, מקבל כיסוי לעלויות שיכולות להגיע בקלות לאלפי שקלים ובמקרי קיצון לעשרות או אף מאות אלפי ש"ח (צד ג')
2. שקט נפשי - גם אם יש אי הסכמה בין הנהגים / תביעות משפטיות (שוב, רק בפן הרכושי), החברה מטפלת בג'יפה

במקרה של "ביטוח מקרר":
1. פוטנציאל הנזק לא גבוה. המקרר כולו עולה כמה אלפי ש"ח, תיקון יקר יהיה כנראה לא יותר מ1000 עד 2000 ש"ח, ועבור זה אני נדרש לכמה מאות לשנה. מבחינה זו, לא כדאי
2. השקט הנפשי - וזה משהו שאני לא יודע אם רלוונטי כאן. יכול להיות שחברות השירות מגיבות יותר מהר? יש להן יותר מלאי חלפים? או שטכנאי פרטי יתן אותו שירות / יותר טוב באותה מהירות / מהר יותר?
 

GoldenEyes

Well-known member
יכול להיות שחברות השירות מגיבות יותר מהר? יש להן יותר מלאי חלפים? או שטכנאי פרטי יתן אותו שירות / יותר טוב באותה מהירות / מהר יותר?
ברגע שאתה לקוח שבוי שלהן , הן לא ימהרו בכלל לתת לך שירות
לא נראה לי שחברה כזאת תחזיק מלאי חלפים של כל הסוגים השונים של כל מכשירי החשמל , ככלות הכל זה לוגיסטיקה , מחסנים , לא כזה פשוט
ואם בדיוק אותו חלק לא קיים במלאי בשוק ? לא יעזור לך הביטוח ולא כלום
הטכנאי הפרטי שזאת פרנסתו כן ימהר לתת לך שירות טוב יותר ואיכותי יותר, ואם החלק הנדרש קיים במלאי בשוק , גם הוא יכול לספק לך אותו
 

TCH_ma

Active member
ברגע שאתה לקוח שבוי שלהן , הן לא ימהרו בכלל לתת לך שירות
לא נראה לי שחברה כזאת תחזיק מלאי חלפים של כל הסוגים השונים של כל מכשירי החשמל , ככלות הכל זה לוגיסטיקה , מחסנים , לא כזה פשוט
ואם בדיוק אותו חלק לא קיים במלאי בשוק ? לא יעזור לך הביטוח ולא כלום
הטכנאי הפרטי שזאת פרנסתו כן ימהר לתת לך שירות טוב יותר ואיכותי יותר, ואם החלק הנדרש קיים במלאי בשוק , גם הוא יכול לספק לך אותו
הכל נכון! חבל על כל שקל בביטוחי מכשירים חשמליים מה גם שרמת הידע
של טכנאי השירות נמוכה מאד מעבר לכל מיני טריקים לחלוב מהלקוח כסף
למרות מה שלכאורה הובטח.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
ההגיון שלי לגבי הביטוח הזה - יש בבית לא רק מקרר אלא גם מכשירים נוספים שמציעים להם שרות ופעם בכמה זמן קוראת תקלה באחד מהם ? וכשקוראת הם מספרים לך שפלסטיק לא מכוסה, שזכוכית לא מכוסה, שגומי לא מכוסה - הדבר היחידי שאני מבטח הוא מזגן וזה לא בחברת שרות פרטית אלא החברה נותנת את הביטוח והטכנאי עובד חברה
ואתן דוגמא שקרתה לי - תנור אפיה במסגרת האחריות, האטם נקרע, פניתי לחברה אמרו שאין אחריות על האטם אבל משום שהתנור חדש לא יגבו עבור הטכנאי ואני אשלם רק מחיר עלות החלק 300 ש"ח, הלכתי לחנות סמוכה לביתי שלא מוכרת במחיר "עלות" קניתי ב 140 ש"ח והחלפתי - וחשבתי - איך יכול להיות שחברה גדולהשקונה הרבה חלפים משלמת יותר מכפול מאשר אני שקונה פעם בחיים ?
וטכנאי פרטי יבוא מהיום למחר, או מהיום להיום, בחברות השרות תמתין ותמתין ותמתין .....
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ההגיון שלי לגבי הביטוח הזה - יש בבית לא רק מקרר אלא גם מכשירים נוספים שמציעים להם שרות ופעם בכמה זמן קוראת תקלה באחד מהם ? וכשקוראת הם מספרים לך שפלסטיק לא מכוסה, שזכוכית לא מכוסה, שגומי לא מכוסה - הדבר היחידי שאני מבטח הוא מזגן וזה לא בחברת שרות פרטית אלא החברה נותנת את הביטוח והטכנאי עובד חברה
ואתן דוגמא שקרתה לי - תנור אפיה במסגרת האחריות, האטם נקרע, פניתי לחברה אמרו שאין אחריות על האטם אבל משום שהתנור חדש לא יגבו עבור הטכנאי ואני אשלם רק מחיר עלות החלק 300 ש"ח, הלכתי לחנות סמוכה לביתי שלא מוכרת במחיר "עלות" קניתי ב 140 ש"ח והחלפתי - וחשבתי - איך יכול להיות שחברה גדולהשקונה הרבה חלפים משלמת יותר מכפול מאשר אני שקונה פעם בחיים ?
וטכנאי פרטי יבוא מהיום למחר, או מהיום להיום, בחברות השרות תמתין ותמתין ותמתין .....
אחת משתיים:
או שחנות החלפים רוכשת את האטם מעלי אקספרס במחיר מגוחך וכך הוא גם שווה,
או שחברת השירות משלשת את המחיר כדי להרוויח על אטם שמלכתחילה אינו שווה דבר...

ואל תשכח גם, שכאשר אתה מזמין את השירות של החברה המבטחת, היא גם גובה ממך מחיר "השתתפות" עבור הביקור.
ואל תשכח גם, שאפילו הכרטיס האלקטרוני נחשב כ"חלק מפלסטיק" ועל כן אינו כלול בביטוח.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אחת משתיים:
או שחנות החלפים רוכשת את האטם מעלי אקספרס במחיר מגוחך וכך הוא גם שווה,
או שחברת השירות משלשת את המחיר כדי להרוויח על אטם שמלכתחילה אינו שווה דבר...

ואל תשכח גם, שכאשר אתה מזמין את השירות של החברה המבטחת, היא גם גובה ממך מחיר "השתתפות" עבור הביקור.
ואל תשכח גם, שאפילו הכרטיס האלקטרוני נחשב כ"חלק מפלסטיק" ועל כן אינו כלול בביטוח.
חנות החלפים לא רוכשת בעלי אקספרס, זו חנות מכובדת ורצינית - דובין באזור התעשיה בחולון - בעלי אקספרס זה עלה פחות משלושים שקל אבל פעם ראשונה שאני מחליף דבר כזה ולא ידעתי מה מתאים ומה לא מבחינת הגודל אז העדפתי בדובין, אם אצטרך פעם נוספת אפנה לעלי .... - ואשר למה שגובה החברה המבטחת - התנור היה בתקופת האחריות אבל לא היתה לי אנרגיה להתעסק איתם.
 
למעלה